Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@17:01:13 GMT

باید ظهور و بروز اجتماعی برنامه‌های مذهبی بیشتر شود

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۷۲۹۳

باید ظهور و بروز اجتماعی برنامه‌های مذهبی بیشتر شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید رفیعی صبح دو شنبه در ستاد شئون فرهنگی خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، اظهار کرد: باید برای برگزاری مراسمی همچون روز عرفه، عید قربان، عید غدیر و محرم برنامه ریزی دقیقی انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به مصوبات ستاد کرونا استان، گفت: تاکنون بنا شده با توجه به رنگ بندی شهرها، محدودیت‌هایی برای برگزاری مراسم مذهبی اعمال شود اما بناست مصوبات ستاد شئون نیز به اطلاع ستاد کرونا برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از ورود رهبر انقلاب برای برگزاری مراسم مذهبی، مراسم رونق بیشتری گرفت لذا ضمن حفظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی، باید به سلامت روح نیز توجه داشت و هیچکدام را فدای دیگری نکنیم.

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: در شهرهای قرمز طبق مصوبات پیشین برگزاری مراسم در فضای باز و با محدودیت زمانی انجام خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه بخشی از مراسم مذهبی محدود شده لذا عده‌ای از مردم در مراسم حضور ندارند، گفت: باید ظهور و بروز اجتماعی برنامه‌ها بیشتر شود که در این راستا می‌توان با برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و ایجاد المان‌های مختلف، سطح شهر را متناسب با مراسم آماده کرد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مد نظر برپایی غرفه فروش پرچم‌های حسینی توسط هیئات مذهبی، پیش از آغاز محرم است؛ این برنامه می‌تواند علاوه بر تبلیغ محرم، مردم را نیز با تبلیغ منش حسینی همراه کند.

حجت الاسلام رفیعی در انتها گفت: هر مسجدی که خواست نماز عید قربان را برگزار کند می‌تواند در فضای باز آن را برقرار کند.

کد خبر 5256037

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مراسم عزاداری ماه محرم عید سعید قربان عید غدیر خم ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان اردبیل قطعی برق واکسن کرونا ایلام اراک عکس استانها سیستان و بلوچستان برگزاری مراسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۷۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد: تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

حجت‌السلام سید سلمان ذاکرعضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : در جلسه ای که  با حضور کارشناسان و اتاق بازرگانی تهران، مزایا و معایب تعطیلی شنبه و جمعه به طور کامل بررسی شد.

وی افزود: هدف از این لایحه، افزایش نشاط مردم، پیشگیری از آسیب‌های خانوادگی، و رونق اقتصادی است.

ذاکر اظهارداشت : تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی  به زودی با استعلام مجدد از مراجع عظام و دفتر مقام معظم رهبری، نظر نهایی را خواهد گرفت.

ذاکر اظهارداشت : نظر نهایی پس از بررسی نظرات کارشناسی، مردم و مراجع عظام اعلام خواهد شد و نظر مردم از طریق نظرسنجی‌ها جمع‌آوری خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد : اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • قوه قضاییه با برگزاری دادگاه‌های علنی کاملاً موافق است
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر