Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@15:35:35 GMT

آمریکا فورا اقدامات تحریک آمیز خود را متوقف کند

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۷۴۷۸

آمریکا فورا اقدامات تحریک آمیز خود را متوقف کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ارتش چین به ورود غیرقانونی یک ناو آمریکایی به آب های سرزمینی این کشور واکنش نشان داده و خواستار توقف سریع اقدامات تحریک آمیز ایالات متحده شد.

بر اساس اعلام ارتش چین، ناو آمریکایی در اطراف جزایر پارسل ( Paracel islands) بطور غیرقانونی وارد آب های چین شده است.

به گزارش مهر، دولت آمریکا در سال های اخیر و با دنبال کردن سیاست «ایندوپاسیفیک» به بهانه های مختلف حضور خود را در شرق آسیا و حوزه پیرامونی چین پررنگ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر چین قدرت جهانی آمریکا را در حوزه های مختلف به چالش کشیده است و این احتمال بسیار جدی است که در آینده ای نزدیک چین در حوزه اقتصادی با عبور از آمریکا به قدرت برتر اقتصاد جهان تبدیل شود. با درک همین رقابت های پنهان است که دولت آمریکا با ایجاد چالش‌های مختلف در پیرامون چین، تلاش می کند هزینه پکن را بالا ببرد و از تکیه زدن این کشور بر جایگاه قدرت برتر جهان تا حد ممکن جلوگیری کند.

در همین رابطه «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا با تایید سیاست پیشین این کشور مبنی بر عدم پذیرش مالکیت چین بر دریای چین جنوبی، درباره هر گونه اقدام نظامی پکن در این منطقه مورد مناقشه اخطار داد.

کد خبر 5255956 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: چین ایالات متحده امریکا ارتش چین ایالات متحده امریکا افغانستان عراق فلسطین رژیم صهیونیستی سوریه روسیه طالبان ایران لبنان هائیتی عربستان سعودی ترکیه جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۷۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد!

به گزارش خبرگزاری مهر، وبگاه خبری آکسیوس امروز یکشنبه در گزارشی به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی ادعا کرد که آمریکا هفته گذشته (به وقت محلی) انتقال مهمات به اشغالگران قدس را متوقف کرده است.

ادامه دارد ...

کد خبر 6097581

دیگر خبرها

  • ضرورت راه‌اندازی نظام سنجش تاثیر پژوهش/ اقتصاد تحت تاثیر پژوهش
  • برخورد با جرایم سازمان‌یافته در حوزه عفاف و حجاب/ دستورالعمل دادستانی کل کشور درباره طرح نور به زودی ابلاغ می‌شود
  • واشنگتن: ارسال تسلیحات و مهمات آمریکایی به اسرائیل متوقف شد
  • گزارش وزیر ورزش از اقدامات و افتخارآفرینی ورزش کشور به رئیس جمهور
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد
  • ۳ دروغ بزرگ درباره تظاهرات دانشجویی در آمریکا
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • تلاش برای آزار روحی دانشجویان حامی فلسطین
  • آکسیوس: آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد!