Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اصفهان گفت: کمبود بی‌سابقه آب طی ۵۳ سال گذشته، نیروگاه‌های برق‌آبی را از مدار خارج کرده است و در تولید برق با مشکل مواجه شده‌ایم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی با بیان اینکه خشکسالی امسال در 53 سال گذشته بی‌سابقه بوده و امسال به اوج خود رسیده، اظهار داشت: به دلیل کمبود آب، نیروگاه‌های برق‌آبی از مدار خارج شده و مطالبه صنعتگران، پذیرش خاموشی اما با اعلام زمان و برنامه تعطیلی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فعالان اقتصادی استان به مشکلات برق آگاهی دارند، کمااینکه مطلع‌ هستند که برخی کشاورزان مجبور شده‌اند تا با مصرف برق بیشتر، آب از عمق زمین پمپاژ کنند.

استاندار اصفهان: انتقال آب خلیج فارس از فرونشست زمین جلوگیری می‌کنداستاندار اصفهان: فرمانداران برای احیای واحدهای تولیدی راکد اصفهان اقدام کننداستاندار اصفهان: پلمب استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها شکسته نمی‌شود

استاندار اصفهان بیان کرد: به دلیل اهمیت موضوع برق در اصفهان با معاون وزیر نیرو تماسی برقرار و درخواست شد تا در میزان برق استان مداخله نشود و مسئولیت آن را به خود مسئولان استانی واگذار کنند.

وی تصریح کرد: همچنین قرار شد جلسه ویدئو کنفرانسی با 3 مسئول مدیریت برق استان و وزیر نیرو برگزار شود تا طرح مدیریت 4 هزار و 500 مگاواتی برق را به خود استان بسپارند.

رضایی بیان کرد: ما وظیفه داریم بابت مشکلات برق از مردم عذرخواهی کنیم، هرچند مشکل کشوری است و حدود 11 هزار مگاوات برق در کشور کم داریم.

وی در ادامه با اشاره به مشکل کمبود آب صنایع خاطرنشان کرد: یکی از موارد موکد ریاست جمهوری و نیز خود صنایع، ضرورت انتقال آب از خلیج فارس است که دولت عزم مُسلمی برای جبران کم آبی شهرهایی مانند اصفهان دارد.

استاندار اصفهان اظهار داشت: تمام صاحبان صنایع تاکید دارند که در راستای حفظ صنعت باید از دریای جنوب، آب به اصفهان منتقل شود، زیرا چاره‌ای جز این کار نداریم.

وی یکی دیگر از مصوبات جلسه یاد شده را تهیه بسته حمایتی سازمان صمت برای فعالان اقتصادی اعلام و اضافه کرد: بسته دیگر مربوط به فعالان اقتصادی مربوط به سازمان تامین اجتماعی است که جزئیات آن در جلسات آتی بررسی می‌شود.

انتهای پیام/167/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۸۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در سطح استان پهناور اصفهان  فردا تعطیل است.

امیر کرم زاده ادامه داد: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

۸۰ موزه و بنای تاریخی با قابلیت بازدید در سراسر اصفهان تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • هوای ۶ شهر اصفهان سالم است/ شاخص زرین‌شهر بر مدار نارنجی آلودگی
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • جوابیه روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • نبرد حساس صدرنشینی در آزادی؛ ذوب آهن، کابوس آبی‌پوشان در خارج از خانه؟
  • از مدار بهره برداری خارج شدن چشمه کاوات به علت طغیان
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • هوای اصفهان سالم است/ شاخص شاهین‌شهر و زرین‌شهر بر مدار نارنجی
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • مورد عجیب برد نساجی در اصفهان
  • تاریخ جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد