Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در جریان مشکلات دامداران هستم اظهار کرد: از سال گذشته پیگیر این مسائل بودم، درست آن زمانی که فریاد مرغداران همدان بلند شد و با ورشکستی مواجه می‌شدند.

وی اظهار کرد: زمانی که نهاده‌های دامی در بنادر دپو شده بود و مشکلاتی به وجود آمده بود، نطق اضطراری در مجلس داشتم و تذکر دادم که دولت هشت ماه نهاده‌های دامی را در بنادر دپو کرده و باید این وضعیت تعیین تکلیف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدم همکاری مسوولان در کشور و مدیران در سطح استان در خصوص توزیع نهاده‌های دامی باعث بروز مشکلاتی شد گفت: در بازدید از مرکز کشت و صنعت خزل نهاوند با انبار ۶ هزار تنی نهاده که از تیرماه سال گذشته دپو شده بود و اجازه توزیع داده نمی‌شد، مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه از سال گذشته با این مسائل مواجه هستیم و مرتب هم فریاد زده‌ایم و پیام خود را به مسوولان بالادست رسانده‌ایم و با مدیران استانی نیز صحبت‌هایی داشتیم خاطرنشان کرد: آخرین ارتباطم با معاون وزارت صمت بود که پرسیدم چرا اجازه توزیع به نهاده‌های دامی و روغن داده نمی‌شود؟!

فلاحی بیان کرد: با وجود اینکه نهاده‌های دامی و روغن در استان همدان وجود داشت اما اجازه توزیع داده نمی‌شد و کارخانه‌دار می‌گفت که باید اجازه بدهند تا توزیع کنیم تا اینکه مجبور شدم با وزارت صمت تماس و اجازه توزیع بگیرم.

وی ادامه داد: متاسفانه عدم همکاری مدیران پایین‌دست، وجود رانت‌های بالادست و مافیایی که پشت این قضیه وجود دارد و عدم اهتمام و اراده‌ دولت و در نگاه بدبینانه، نفوذی که در برخی دستگاه‌ها وجود دارد و همچنین عدم بارش کافی و کاهش محصولات کشاورزی از عواملی است که دست به دست هم داده تا وضعیت خوبی را در کشور شاهد نباشیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال کاهش بارندگی باعث شد بسیاری از زمین‌ها بازدهی لازم را نداشته باشند و قیمت علوفه بالا رود افزود: این عوامل باعث شده امروز در کشور مشکلاتی را شاهد باشیم که نتیجه آن از بین بردن دام‌های مولد است که حتی فریاد این قضیه به صحن مجلس و نطق رئیس مجلس رسید.

وی یادآور شد: امروز شاهد هستیم تعداد زیادی از دام‌های مولد در کشتارگاه‌ها کشته می‌شوند و حتی از شکم آنها یک دام مرده نیز بیرون کشیده می‌‌‌آید که اینها به صنعت غذایی آسیب خواهد زد.

باید با کسانی که در اقتصاد و شرایط امنیتی غذایی اخلال ایجاد می‌کنند قاطع برخورد شود

فلاحی با بیان اینکه این موضوع خطر بزرگی است که کشور را تهدید می‌کند و باید در نهادهای بالادستی برخورد قاطع با کسانی که اخلال در اقتصاد کشور و شرایط امنیتی غذایی به وجود می‌آورند، صورت گیرد افزود: امنیت غذایی کشور را مورد هدف قرار داده‌اند، امروز دام‌های مولد از بین می‌روند که در آینده با بحران لبنیات و گوشت مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه باید دستگاه قضائی و نظارتی در این زمینه ورود کنند و این مسئله شوخی‌ نیست بلکه بسیار حساس است و حتما باید پیگیری شود گفت: در استان به سهم خود پیگیر این موضوع هستیم و با هیچ مدیر و دستگاهی تعارف  نخواهیم داشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه اگر تخلفی را از هر دستگاهی ببینیم پیگیر خواهیم شد حتی اگر دستگاه نظارتی در شئون نظارتی خود کوتاهی کند، برخورد قاطع و قانونی با آنها خواهیم داشت افزود: در حال حاضر نیز چگونگی پیگیری دستگاه‌های نظارتی را رصد می‌کنیم و پیگیر عملکرد برخی از این دستگاه‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه معاون وزیر گفت «دولتمردان دل و دماغ کار ندارند» گفت: هرچند من معتقدم از ابتدا هم نداشتند، این روزهای آخر بی‌مسئولیتی برخی مسوولان دولتی و گاهی خیانت‌هایی که در گوشه و کنار می‌بینیم قابل اغماض نیست.

فلاحی با اشاره به اینکه تمام این موارد را رصد می‌کنیم و قطعا با تخلف‌ها مماشات نخواهیم کرد و برخورد قانونی خواهیم داشت تأکید کرد: فضای محافظه کاری کشور را با مشکلاتی مواجه کرده است، متاسفانه برخی از آقایان محافظه‌کاری و چشم‌پوشی از تخلف‌ها و یا همراهی با متخلفان را پیش گرفته‌اند و در نتیجه مشکلاتی در جامعه ایجاد شده است.

وی با تاکید به اینکه نسبت به این مسائل در سطح کشور و استان چشم‌پوشی نکرده و نمی‌کنیم و از حقوق ملت دفاع خواهیم کرد چراکه مسئله امنیتی مطرح است و کوتاه نخواهیم آمد عنوان کرد: رسانه‌ها در این خصوص نقش مهمی دارند و باید به این مسائل بپردازند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی در سطح استان با مدیران اجرایی متخلف که روزهای پایانی خود را سپری می‌کنند همراهی کرده و نسبت به تخلف‌ها چشم‌پوشی می‌کنند و حتی کمک کرده‌اند از این مسئله فرار کنند گفت: اگر به این منوال پیش رود، نام کسانی که با متخلفین همکاری می‌کنند را در رسانه‌ها خواهیم آورد و کوتاه نخواهیم آمد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه های نظارتی باید پاسخگو باشند که کجای کارند گفت: دیوان محاسبات زیرمجموعه مجلس و سازمان بازرسی پاسخگوی عملکرد مدیران در استان باشند و اگر کوتاهی کنند برخورد خواهیم کنند، باید این افراد پای کار رسانه‌ها بیایند تا برای مردم شفاف‌سازی صورت گیرد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس همدان نهاده های دامی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نهاده های دامی اجازه توزیع دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۶۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، اظهار داشت: امروز بازار نهاده‌ها در آرامش کامل است. شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره گیری از مکانیزم استمهال، خدمت مهمی به جامعه مرغداران کرده است، به گونه‌ای که عمده انبار‌های مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.
وی ادامه داد: صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک گفتگوی ملی با مرغداران کشور هستیم، زمان آن رسیده که با بهره وری و کارایی بالاتری تولید کنیم.
شیرزاد یادآور شد: در حال حاضر همکاران شرکت و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند و با همه ظرفیت مان متعهد به خرید مرغ هستیم و با شیبی ۲۷ درصدی طی یکماه گذشته شرکت به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن خرید مرغ رسیده است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه در ماه رمضان حدود ۱۷ هزارتن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین المللی متوقف کرده و تکمیل، کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.
شیرزاد گفت: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه درگردش مکفی و بیمه قیمت محصولات دارد. حتما باید کریدور‌های صادراتی فعال شود. صادرکنندگان مرغ باید مشوق‌های صادراتی و بسته‌های حمایتی دریافت دارند.
وی ادامه داد: صادرات موفق مرغ وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم و نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم.

دیگر خبرها

  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران