Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:38:17 GMT

یک کسب و کار اشتها آور!

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۶۶۴۵

یک کسب و کار اشتها آور!

ایسنا/البرز یک فعال صنایع غذایی و مشاغل خانگی در استان البرز با تأکید بر لزوم حمایت از مشاغل خانگی، گفت: با حمایت از مشاغل خانگی می‌توان شعار هر خانه یک کارخانه را محقق کرد.

عبدالامیر خضری‌نژاد در گفت و گو با ایسنا، گفت: من کارم را از سال ۹۲ با ثبت‌نام در سایت مشاغل خانگی شروع کردم. با دریافت کد رهگیری از مشاغل خانگی، مراحل کار را درجهادکشاورزی دنبال کرده و پس از بازدید کارشناس جهادکشاورزی به اداره بهداشت معرفی شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از بازدید و تایید کارشناس بهداشت، با معرفی‌نامه‌ای به سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجوز فعالیت من صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: شغل اصلی من کارشناسی مالی بود، اما یک تجربه‌ی شخصی طولانی در تولید ترشی فلفل به صورت سنتی داشتم و با مطالعه در این زمینه کار را شروع کردم.

خضری‌نژاد افزود: سال اول، تولید محدودی داشتم اما در اواخر سال ۹۳ بعد از تمدید مجوز، با یک مسئول فنی کارشناس مواد غذایی قرارداد بستم و طی سه ماه برای محصولم در سازمان ثبت اسناد و مالکیت معنوی اسم و برند ثبت کردم. با گواهی ثبت برند، قرارداد با مسئول فنی و دادن یک تعهدنامه در اردیبهشت ماه سال ۹۴ اولین سیب سلامت را برای محصولم دریافت کردم و بعد از آن به کسب و کارم توسعه دادم.

این پیشران مشاغل خانگی در رابطه با محصول تولیدی خود گفت: این یک محصول بدیع و نو است. یک نوع ترشی فلفل که به صورت مایع تهیه می‌شود و علاوه بر استفاده بر روی انواع غذاهای سنتی و فست فودی آماده شده، به عنوان چاشنی در فرایند پخت نیز کاربرد دارد.

وی تاکید کرد: در لیست مشاغل خانگی تولید سس وجود ندارد و محصول ما نیز سس نیست. این محصول طبق استاندارد ملی ترشیجات تولید می‌شود و هیچ‌گونه رنگ، اسانس و نگهدارنده‌ای در آن استفاده نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای گسترش کسب و کار خود وامی دریافت کرده است توضیح داد: چهار سال پیش از طرف جهاد کشاوزی من را تولیدکننده‌ فعال تشخیص دادند و گفتند که به من وام تعلق می‌گیرد. آن زمان مبلغ ۱۵ میلیون تومان وام دریافت کردم اما این مبالغ کم نمی‌تواند کمک چندانی به مشاغل خانگی بکند زیرا دستگاه‌ها و وسایل مورد نیاز برای گسترش کار، بسیار گران است و این وام‌ها تنها کمی از هزینه‌های جاری را تامین می‌کند.

خضری‌نژاد با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی البرز طی یک سال و نیم گذشته زحمات زیادی برای ساماندهی مشاغل خانگی کشیده است، گفت: جهاددانشگاهی در کنار ساماندهی مشاغل خانگی، آموزش‌ها و دوره‌های مختلفی نیز برگزار کرده است. اکنون نیز به همت جهاددانشگاهی و با همکاری شهرداری و چند سازمان دیگر، بازارچه‌ای در گلشهر کرج به مشاغل خانگی اختصاص یافته تا تولیدکنندگان بتوانند محصولات خود را به بازار عرضه کنند.

وی افزود: این بازارچه فعلا به مدت پنج سال در اختیار مشاغل خانگی قرار گرفته و مقرر شده که حدود شش ماه اول، اجاره‌ای از تولیدکنندگان دریافت نشود و آن‌ها فقط هزینه‌های جاری خود همانند آب و برق را پرداخت کنند.

خضری‌نژاد در ادامه از دستورالعملی که در دیماه سال ۹۹ با حمایت وزارت کشاورزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصویب  شده است ابراز ناراحتی کرد و گفت: با تصویب این دستوالعمل، مشاغل خانگی محدود به خانه و آشپزخانه می‌شود و کار باید فقط توسط افراد خانواده انجام شود. محصول تولیدی باید همان روز در همان محل یا همان شهر یا نزدیکترین شهر به آن روستا فروخته شود و حق انبار ندارد.

وی افزود: بعد از هفت سال فعالیت در مشاغل خانگی، از معاونت غذا و دارو به من ابلاغ شده که طی مصوبه‌ی جدید، دیگر پروانه‌ای برای ادامه‌ی فعالیت من به این شکل صادر نمی‌شود، ظرف شش ماه آینده یا باید کارگاه را به کارخانه تبدیل کنم، یا به آشپزخانه‌ خانه‌ام برگردانم.

این فعال مشاغل خانگی در پایان تاکید کرد: باید به مشاغل خانگی کمک شود تا جان گرفته و رشد کنند. ان‌شاالله می‌رسیم به جایی که می‌توانیم شعار «هر خانه یک کارخانه» را محقق کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جهاد دانشگاهی البرز وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت کشاورزی مشاغل خانگی مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۶۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌های آنلاین طراحی شد

علی وکیلی، مدیرعامل یک شرکت خلاق فعال در زمینه برندینگ مستقر در کارخانه نوآوری آزادی، به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره یکی از روش‌های نوین برندینگ محصولات که توسط این شرکت خلاق ارائه شده است، توضیح داد: طراحی یک موزه آنلاین برای صنایع و واحدهای تولیدی در راستای برندینگ محصولات و شناخته‌شده‌تر کردن آن‌ها یکی از روش‌های نوین برندینگ توسط این شرکت است.

وی در همین راستا افزود: در اکثر مواقع یک تاریخچه منسجم از فعالیت‌ها، محصولات، افتخارات و خلاصه تمام امور مربوط به یک برند، وجود ندارد یا شاهد این هستیم که خیلی از شرکت‌ها، درقالب روش‌های سنتی مانند بروشور، اطلاعات و خدمات مربوط به خوود را به مشتری ارائه می‌کنند.

وکیلی توضیحات دقیق‌تری از روش نوین این مجموعه برای طراحی موزه آنلاین ارائه کرد و گفت: درواقع، این موزه‌ها براساس چند مرحله اساسی، طراحی مفهوم یا مفهوم‌سازی، طراحی آنلاین و شبکه‌سازی محصول و درنهایت طراحی معماری تکنولوژیکال، طراحی می‌شوند.

وی ادامه داد: این خدمات بر بستر وب و طراحی موزه‌های‌ آنلاین براساس قصه و روایت هر برند و محصول ارائه می‌شوند.

این فناور حوزه برندینگ درباره نحوه اجرایی‌سازی ایده‌ها برای برندینگ محصول توسط این مجموعه توضیح داد: اساس کار شرکت به‌صورت«EPC» یا سیستم کار طراحی، تامین تجهیزات و اجرای پروژه  از صفر تا صد توسط کارفرما است.

 

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین B۱ است
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد
  • پول‌ های زیر فرش/ پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌اند؟
  • سقف قرارداد های موقت ۵ ساله می‌شود؟
  • موزه‌های آنلاین طراحی شد
  • اشتغال اهمیت دارد
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند