Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@07:00:19 GMT

احتمال افزایش کیفیت و کمیت برنج در صومعه سرا

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۶۵۹۴

احتمال افزایش کیفیت و کمیت برنج در صومعه سرا

ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا گفت: با بارش بارانی که رخ داد، پیش بینی می شود امسال شاهد افزایش کیفیت و کمیت برنج در این شهرستان  باشیم.

احمد پادیاب در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه ظهور خوشه برنج در ۳۰ درصد از شالیزارهای این شهرستان گزارش شده است، گفت: بارش باران مشکلات برنجکاران را حل کرد و دیگرنگرانی تنش آبی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قبل از بارندگی نیز مشکلات تنش آبی شهرستان صومعه سرا کمتر از سال گذشته بود زیرا پروژه های عمرانی بسیار خوبی برای تامین آب زراعی شالیزارهای این شهرستان اجرایی کردیم.

پایاب ادامه داد: رعایت تقویم زراعی در مدیریت تنش آب بسیار موثر بود و امسال ۷۵درصد کشاورزان صومعه سرایی در رعایت تقویم زراعی همکاری خوبی داشتند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا خاطرنشان کرد: طبق شرایط جوی پیش آمده پیش بینی می شود امسال شاهد افزایش کیفیت و کمیت برنج شهرستان صومعه سرا باشیم و برنج بهتری نسبت به پارسال برداشت کنیم زیرا پارسال در اول مردادماه خسارت زیادی ناشی از بارندگی ها به برنجکاران وارد شد.

وی افزود: به طور میانیگن در شهرستان صومعه سرا ۷۵هزار تن برنج سفید تولید می شود و این شهرستان بعد از شهرستان رشت دومین شهرستان تولیدکننده برنج گیلان است.

پادیاب در ادامه با اشاره به اینکه کاهش هزینه های تولید برنج از اولویت های اداره کشاورزی شهرستان صومعه سرا است، گفت: با ایجاد بانک نشاء در این شهرستان موجبات کاهش هزینه کشت برنج فراهم شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا با باین اینکه قیمت مناسب فروش برنج نیز در جلوگیری از فروش اراضی کشاورزی به ویلاسازان موثر است، تصریح کرد:خوشبختانه امسال شاهد تغییرکاربری های بسیار کمتری نسبت به سال گذشته در صومعه سرا هستیم.

وی گفت: دهیاران نفش موثری در حفاظت از شالیزارها دارند و با اطلاع به موقع هرگونه تغییرکاربری خارج از طرح هادی در روستاهایشان می توانند کمک موثری در حفاظت از شالیزارهای این شهرستان در جهت تولید برنج و امنیت غذایی کشور داشته باشند.

انتهای پیام  

    

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی برنج بارش باران افزايش کشاورزی شهرستان صومعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی

به گزارش انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، شهروز همتی دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در حاشیه برگزاری این کنگره اظهار کرد: کنگره امسال از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود که در این کنگره، ۲۵ محور علمی وجود دارد و ۴۵کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این کنگره و در بخش نمایشگاهی، بیش از ۲۰۰ شرکت تولید کننده و دانش بنیان حضور دارند .

همتی بیان کرد: هرسال کنگره یک رویکرد اصلی دارد ودر سنوات گذشته رویکرد اصلی کنگره کرونا  هوش مصنوعی بوده است، اما امسال نقش ومحوری کنگره، نقش آزمایشگاه‌ها در نظام سلامت است.

وی ادامه داد: مطالب علمی در کارگاه‌ها براساس نیازسنجی‌ها ارائه می‌شود و پیش بینی می‌شود ۸ هزار نفر از کنگره امسال بازدید کنند و ۳۵۰۰ نفر تاکنون در بخش علمی ثبت نام کرده اند که نسبت به سال گذشته افزایش مخاطب شاهد هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران
  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • برداشت جو قصیل در قم
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس