Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@13:00:24 GMT

هوای زنجان خنک می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۷۳۲۶

هوای زنجان خنک می‌شود

سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هوای این استان از فردا /سه شنبه ۲۲ تیر ماه/ تا پایان هفته جاری، مجددا خنک خواهد شد.

سونا صرفی روز دوشنبه افزود: امروز میزان دمای هوای زنجان به صورت نسبی بین ۱ تا ۳ درجه سانتیگراد افزایش می یابد اما این شرایط جوی موقتی است و از فردا مجددا انتظار کاهش دما را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: صبح امروز هوای زنجان صاف تا قسمتی ابری است و بعدازظهر نیز در برخی از مناطق استان با افزایش پوشش ابر و وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد بود که این روند تا پایان هفته جاری تداوم خواهد داشت. 

کارشناس هواشناسی استان زنجان، میزان دمای فعلی شهر زنجان را ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۳ درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.

صرفی، افزود:  طی ۲۴ ساعت گذشته، خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با میزان دمای ۱۵ درجه سانتیگراد خنکترین نقطه و حلب از توابع شهرستان ایجرود و گرماب در شهرستان خدابنده با ۳۶+ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق این استان گزارش شدند.

وی به کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه های هواشناسی استان زنجان در طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: طی این مدت میزان دمای هوا در زرین رود ۱۶ و ۳۶ حلب ۱۶ و ۳۶،  گرماب ۱۶ و ۳۶، سجاس ۱۶ و ۳۵، ماهنشان ۲۱ و ۳۴، صائین قلعه ۱۸ و ۳۴، فیله خاصه ۲۰ و ۳۴، قیدار ۱۹ و ۳۴، زنجان ۱۹ و ۳۴، سلطانیه ۱۷ و ۳۴، دندی ۱۷ و ۳۳، دانشگاه زنجان ۱۷ و ۳۳، خرمدره ۱۹ و ۳۳، چورزق ۲۱ و ۳۳، خیرآباد ۱۵ و ۳۳، فرودگاه زنجان ۱۸ و ۳۲، ابهر ۱۹ و ۳۲، آب بر ۲۱ و ۳۱،  گیلوان ۲۲ و ۳۱، ارمغانخانه ۱۷ و ۳۱ و پری ۱۸ و ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسید.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: درجه سانتیگراد استان زنجان میزان دمای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۷۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه بارش‌ها در برخی مناطق کرمان

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: برای امروز بارش باران در نیمه غربی، ارتفاعات جنوبی و برخی از مناطق شمالی پیش بینی می‌شود و امروز از شدت ناپایداری‌ها کاسته می‌شود.
 
وی افزود: همچنین بارش‌ها با رعدوبرق، تند باد‌های لحظه‌ای همراه هستند و با توجه به نوع بارش‌های آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست در مناطق مستعد بارش تگرگ است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: برای امروز نیز در مناطق شمال غرب، جنوب شرق و برخی مناطق جنوب وزش باد نسبتا شدید را داریم که غلظت غبار در این مناطق دور از انتظار نیست. 

سلاجقه گفت: برای روز شنبه افزایش ابر پدیده غالب جوی است.

وی عنوان داشت: از دیروز که بارش‌ها در سطح استان شروع شده در سیرجان، شهربابک، ماهان، بافت، رابر و ارزوئیه بارش باران را داشته ایم که ارزوئیه با۱۴ میلی متر، شهربابک ۹ و سیرجان ۷ میلی متر بارندگی داشته اند.

سلاجقه گفت:منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای ۴درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

 وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۲ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۳ درجه سانتیگراد می‌رسد.

سلاجقه افزود: لاله زار بعد از دیزین و اردبیل سومین ایستگاه سرد کشور ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به زنجان
  • سامانه جدید بارشی در زنجان فعال می‌شود
  • بارندگی در این مناطق کشور ادامه دارد
  • بارش‌ باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد
  • چرا نمی‌توان بالای کوه اورست تخم مرغ آب‌پز کرد؟
  • پیش بینی بارش باران در برخی مناطق کرمان
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی تقویت شد
  • ورود توده هوای ناپایدار در خراسان جنوبی 
  • ادامه بارش‌ها در برخی مناطق کرمان
  • دمای هوای زنجان کاهشی شد