Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@07:33:20 GMT

دستمال کاغذی گران می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۷۱۶۰

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی از افزایش ۱۵ درصدی قیمت دستمال کاغذی و سایر محصولات سلولزی نسبت به پایان سال قبل خبر داد، اما گفت که بخاطر رکود حاکم بر بازار قیمت‌های جدید هنوز اعمال نشده است.

هاشمعلی حسنی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مجوز افزایش ۱۵ درصدی قیمت محصولات سلولزی صادر شده که در شرف اجرایی شدن است، در توضیح دلایل این افزایش قیمت به رشد ۳۹ درصدی حقوق و دستمزد اشاره کرد و گفت: از طرف دیگر خمیر کاغذ یک کالای کاملا وارداتی است که ۷۰ درصد این محصول نیز در دست آمریکاست که زیرساخت‌های تولید آن را دارد و بقیه در اروپا،  اندونزی و کشورهای دیگر تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته عضو هیئت مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران، افزایش نرخ ارز تاثیر مستقیم بر قیمت محصولات سلولزی دارد. از طرف دیگر بعد از شیوع ویروس کرونا برای مدتی خمیر کاغذ کمیاب شده است که در نتیجه آن فیلم‌هایی از نایاب شدن محصولات سلولزی در کشورهای خارجی منتشر شد. در پی این مشکلات خمیر کاغذ به دست تولیدکنندگان ایرانی هم گران رسید.  

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ خیلی از کالاها بیش از دو بار گران شدند، تصریح کرد: تنها کالایی که یک بار گران شد محصولات سلولزی است. همچنین کمترین افزایش قیمت مربوط به دستمال کاغذی و محصولات سلولزی بوده است و سایر کالاها بیش از ۱۵ درصد گران شده‌اند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر در سامانه ۱۲۴ قیمت هر بسته دستمال کاغذی ۲۰۰ برگ معمولی حدود ۸۲۵۰ تومان و هر بسته دستمال کاغذی ۳۰۰ برگ معمولی حدود ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان است؛ بنابراین با افزایش ۱۵ درصدی، قیمت هر بسته دستمال کاغذی ۲۰۰ برگ و ۳۰۰ برگ به حدود ۸۵۰۰ و ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: محصولات سلولزی دستمال کاغذی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۷۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | اعلام قیمت محصولات سبک تجاری زامیاد

تین نیوز

گروه خودروسازی زامیاد در آخرین اطلاعیه منتشر شده ضمن اشاره به صورتجسله نحوه قیمت گذاری خودرو امور صنایع وزارت صمت در سال ۱۳۹۹ و جلسه اخیر این شرکت، قیمت جدید سه محصول خود (سه مدل وانت نیسان) را اعلام کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مجید آقایی سرپرست گروه صنعتی زامیاد که زیر مجموعه گروه خودروسازی سایپا، فعالیت می کند، در اطلاعیه ای که خطاب به رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس ارسال کرده، قیمت جدید سه محصول خود را اعلام کرده است.

طبق آنچه که در این اطلاعیه ذکر شده است، عطف به صورتجلسه نحوه قیمت گذاری خودرو معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ و همچنین صورتجلسه هیئت مدیره این شرکت در تاریخ ششم اردیبهشت ماه سال جاری، نرخ جدید محصولات سبک تجاری این شرکت اعلام شده است.

بر اساس جدول این اطلاعیه وانت نیسان تک سوز آپشنال با ۴۳ میلیون تومان افزایش قیمت (نسبت به قیمت مصوب سال ۱۴۰۲) به ۵۶۰ میلیون تومان رسیده است.

وانت نیسان تک سوز آپشنال (با موتور m۲۴ پلاس) با ۳۶ میلیون تومان افزایش با قیمت جدید ۵۷۹ میلیون تومان در سال جاری عرضه خواهد شد.

در نهایت وانت نیسان دوگانه سوز آپشنال ۶۲۲ میلیون تومان تعیین قیمت نهایی شده است که نسبت به قیمت سال گذشته خود، ۶۸ میلیون تومان مشمول افزایش قیمت شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • عکس | اعلام قیمت محصولات سبک تجاری زامیاد
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست