Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،  «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) از تقدیم بیست و دومین گزارش سه‌ ماهه  وزارت امور خارجه در خصوص برجام شامل آخرین وضعیت مذاکرات جاری (مذاکرات وین) به مجلس شورای اسلامی تا دقایقی دیگر خبر داد.

برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که در تیرماه ۱۳۹۴ بین جمهوری اسلامی ایران و اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به همراه آلمان، موسوم به ۱+۵، مورد توافق قرار گرفت، پس از تایید شورای عالی امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی و نهایتا مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، در تاریخ ۲۶ دی ماه ۱۳۹۴ رسما به مرحله اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس تبصره یک قانون «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» مصوب ۲۱ مهر ماه ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی مقرر داشت که «وزیر امور خارجه موظف است روند اجرای توافقنامه را هر سه ماه یک بار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش دهد.»

براساس این تبصره کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز موظف است هر ۶ ماه یک بار گزارش اجرای برجام را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه کند. 

وزارت امور خارجه اولین گزارش سه ماهه خود از روند اجرای برجام را ۲۶ فروردین ماه سال ۱۳۹۵ در اختیار کمیسیون امنیت ملی قرار داده بود. این وزارتخانه در تاریخ ۲۶ تیر ماه همان سال دومین گزارش سه ماهه روند اجرای برجام را در ۴۲ صفحه و ۵ بخش در اختیار کمیسیون امنیت ملی قرار داد.

وزارت امور خارجه کشورمان ۲۶ مهرماه ۱۳۹۵ سومین گزارش سه ماهه خود درباره روند اجرای برجام را در ۳۰ صفحه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. این گزارش روند اجرای برجام در فاصله زمانی سه ماهه ۲۶ تیر ماه تا ۲۶ مهر ماه را در برمی‌گرفت.

 وزارت امور خارجه کشورمان چهارمین گزارش سه ماهه خود درباره روند اجرای برجام را دوشنبه ۲۷ دی ماه ۱۳۹۵ به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. این گزارش ۳۸ صفحه‌ای در سه بخش روند اجرای برجام در فاصله زمانی سه ماهه ۲۶ مهر تا ۲۶ دی ماه را در برمی‌گرفت.

وزارت امور خارجه پنجمین گزارش سه ماهه از ۲۶ دی ماه ۱۳۹۵ تا ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ درباره روند اجرای برجام را فروردین ۱۳۹۶ به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تقدیم کرد.

گفتنی است مذاکرات وین به منظور احیای برجام از فروردین ماه امسال (۱۴۰۰) کلید خورد و تاکنون ۶ دوره آن برگزار شده است. ششمین دور مذاکرات وین به منظور احیای برجام به مدت ۹ روز (از ۲۲ خرداد ماه) با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام روز یکشنبه ۳۰ خرداد ماه و دو روز بعد از برگزاری سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ایران در شهر وین اتریش پایان یافت و «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات در این باره بیان این‌که ملاک ما رسیدن به یک توافق خوب است، درباره روند مذاکرات گفت: به اواخر کار نزدیک شدیم، ولی مسیر باقی‌مانده ساده نخواهد بود.

پربیننده ترین توافق کره‌ جنوبی و آمریکا برای همکاری درباره دارایی‌ های مسدود شده ایران / احتمال بازگشایی کانال مالی برای خرید اقلام بشردوستانه برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته کمک ۶۵۰ میلیارد دلاری صندوق بین‌ المللی پول به کشورهای فقیر / تلاش برای توزیع عادلانه واکسن در جهان طالبان به مرز چین رسید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برجام کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روند اجرای برجام مجلس شورای اسلامی وزارت امور خارجه گزارش سه ماهه درباره روند دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۶۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت

فرمانده کل انتظامی کشور، بر ضرورت تأمین بودجه از سوی مجلس برای توسعه هوشمندسازی و استفاده از تجهیزات در اجرای طرح‌های پلیس تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار احمدرضا رادان، در جلسه دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با وی که در ستاد فرماندهی انتظامی کل کشور برگزار شد، گفت: با توسعه هوشمندسازی در اجرای طرح‌های پلیس و استفاده از تجهیزاتی نظیر دوربین، قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: مجلس می‌تواند با تعیین بودجه مناسب، پلیس را در اجرای بهینه ماموریت‌هایی که انجام آن، مستلزم در اختیار داشتن ابزارهای هوشمند است، یاری رساند.

فرمانده کل انتظامی کشور، یکی از این تجهیزات را دوربین عنوان کرد و گفت: استفاده از چنین تجهیزاتی، میزان امنیت را افزایش خواهد داد؛ لذا تحقق این امر، مستلزم تخصیص بودجه لازم از سوی مجلس شورای اسلامی است.

دیگر خبرها

  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی
  • مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • افتتاح ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا پایان سال
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت
  • انتصاب دبیر بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران
  • دبیر بیست‌ودومین جشنواره ملی رسانه منصوب شد