Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:13:08 GMT

برخورد قاطع با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در شیراز

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۶۰۲۳

برخورد قاطع با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در شیراز

ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی شیراز ضمن تاکید بر عزم راسخ تمام دستگاه‌های متولی حفظ و صیانت از اراضی در این شهرستان گفت: در کمتر از ۱۲ ساعت پس از شناسایی تغییر کاربری‌های غیر مجاز با تمام موارد برخورد سریع و قاطع شد.

ذبیح الله سیروسی با اشاره به تعامل سازنده دستگاه قضایی در این خصوص عنوان کرد: به منظور اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی پس از انجام هماهنگی های لازم و تامین ادوات مورد نیاز ۸۶ مورد فنس کشی، دیوارکشی، پی کنی، و اتاقک غیر مجاز در منطقه اکبر آباد این شهرستان قلع و قمع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، این مقام مسئول با بیان اینکه با این اقدام موثر و پیشگیرانه بیش از  ۵۳ هزار مترمربع از اراضی اکبرآباد آزاد سازی شد، اظهار کرد: در صورت عدم واکنش سریع در این موارد، هزینه تخریب آتی در مستحدثات غیر مجاز بیش از این بالا خواهد رفت.

سیروسی عنوان کرد: بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ ها بدون اخذ مجوز جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بناها و مستحدثات ساخته شده، طبق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

او با اشاره به اینکه تمام بهره برداران باید قبل از هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی با کارشناسان امور اراضی مشورت کنند تا از هدر رفت سرمایه‌های آنان جلوگیری شود، بیان کرد: از عموم مردم می خواهیم با مشاهده هرگونه تخریب یا تغییر کاربری اراضی، مراتب را از طریق سامانه ۱۳۱ گزارش کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شیراز ضمن قدردانی از همکاری تمام دستگاه‌های ذی مدخل در امر صیانت از اراضی کشاورزی خاطرنشان کرد: عملیات تخریب مستحدثات غیر مجاز مذکور با حضور نماینده دادستان، فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان فارس، معاون اجرایی تخلفات شهرداری شیراز و عوامل اجرایی شهرداری های مناطق ۳ و ۶ شهر شیراز، یگان امداد نیروی انتظامی و کارکنان اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز انجام شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تغییر کاربری اراضی شهرداری شیراز جهاد كشاورزي استانی شهرستانها جهاد کشاورزی تغییر کاربری غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان

آرمان وطن‌دوست در جلسه بررسی وضعیت تور‌های غیر مجاز در استان اظهار کرد: ممانعت از اجرای تور‌های غیر مجاز گردشگری در استان دغدغه مشترک نهاد‌های مربوطه و فعالان بخش خصوصی گردشگری کردستان است.

معاون گردشگری کردستان گفت: تور‌های غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آنها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آنها برخورد کند.

 وی بیان کرد: متولیان تور‌های غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند و هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورت وقوع خطرات در سفر، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

وطن‌دوست تاکید کرد: با توجه به آئین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تبلیغات و اجرای تور‌های گردشگری مستلزم اخذ مجوز‌های لازم از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است. 

در این جلسه مقرر شد پس از شناسایی رانندگان متخلف، سرپرست گروه‌ها، شرکت‌های بیمه که با تور‌های غیرمجاز همکاری می‌نمایند، به اداره نظارت بر اماکن عمومی و سایر مراجع قانونی برای اعمال قانون معرفی شوند.

همچنین تمامی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری نسبت به ثبت تور‌های خود در سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و دریافت کد QR اقدام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند