Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه بحرین از عدم توجه دوحه به دو درخواست منامه برای برگزاری نشست‌های دوجانبه پرده برداشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری بحرین، «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین اعلام کرد که قطر به دو درخواست این کشور برای برگزاری نشست‌های دوجانبه برای بررسی علل بحران میان دو کشور پس از آشتی خلیج فارس پاسخی نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در جریان دیداری اعلام کرد: وحدت شورای همکاری خلیج فارس ، رکن و ستون اصلی از ارکان تحقق صلح در منطقه است.

الزیانی گفت: بیانیه نشست العلاء شامل برخی الزامات و تعهدات از جمله برگزاری نشست‌های دوجانبه برای بررسی دلایل بحران بین قطر و هر کشور به صورت جداگانه بوده و قرار بود کمیته‌های دوجانبه طی دو هفته پس از امضای بیانیه نشست برگزار کنند.

وی افزود: بحرین دو دعوت به قطر برای اعزام تیم گفتگو کننده به بحرین ارسال کرده است اما جوابی دریافت نکرده است.

به گزارش تسنیم، بحرین با مصر و عربستان و امارات در 5 ژانویه گذشته در پایان نشست کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در شهر العلا عربستان، پس از بحران بیش از سه سال و نیم، روابط خود را از سرگرفتند.

کشورهای مذکور در ژوئن 2017 روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و این کشور را از زمین، هوا و دریا محاصره کردند. کشورهای تحریم کننده که قطر را به حمایت و تامین مالی تروریسم، دخالت در امور داخلیشان و ارتباط با ایران و ترکیه متهم می کردند، 13 شرط برای بازگشت روابط با قطر قرار دادند که در نهایت بدون توجه به این شروط روابط خود را با قطر از سر گرفتند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۸۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا



به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ به نقل از خانه ملت، عادل نجف زاده در دیدار معاون نخست وزیر اوگاندا که امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: بهره برداری ایران و اوگاندا از ظرفیت های موجود در دو کشور یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط دوجانبه است.
وی تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه های دوجانبه بین ایران و اوگاندا را ضروری دانست و ادامه داد: براساس آمارهای گمرک، تراز تجاری بین ایران و اوگاندا شرایط مطلوبی ندارد در حالی‌که ظرفیت افزایش و تشکیل بلوک‌های اقتصادی وجود دارد.
نجف زاده افزود: آمادگی داریم تا با صادرات خدمات فنی و مهندسی، تامین تجهیزات پزشکی، جاده سازی و انتقال آب و برق با اوگاندا همکاری کنیم.
همچنین معاون نخست وزیر اوگاندا نیز در این نشست گفت: توافقنامه‌هایی که بین روسای جمهور دو کشور به امضا رسیده باید از طریق تاسیس کمیسیون مشترک اجرائی شود.
خانم روکیا ناکاداما با بیان اینکه مواد اولیه مناسبی در اوگاندا وجود دارد که با استفاده از مهارت و فناوری ایرانی می‌تواند برای هر دو کشور نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد، افزود: به تجهیزات پزشکی در کشور خود نیاز داریم. همچنین علاقمند به همکاری با ایران در زمینه زیرساخت های نفت، گاز و پتروشیمی هستیم.

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • پایان لیگ ستارگان قطر با قهرمانی السد
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد