Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طی چند روز گذشته ۵۳۰ متقاضی ساخت مسکن روستایی برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به بانک معرفی شدند.

رضا خواجه‌ای صبح امروز (۲۱ تیرماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی چند روز گذشته ۵۳۰ متقاضی ساخت مسکن روستایی برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۵ درصد به هفت بانک عامل در استان معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت مسکن در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر و روستاها بیش از این ۵۰ میلیون تومان بود که به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده و به ساکنان این مناطق که تاکنون از وام‌های بنیاد استفاده نکرده‌اند، پرداخت می‌شود. افرادی که در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر دارای خانه فرسوده و آسیب‌پذیر هستند. همچنین کسانی که زمین با کاربری مسکونی در اختیار دارند می‌توانند از این وام استفاده کنند.

این مسئول ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی خانه‌های روستایی در استان تامین شده که با این اعتبار پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۵۰۰۰ واحد مسکن روستایی در استان نوسازی و مقاوم‌سازی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات ۱۵ ساله بود که به ۲۰ سال افزایش یافته است، تصریح کرد: با افزایش میزان تسهیلات مسکن روستایی از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان، شاهد افزایش و مقاوم‌سازی تعداد بسیار زیادی از واحدهای مسکونی روستایی در استان خواهیم بود.

خواجه‌ای با بیان اینکه تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی تنها وام مسکنی است که ضمانت آن بسیار ساده و به صورت سفته زنجیره‌ای قابل انجام است، خاطرنشان کرد: متقاضیان ساخت مسکن در روستاهای استان و به‌ویژه مالکان واحدهای مسکونی فرسوده و غیرمقاوم می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان بدون هیچ‌گونه سپرده‌گذاری نسبت به دریافت این تسهیلات و ساخت مسکن مقاوم و ایمن اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی رضا خواجه ای مقاوم سازي زنجان ۱۰۰ میلیون تومان مسکن روستایی ساخت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۶۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که مهم‌ترین مولدسازی تاریخ حوزه مسکن در حال روی دادن است، گفت: ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در حال ساخت است که برای این پروژه‌ها یک ریال متقاضی واریز نکرده و هیچ وام بانکی ندارند. هیچ ریالی در بودجه به این پروژه‌ها تخصیص داده نشده اما تمامی آنها به پایان رسیده است.

وی افزود: عملیات آماده سازی پروژه‌های واحدهای مسکونی در حال انجام است و در اراضی شهری و روستایی بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین در مدار آمده است.

وی با بیان این‌که هزینه‌های عملیات آماده سازی اراضی باید از افراد گرفته شود، گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد از این هزینه‌ها از افراد گرفته نمی‌شود و آن را به سال‌های آتی انتقال می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: گلوگاه اصلی ما در حال حاضر تأمین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی و بانکی کشور است. سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.

بذرپاش با اعلام این‌که در حوزه صنعت شهرها تفاهم نامه ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی امضا شده است از هدف‌گذاری تأمین یک میلیون زمین روستایی خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ۶۷۰ هزار قطعه زمین تأمین شده و امیدواریم تا تابستان یک میلیون زمین روستایی را تأمین کنیم.

کد خبر 6097610 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی