Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@06:14:12 GMT

۲ مصدوم در پی آتش سوزی نارک گچساران

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۷۱۳۹

۲ مصدوم در پی آتش سوزی نارک گچساران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ نفر از امدادگرانی که حین مهار آتش سوزی جنگل های کوه نارک در گچساران مصدوم شده بودند توسط نیروهای این جمعیت امداد رسانی و نجات یافتند.

سید امان الله جهانبین افزود: این مصدومان پس از امداد و نجات اولیه از سوی تیم امدادگران کوهستان به مراکز درمانی اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر درکنار نیروهای خود جوش مردمی، امدادگران آتش نشانی ،بسیج و منابع طبیعی جسورانه با آتش گسترده کوه های نارک شهرستان گچساران  در حال مقابله هستند و برای مهار آتش تلاش می کنند.

 جهانبین گفت: آتش سوزی در بخش گسترده‌ای از کوه‌های نارک شهرستان گچساران از سه روز پیش آغاز شده و به سرعت درکوه های این منطقه گسترده شد.

او ادامه داد: نیروهای جمعیت هلال احمر در نخستین ساعت ها با تمام توان در عملیات اطفای حریق حاضر شدند و این مشارکت هم اکنون نیز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد گفت: هم اکنون همه نیروهای امدادی حاضر در صحنه عملیات اطفای حریق از جمله امدادگران، نجاتگران جمعیت هلال احمر، نیروهای خودجوش مردمی، انجمن های دوستدار محیط زیست و امدادگران آتش نشانی، بسیج ومنابع طبیعی درتلاشند تا از گسترش آتش جلوگیری کنند.

جهان بین افزود: چهار تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان گچساران، یک تیم امداد نجات بین شهری این جمعیت با به کارگیری چهار دستگاه خودرو امدادی پیکاب و آمبولانس در صحنه عملیات حضور دارند.

او عنوان کرد: تاکنون ۶۰۰ اقلام خوراکی شامل ۲۰۰ بطری آب معدنی و ۴۰۰ قوطی کنسرو، ۳۰ بسته شکر، ۲ بسته چای بین نیروهای حاضر در صحنه توزیع شده است.

جهانبین گفت: ۶ دستگاه چادر برای شب مانی نیروهای امدادی همه ارگان های حاضر در اطفای حریق برپا شده و ۱۲ تخته موکت نیز جهت اسکان و چهاردستگاه موتور برق جهت روشنایی مورد استفاده قرار گرفته است.

امسال پیش از این هفت فقره آتش سوزی در مناطق کوه خامی، دیل، کوه مشرف به تلخاب شرین، تپه های مشرف به کوی کارکنان و نارک در شهرستان گچساران رخ داده است.

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر امدادگران آتش سوزی نارک شهرستان گچساران جمعیت هلال احمر آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۷۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره امداد و کمک‌های اولیه در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: به همت هیأت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی شهرستان شهرکرد و با همکاری سازمان هلال احمر شهرستان شهرکرد دوره امداد و کمک‌های اولیه ویژه بانوان برگزار شد
سلیمی افزود: دوره امداد و کمک‌های اولیه با تدریس مسلم حیدری و با حضور ۱۵ شرکت کننده در سازمان هلال احمر برگزار شد.
وی ادامه داد: در این دوره نحوه برخورد مناسب با حادثه و مصدوم، ارزیابی صحنه حادثه، معاینه و ارزیابی مصدوم، اقدامات درمانی و انتقال مصدوم به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

دیگر خبرها

  • واژگونی مینی بوس در آزاد راه قزوین _ زنجان/ ۱۵ مسافر مصدوم شدند
  • برگزاری دوره امداد و کمک‌های اولیه در شهرکرد
  • روز های پرکار نیروهای امدادی چهارمحال و بختیاری
  • امدادگران هلال احمر خواف به سرنشینان ۳۰ خودرو گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند
  • امدادرسانی امدادگران هلال احمر خواف به ۳۰ خودرو گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر قزوین به ۴۰ حادثه دیده در آزادراه‌های قزوین
  • تا پای جان برای دختر ایران
  • امدادگران، پیرمرد دچار ایست قلبی در کوه‌های اطراف اشنویه را نجات دادند
  • پیرمردِ دچار ایست‌قلبی در کوه‌های اطراف اشنویه احیا شد
  • تلاش بی وقفه نیروهای هلال احمر در نجات خودروها از سیلاب تسوج