Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:25:34 GMT

خاموشی برق مشترکان خانگی خراسان شمالی به صفر رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۶۰۲۸

خاموشی برق مشترکان خانگی خراسان شمالی به صفر رسید

محمد صدقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ادامه روند قطع خاموشی برای مشترکان خانگی را در روزهای آینده در گرو رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی از سوی مشترکان خانگی و حتی صنعتی اعلام کرد.
وی در مورد مصرف برق ادارات و صنایع نیز اظهار داشت: طیق دستورالعمل ارائه شده از سوی شرکت توانیر  ادارات و صنایع باید میزان مصرف خود را کاهش دهند و در غیر این صورت  پس از یک نوبت اخطار در صورت بی توجهی برق آن ها نیز قطع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدقی با اشاره به این که مصارف برق ادارات بیش از سایر مشترکان است، تنها راهکار جلوگیری از خاموشی های احتمالی را  کاهش و مدیریت مصرف و استفاده از مولد برق اضطراری اعلام کرد.
این مسوول شرکت توزیع برق خراسان شمالی  ساعات پیک مصرف برق را  ۱۲ تا ۱۸ عصر اعلام کرد و از مشترکان برق  خواست تا برای جلوگیری از خاموشی و ضررهای احتمالی به صنایع الگوی مصرف را رعایت کنند.

در خراسان شمالی ۳۷۳ هزار انشعاب برق در بخش های تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی  مشترک شرکت توزیع برق هستند و ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی از برق برخوردارند و 

با احتساب برق مصرفی مشترکان بزرگ صنعتی از جمله پتروشیمی، سیمان، ریخته گری و آلومینا، مصرف برق استان در اوج مصرف  به ۳۸۰ تا ۴۰۰ مگاوات می رسد و از تعداد مصرف کنندگان برق در خراسان شمالی۵۳ درصد مشترکان خانگی استان خوش مصرف، ۳۰ درصد کم مصرف و تنها ۱۷ درصد پر مصرفند.

برچسب‌ها بجنورد کارخانه شبکه توزیع برق خانگی خراسان شمالی قطع برق صنایع کوچک و متوسط

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد کارخانه شبکه توزیع برق خانگی بجنورد کارخانه شبکه توزیع برق خانگی خراسان شمالی قطع برق صنایع کوچک و متوسط مشترکان خانگی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین امسال جابه‌جا شد.

محمد مشتری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین امسال جابه‌جا شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴.۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این بازه زمانی بیش از ۱۵ هزار سفر ناوگان حمل‌ونقل باری برای جابه‌جایی کالا در نقاط مختلف کشور انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی علت کاهش میزان تناژ کالا و سفر ناوگان باری را تعطیلات نوروز و محدودیت تردد وسایل نقلیه سنگین دانست و خاطرنشان کرد: عمده‌ترین کالای حمل شده در این مدت سیمان (۴۸ درصد)، کود اوره (۱۲ درصد)، بنزین (۷ درصد) و پودر آلومینیوم (۴ درصد) بوده است.

مشتری اضافه کرد: ۲۷ شرکت با ۵۲۲۰ دستگاه ناوگان باری و ۳۳۲۰ دستگاه وانت بار در بخش حمل‌ونقل کالا در استان فعالیت می‌کنند.

وی گفت: ۸۵۷۱ راننده در حوزه حمل‌ونقل کالای استان در حال خدمات‌رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند.

کد خبر 749729

دیگر خبرها

  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان