Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در سفر به شهر هیر و بررسی طرح‌های اجرایی این اداره‌کل در شهر هیر گفت: شهر هیر با ایجاد پل معلق تمام شیشه‌ای در حال حاضر در سطح کشور به عنوان یکی از مراکز مهم تفریحی و گردشگری شناخته شده و پس از راه‌اندازی این پل شاهد رونق گردشگری در شهر هیر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در کنار توسعه بخش گردشگری شهر هیر که در سال‌های اخیر این منطقه را به یکی از قطب‌های مهم گردشگری استان تبدیل کرده است، در بخش میراث‌فرهنگی نیز در این شهرستان اقدامات گسترده‌ای انجام شده است که از جمله آن‌ها ثبت ملی آثار این منطقه بوده است.

فلاحی ثبت ملی آثار منقول را بخشی از اقدامات در شهر هیر عنوان کرد و گفت: تپه کرگان و خانه چنذاب دو اثر شهر هیر است که به ثبت ملی رسیده و در سال ۹۲ برای مرمت خانه چنذاب ۲۰۰ میلیون ریال و در سال ۹۴ نیز ۳۰۰ میلیون ریال توسط این اداره‌کل هزینه شده است.

او از تهیه پرونده ثبتی برای حمام هیر و ارسال آن به اداره‌کل ثبت آثار وزارت میراث‌فرهنگی خبر داد و افزود: این بنا که تا سال ۱۳۸۰ مورد استفاده قرار می‌گرفت، متعلق به دوره قاجار بوده و بخشی از آن در حال تخریب است که با ثبت ملی این اثر به دنبال احیا و مرمت و حفاظت حمام هیر هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از دیگر آثار با ظرفیت ثبت ملی را خانه منسوب به عظمت‌خانم در روستای بقرآباد عنوان کرد و گفت: این اثر نیز در دست بررسی بوده تا با تهیه پرونده نسبت به ثبت ملی آن اقدام شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پل معلق هیر رونق گردشگری میراث فرهنگی شهر هیر ثبت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۷۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ تکه‌ای از ماه که به سیارک تبدیل شد

این سیارک که در سال ۲۰۱۶ کشف شد، قرن‌هاست در مداری نزدیک به زمین، اما دور از آن در گردش است. بر اساس نتایج شبیه‌سازی‌ها، دانشمندان ویژگی‌هایی را در این سیارک شناسایی کرده‌اند که با دهانه برخورد «جیوردانو برونو» در نیمکره دور ماه مطابقت دارد.

دریافت 26 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: محمدرضا زنگنه

دیگر خبرها

  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • ویدیو/ تکه‌ای از ماه که به سیارک تبدیل شد
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل