Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، معمولا مدیریت شهری برای بارگیری زباله ها و انتقال آن به مراکز اصلی دپو و دفن، یک یا چند مرکز موقت دپوی زباله را احداث می کند تا تریلی ها به این محل مراجعه و زباله را بارگیری کنند.

باتوجه به بوی نامطبوع و آلودگی های ناشی از این زباله ها، مراکز دپو را خارج از بافت شهری و دور از زیستگاه حیوانات احداث می کنند اما مرکز دپوی موقت زباله کرج در خلج آباد و در چند قدمی مناطق مسکونی و رودخانه کرج که زیستگاه حیوانات است، ساخته شده و فرارسیدن فصل تابستان و گرما نیز بوی نامطبوع حاصل از این مرکز را تشدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهروند خبرنگار ما در این باره می گوید: چند بار به شهرداری مراجعه کرده ایم آخر کجای دنیا زباله ها را دم در منازل دپو می کنند.

اردلان، مدیرکل هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری کرج در این باره گفت: حجم زیادی از زباله در محل دپوی خلج آباد متمرکز می شود زیرا تریلی ها زباله ها را از این محل بار می زنند.

او افزود: من روزانه از آن جا بازدید می کنم و حتما پیگیری می کنیم که تجمع زباله در آن نقطه کم شود زیرا گرمای فصل تابستان، بوی نامطبوع حاصل از زباله ها را تشدید می کند.

اردلان در واکنش به رهاسازی شیرابه زباله ها در شهر، گفت: تذکراتی به پیمانکاران مبنی بر رهاسازی شیرابه ها دادیم که درنهایت به شست و شوی محل های مورد نظر انجامید.

او افزود: قراردادی را برای ساخت مخازن زباله مکانیزه جدید منعقد کردیم که این مخازن درحال ساخته شدن است و تا بیست روز آینده کلیه تعهدات قراداد انجام می شود.

اردلان گفت: هزار و پانصد سطل زباله مکانیزه دیگر برای شهر کرج نیاز داریم.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت پسماند آلودگی محیط زیست مطالبات مردم شهروند خبرنگار زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۶۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فاروق سلیمانی گفت: کارگاه‌های آموزشی مدیریت پسماند در راستای اجرایی نمودن طرح تفکیک از مبدا در سطح شهر و مدارس برگزار شد.

وضعیت زباله سطح شهر و معضلات موجود، کاهش تولید پسماند، تفکیک از مبدا و بازیافت و پلاستیک برای دانش آموزان از جمله مباحثی بود که در این کارگاه‌های آموزشی ارائه شد و دانش آموزان با راهکار‌های حفظ محیط زیست و جداسازی زباله‌ها آشنا شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: روزانه بیش از ۱۷۰ تن زباله در شهرستان مهاباد تولید می‌شود که حدود ۴۰ درصد آن، زباله خشک می‌باشد که در صورت انجام تفکیک از مبدا قابل بازیافت می‌باشد.

دیگر خبرها

  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • فیلم| نمونه ای از حفظ حریم‌ خصوصی هنگام عبور قطار از مناطق مسکونی
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • (عکس) لاشخورهایی که آن‌قدر مست کرده‌اند که توان پرواز ندارند!
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی