Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@23:24:43 GMT

هدف سفر آتی الکاظمی به واشنگتن چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۷۶۵۶

هدف سفر آتی الکاظمی به واشنگتن چیست؟

یک سیاستمدار عراقی اعلام کرد، هدف از سفر قریب الوقوع نخست وزیر این کشور به واشنگتن بستن پرونده مذاکره درباره جدول زمانی عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق است.

به نقل از پایگاه شفق نیوز، بهاء الاعرجی، سیاستمدار عراقی و معاون سابق نخست وزیر اعلام کرد: هدف از سفر قریب الوقوع مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به آمریکا پایان دادن به پرونده مذاکره درباره جدول زمانی عقب نشینی نیروهای آمریکایی در عراق و صدور تصمیمی در این باره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هرگونه تنشی صدور این تصمیم را به تأخیر می‌اندازد. کسانی که شعار اخراج اشغالگران را سر می‌دهند باید از نخست وزیر برای تحقق این خواسته ملی حمایت کنند.

پیشتر گردان‌های سیدالشهداء، از گروه‌های شیعه در عراق از وجود میانجیگری‌هایی برای توقف تنش‌های نظامی علیه نیروهای آمریکایی خبر داد.

کاظم الفرطوسی، سخنگوی گردان‌های سید الشهدا در گفت‌وگویی با خبرگزاری شفق نیوز عراق ضمن اعلام آغاز برخی میانجی‌گری‌های طرف‌های مختلف با هدف متوقف کردن تنش نظامی علیه نیروهای آمریکایی موجود در خاک عراق، اظهار کرد: مقاومت اسلامی عراق به شدت با هرگونه میانجی‌گری در خصوص توقف عملیات‌های نظامی علیه نیروهای آمریکایی مخالف است.

الفرطوسی گفت: تنش نظامی علیه نیروهای آمریکایی با هدف بیرون کردن کامل نیروهای آمریکایی از سراسر خاک عراق آغاز شدند و بدون انجام این کار، هیچ آرامشی وجود نخواهد داشت و فشارها بر گروه‌های مقاومت اسلامی عراق هر چقدر هم ادامه یابند، این موضع‌گیری تند ما هرگز متوقف نخواهد شد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه راه‌حل نظامی را برای پاسخ به حملاتی که علیه نیروهای این کشور در عراق انجام می‌شوند، رد کرد.

جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز روز پنج‌شنبه تاکید کرد که گروه‌های مسلح شیعه تمامی راهکارهای دیپلماتیک را با نیروهای آمریکایی مستقر در عراق در پیش گرفتند و دیگر انتخابی به جز مقابله نظامی با آمریکا ندارند.

پارلمان عراق پنجم ژانویه سال گذشته طرحی را تصویب کرد که به موجب آن دولت مرکزی برای بیرون کردن تمامی نیروهای خارجی از خاک این کشور تلاش کند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نظامی علیه نیروهای آمریکایی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۷۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود

تارنمای آکسیوس گزارش داد که بلینکن به نتانیاهو اطلاع داده است که عملیات نظامی احتمالی در رفح در جنوب نوار غزه با مخالفت واشنگتن مواجه خواهد شد و بر روابط ایالات متحده و رژیم صهیونیستی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

در همین رابطه آکسیوس پیش‌تر به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی خبر داده است که دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، هفته گذشته ارسال یک محموله مهمات ساخت ایالات متحده به این رژیم را به تعویق انداخته است.

مقامات رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند که این موضوع نگرانی‌های جدی در میان مقامات اسرائیل به وجود آورده و آنها را به تکاپو انداخته است تا از دلیل جلوگیری از ارسال این محموله مطلع شوند.

طبق این گزارش، کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، وزارت خارجه آمریکا و دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز به پرسش‌ها در این باره پاسخ نداده‌اند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که بایدن با انتقاد شدیدی در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت وی از رژیم اسرائیل هستند، روبه‌رو است. در همین حال دولت بایدن در ماه فوریه (بهمن/اسفند) از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که نیروهایش در غزه از تسلیحات ساخت ایالات متحده مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کنند. اسرائیل در ماه مارس (اسفند/فروردین) یک تضمین‌نامه را امضا و ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • حمله دیگری از مقاومت اسلامی عراق به یک مرکز نظامی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • واشنگتن پست: اسرائیل کشاورزی در غزه را نابود کرده است/ سطح ناامنی غذایی در غزه در مرحله بحرانی قرار دارد
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ویدیو/ تحلیلگر عرب: بیداری جوانان آمریکایی شوک بزرگی برای دولت واشنگتن بود