Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@02:47:19 GMT

غیرممکنی که به دست مانچو ممکن شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۶۸۱۱

خبرگزاری آریا- در شبی که پنالتی زنان انگلیس بسیار ضعیف کار کردند، ایتالیا برای دومین بار فاتح اروپا شد.
به گزارش آریا، یورو 2020 در نهایت با قهرمانی ایتالیا پایان یافت. آتزوری در بازی نهایی و در ضربات پنالتی توانست انگلیس را در ومبلی شکست دهد و برای دومین بار فاتح رقابت های یورو شود. تیمی که 4 سال پیش نتوانسته بود مجوز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد، حالا لقب قهرمان اروپا را یدک می کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاصله بین ناکامی بزرگ و تاریخی ایتالیا در راه رسیدن به جام جهانی 2018 تا قهرمانی امشب 4 سال بود و در این تحول بدون شک نقش یک مربی برجسته است؛ روبرتو مانچینی.
سرمربی سابق اینتر و منچسترسیتی سال 2018 جانشین ونتورا شد و ایتالیا با او قدم در مسیری جدید گذاشت. مسیری که انتهایش فتح یورو 2020 بود و البته کار ایتالیا تمام نشده و این تیم حالا قهرمانی جام جهانی 2022 را نشانه خواهد رفت. حالا پس از 55 سال تیم ملی انگلیس در آستانه رسیدن به یک موفقیت تاریخی قرار داشت. سه شیرها که آخرین بار سال 1966 به یک قهرمانی مهم دست یافتند(جام جهانی)، در یک قدمی فتح رقابت های یورو قرار داشتند ولی پشت سر شاگردان مانچینی ماندند.
 روبرتو مانچینی و جانلوکا ویالی دو اسطوره فوتبال ایتالیا، خاطرات مشترک شیرینی را در کنار یکدیگر دارند و این خاطرات با قهرمانی در یورو 2020 در کسوت سرمربی و مربی تیم ملی فوتبال ایتالیا، شیرین‌تر از گذشته شد. مانچو و ویالی در دوران بازی و در کنار یکدیگر با هدایت گوران اریکسون، طلایی‌ترین دوران تاریخ باشگاه سمپدوریا را رقم زدند و پس از آن همکاری آن‌ها در کسوت سرمربی و دستیار ادامه پیدا کرد. این دو امشب در آغوش هم گریستند و افتخاری دیگر را جشن گرفتند.
ستاره گریان دیگر زمین جان لوئیجی دوناروما بود. گلر  سابق میلان که پس از یک فصل پرفشار در نهایت نتوانست بر سر تمدید قرارداد به توافق برسد و میلان با او قطع همکاری کرد. دوناروما که از سوی هواداران میلان به پول پرست متهم شده و در طول رقابت ها نیز از نیش کنایه ها در امان نبود، تورنمنتی فوق العاده را پشت سر گذاشت و یک تنه ایتالیا را در نیمه نهایی و فینال پیروز میدان کرد. او برابر اسپانیا با مهار دو پنالتی قهرمان تیمش شد و مقابل انگلیس نیز سه پنالتی بازیکنان انگلیس را گرفت تا نقش اول را در قهرمانی آتزوری ایفا کند. او بهترین بازیکن زمین نیز شناخته شد و در پایان بغضش شکست و شروع به گریه کرد.
تیم ملی ایتالیا با هدایت روبرتو مانچینی به قهرمانی یورو 2020 رسید. مانچینی که پس از قهرمانی، احساساتی شد و اشک ریخت پس از پایان مراسم جشن قهرمانی در مصاحبه با اسکای ایتالیا درباره این دستاورد بزرگ صحبت کرد: به نظرم غیرممکن بود که حتی به این قهرمانی فکر کنیم اما شاگردانم فوق العاده بودند. کلمه ای برای توصیف این گروه فوق العاده ندارم. بازی مقابل انگلیس آسان نبود و در واقع خیلی مشکل بود اما توانستیم بر خودمان و بر بازی مسلط شوید. در ضربات پنالتی به کمی هم شانس نیاز است و البته برای انگلیسی ها متاسفم. این تیم پیشرفت زیادی داشته اما به نظرم هنوز هم جای پیشرفت داریم. برای ایتالیایی ها بسیار خوشحالم. در آغوش کشیدن ویالی؟ دوستی ما فراتر از همه چیز است. امروز یک دوره به پایان رسید و در این دوره، بازیکنانم فوق العاده بودند. 
مانچینی کاری کرد که آنتونیو کونته، سرمربی پیشین لاجوردی پوشان باید آن را کم کم شروع می کرد اما او صرفا نتیجه گرایانه کار کرد و پروسه جوان گرایی در تیم کونته روند خیلی کندی داشت که در نهایت یک تیم پیر به سرمربی ضعیفی چون ونتورا رسید. با این حال مانچینی به جوانان اعتماد کرد و حتی از سری بی هم بازیکنانی جوان و ناشناخته به اردوی تیم ملی ایتالیا دعوت می کرد. نیکولو زانیولو و مویزه کین که با وجود غیبت در یورو 2020، بازیکنان آینده دار فوتبال ایتالیا هستند حتی در باشگاه هایشان هم جایگاه ثابتی نداشتند اما مانچینی به آن ها میدان داد. نابود کردن ترس و یک سبک بازی تهاجمی همراه با پرس که تاکتیک مدرن تیم های برنده امروز فوتبال دنیاست، دستاورد مانچینی برای ایتالیا طی سه سال گذشته بوده است. 
ایتالیای مانچینی حالا 34 بازی است که شکست نخورده و آتزوری او که پیش از یورو 2020 از دید بسیاری از کارشناسان و هواداران مدعی شماره یک یورو نبود، حالا بر بام اروپا قرار گرفته و دومین قهرمانی تاریخش را رقم زده است. مانچینی پس از قهرمانی گریست؛ این را می توان اشک شوقی از طرف تمام هواداران ایتالیا در سراسر جهان دانست. خشم فروخورده ای که در پی با گریه های بوفون در سال 2017 همراه هواداران آتزوری بود، حالا تبدیل به شادی و لذت شده است. مانچینی، ویرانه ونتورا را به پادشاه فوتبال اروپا در سال 2020 تبدیل کرد و حالا شانس بالایی برای تبدیل شدن به بهترین سرمربی جهان در سال 2021 دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایتالیا مانچو فوق العاده جام جهانی تیم ملی یورو 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدایی ستاره کوبایی - لهستانی از پروجا ایتالیا

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، پروجا در دیدار نهایی لیگ ایتالیا مقابل مونزا با نتیجه ۳ بر ۱ پیروز شد. بدین ترتیب شاگردان لورنتستی قهرمان این فصل لیگ ایتالیا شدند. ویلفرد لئون در این دیدار ۲۵ امتیاز به دست آورد تا سهم پررنگی در قهرمانی تیمش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: جدایی ستاره کهنه‌کار برزیلی از چلسی + عکس

این بازیکن کوبایی‌الاصل که برای تیم ملی لهستان بازی می‌کند در شبکه اجتماعی‌اش نوشت:‌ داستان من در پروجا به پایان رسیده است و همین‌جا می‌خواهم از همه افرادی که در باشگاه به من کمک کردند تشکر می‌کنم. می‌خواهم از سیمونه جیانلی، گرگور روپرت، دیویده کاندلارو، فلاویو گوالبرتو، روبرتو روسو، سباستین سوله، وسیم بن تارا، ژسوس هررا، تیم هلد، اوله پلوتنیتسکی، کامیل سمنیوک، ماسیمو کولاچی و الساندرو توسکانی تشکر کنم.

من توانستم در پروجا با لورنزو برناردی، ویتالی هاینن، نیکولا گربیچ، آندره آناستازی و آنجلو لورنتستی کار کنم. از هر یک از آنها چیزهای زیادی یاد گرفتم و پیشرفت کردم.

بدون شک لئون سهم زیادی در موفقیت های تیم پروجا در فصول اخیر داشته است. او در بخش پایانی نامه خداحافظی‌اش از پروجا نوشت: شخصاً هر کاری از دستم بر می‌آمد انجام دادم تا هر چه بیشتر جام به دست بیاورم. ۱ اسکودتو، ۳ جام حذفی ایتالیا، ۴ سوپرکاپ ایتالیا، ۲ جام جهانی باشگاه ها ممکن است برای کسی کافی نباشد. اما برای من زیاد است. من از آنچه در پروجا به دست آوردم خوشحال و راضی هستم.

لئون با تیم لوبلین در لهستان به توافق رسیده است و قصد دارد فصل آینده در این تیم لهستانی بازی کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228984 برچسب‌ها فوتبال دنیا

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ژوزه مورینیو: یکی از این سه تیم قهرمان یورو 2024 می‌شود
  • قهرمانی میلان در سری آ ایتالیا با برتری 1-0 مقابل آاس رم (2004/5/2) / فیلم
  • واکنش بوفون به بازگشت پارما به سری A
  • صعود پارما به سری آ ایتالیا/ جمع ۷ خواهران دوباره جمع شد
  • اینزاگی در اینتر ماندگار است
  • جدایی ستاره کوبایی - لهستانی از پروجا ایتالیا
  • بالوتلی: چالهان اوعلو و هواداران میلان؟ اگر من بودم هزار برابر بدتر رفتار می‌کردم!
  • نحوه درست کردن کروسان نوتلای تازه در ایتالیا (فیلم)
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • اسپالتی: باجو، توتی و دل پیرو را به اردوی تیم ملی ایتالیا می‌آورم