Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، ماموستا عبدالرحمن خدائی در جلسه حجاب و عفاف شهرستان بانه بر اجرای هرچه بهتر برنامه‌های این هفته تاکید کرد و اظهار داشت: رعایت حجاب و عفاف سبب کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود و حفظ حجاب و عفاف دستور و فرموده خداوند است و باید همه آحاد جامعه در زمینه ترویج و نهادینه کردن عفاف و حجاب احساس مسئولیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ماموستا خدائی افزود: بی‌هویت کردن جوانان و بی‌تفاوت کردن آنها به مسائل عقیدتی و فرهنگی کشور در اولویت کار دشمنان است و لذا باید با انجام کارهای فرهنگی بویژه ترویج عفاف و حجاب در سطح جامعه به مقابله با هجمه‌های شیطانی آنها بپردازیم، چون باور داریم که پوشش نقش اساسی در پیشگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های دارد و باعث مصونیت اجتماعی می‌شود. 

وی گفت: حجاب یکی از واجبات دین مبین اسلام است که باعث مصونیت اجتماعی می‌شود و باید متولیان فرهنگی به جد در خصوص  نهادینه‌کردن این مقوله مهم دینی برنامه‌های متنوع و مدونی داشته باشند. 

مقوله عفاف و حجاب به معنای واقعی باید از خود فرد آغاز شود

در ادامه این جلسه، فرماندار و قائم مقام ستاد شهرستان بانه نیز با اشاره به اینکه در بحث عفاف و حجاب باید همه مسئولین و مردم به جد پای کار باشند، تشریح کرد: بدون شک جامعه در این برهه از زمان خصوصا در مسائل دینی و اخلاقی باید بازگشت به گذشته داشته باشند تا زیبایی‌های عفاف و حجاب در سطح جامعه بیش از پیش نمود پیدا کند.  

اسماعیل رستم‌پور تصریح کرد: مقوله عفاف و حجاب به معنای واقعی باید از خود فرد آغاز شود و بعد در ابعاد بزرگتر انتظار داشته باشیم که تاثیرات این حرکت فرهنگی در سطح جامعه نمایان شود.

وی گفت: مسئولین و متولیان فرهنگی این مساله را مد نظر داشته باشند که در برنامه‌ریزی‌ها همیشه یک قدم از دشمن جلوتر عمل کنند تا به نحو احسن برنامه‌های اجرایی در  بین اقشار مختلف مردم مورد استقبال و  اجرا شود. 

برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب امور سلبی و دفعی جوابگو نیست

در ادامه این جلسه، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بانه نیز با بیان اینکه مساله عفاف و حجاب مربوط به یک هفته در سال نمی‌شود، تاکید کرد: در خصوص برنامه‌های هفته عفاف و حجاب باید به گونه‌ای عمل کنیم که برنامه‌ریزی‌ها به صورت مستمر و مداوم و در طول سال اجرا شود. 

امیرعباس امری افزود: متاسفانه در جامعه کنونی جای هنجار با ناهنجار با هم عوض شده و دشمن همه توان خود را برای قالب کردن فرهنگ نادرست بی‌عفتی و بدحجابی در سطح جامعه بکار گرفته است.

به گفته وی، در  صورتی که برای همه روزهای سال برنامه مدون و متمرکز نداشته باشیم در نهادینه کردن عفاف و حجاب به نتایج مورد نظر و مثبت دست پیدا نخواهیم کرد. 

امری اشاره‌ای به نقش زنان در در مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی داشت و افزود: در زمان جنگ تحمیلی فعالیت بانوان محجبه در ستادهای پشتیبانی جبهه و جنگ به موارد خاصی محدود نمی‌شد و آنها متناسب با توانایی‌هایشان فعالیت‌های متنوعی انجام می‌دادند و این مساله به خوبی نماینگر اینست که به هیچ عنوان حجاب محدودیت نبوده و نیست. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بانه ادامه داد: ترویج عفاف و حجاب از سوی متولیان فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط نیاز به تدوین برنامه‌های علمی، بومی شده و با قابلیت اجرا در سطح جامعه دارد. 

امری بیان کرد: برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دیگر امور سلبی و دفعی جوابگو نیست و نیاز است متولیان فرهنگی آسیب‌های حوزه عفاف و حجاب را رصد و شناسایی کنند و برنامه‌های عملیاتی ارائه نمایند چون فقط شناسایی آسیب راه حل مشکل نیست و باید راهکار منطقی و علمی و قابل اجرا ارائه شود. 

انتهای پیام/2330/70

منبع: فارس

کلیدواژه: حجاب عفاف اسلام فرهنگ متولیان فرهنگی شهرستان بانه سطح جامعه عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۶۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد یک مداح بودجه سنگین نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب

محمدحسین پویانفر (مداح اهل بیت (سلام الله علیهم)، با انتشار توییتی در شبکه ایکس از بودجه و عملکرد نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب و عفاف انتقاد کرد.

محمدحسین پویانفر از بودجه‌های عجیب و ناکارآمدی نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب و کم‌کاری فرهنگی وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات و صداوسیما انتقاد کرد.

در توییت محمدحسین پویانفر آمده است: یک سکانس تاثیرگذار در یک سال اخیر در حوزه ⁧ حجاب ⁩ و عفاف منتشر کنید. می‌شود دان نپاشید و منتظر محصول بود؟! این بودجه‌ها چه می‌شود! الله و اعلم دوستان دلسوز و نگران اصل مطالبه اینجاست! حواس ما را به نتیجه کم کاری‌هایشان پرت می‌کنند؟!

دیگر خبرها

  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • حجاب و عفاف یک مقوله فرهنگی و سیاسی است
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • حجاب مانعی برای پیشرفت نیست
  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • انتقاد یک مداح بودجه سنگین نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب