Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، بابایی مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از شناسایی سرمایه گذاران علاقمند به تامین تجهیزات و نصب و بهره برداری از نیروگاه‌های خورشیدی روستایی در سراسر استان آذربایجان‌شرقی با هدف انتقال تدریجی دانش فنی و ساخت داخل این تجهیزات خبر داد و  گفت: از سرمایه گذارانی که توانایی مالی، مدیریتی و فنی تأمین تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی را دارند دعوت می‌شود نسبت به ثبت نام جهت حضور در جلسه پرسش و پاسخ و تبیین ابعاد طرح که با حضور مدیرعامل شرکت توانیر طی روز‌های آینده تشکیل می‌شود، حضور به هم رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه شرکت توانیر در نظر دارد در راستای تحقق مصوبه شورای اقتصاد در خصوص طرح برقدار کردن چاه‌ها و تلمبه‌های آب کشاورزی با استفاده از سلول‌های خورشیدی، نسبت به شناسایی سرمایه گذاران علاقمند به تامین تجهیزات و نصب و بهره برداری از نیروگاه‌های خورشیدی روستایی در سراسر کشور جمعاً به ظرفیت ۳۰۰۰ مگاوات با هدف انتقال تدریجی دانش فنی و ساخت داخل این تجهیزات اقدام نماید، اظهار داشت: برآورد اولیه سرمایه گذاری این طرح حدود ۱.۵ میلیارد دلار است که این ظرفیت نیروگاهی از طریق برگزاری مناقصه‌های متوالی و مستمر محقق خواهد شد.

بابایی با بیان اینکه ساختار این مشارکت بدین شکل است که اتصال چاه‌های کشاورزی به شبکه برق از محل منابع شرکت توزیع نیروی برق و توسط وی و تأمین تجهیزات و احداث نیروگاه‌های خورشیدی روستایی مرتبط و اتصال آن‌ها به شبکه عمومی (تاحد امکان به صورت همزمان با اتصال چاه‌ها به شبکه برق) از محل منابع سرمایه گذار مشارکت کننده انجام می‌شود، ادامه داد: سرمایه گذار مشارکت کننده ضمن بهره برداری از این نیروگاه‌ها و بیمه آن‌ها در مقابل حوادث در دوره مشارکت (که حداقل ۲۰ سال، به علاوه زمان احداث و راه اندازی، خواهد بود)، تولید انرژی سالیانه این نیروگاه‌ها را تضمین می‌نماید.

وی ادامه داد: در تمامی طول دوره مشارکت و همچنین پس از آن مالکیت شبکه و تاسیسات اتصال چاه‌های کشاورزی و اتصال نیروگاه‌ها به شبکه برق متعلق به شرکت توزیع (توانیر) و مالکیت این نیروگاه‌ها متعلق به سرمایه گذار مشارکت کننده است.

بابایی گفت: شرکت توزیع نیروی برق (از طریق توانیر) بهای سوخت صرفه جویی شده را از شرکت بهینه سازی مصرف سوخت دریافت خواهد کرد و به سرمایه گذار مشارکت کننده بابت مشارکت در این سرمایه گذاری دو نوع پرداخت (از طریق توانیر) خواهد داشت.

وی با بیان اینکه محل احداث نیروگاه‌های خورشیدی روستایی به اختیار سرمایه گذار در جوار هر یک از چاه‌های کشاورزی یا در محل‌هایی که توسط سرمایه گذار معرفی و باتوجه به ظرفیت هر نیروگاه به تایید شرکت توزیع نیروی برق می‌رسد، خواهد بود، گفت: درصورت درخواست سرمایه گذار، شرکت توزیع نیروی برق همکاری لازم را برای تصرف و تملک زمین مورد نیاز نیروگاه‌ها و همچنین احداث شبکه و تاسیسات اتصال نیروگاه‌ها به شبکه برق (با هزینه سرمایه گذار) به عمل می‌آورد.

بابایی گفت: شرکت توزیع نیروی برق محل‌هایی را که برای احداث نیروگاه، مناسب ارزیابی و برای تصرف و تملک زمین آن‌ها اقدام کرده است نیز به سرمایه گذار عرضه می‌نماید؛ تا سرمایه گذار، درصورت تمایل به استفاده از هرکدام آن‌ها و پرداخت بهای آن به قیمت کارشناسی، بتواند در آن محل‌ها نیروگاه احداث نماید.

او گفت: رعایت کلیه ضوابط مرتبط با «قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی» جهت تامین تجهیزات مرتبط توسط سرمایه گذار الزامی است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی نیروگاه خورشیدی نیروگاه های خورشیدی روستایی شرکت توزیع نیروی برق شبکه برق نیروگاه ها چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۸۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران

تین نیوز

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از برگزاری نخستین "رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران" در تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از برگزاری نخستین "رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران" در تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: هریک از فرودگاه های کشور دارای ظرفیت های سرمایه گذاری است که در قالب اطلس جامع سرمایه گذاری فرودگاه های کشور گردآوری شده و بناست در چنین رویدادی به سرمایه گذاران و بنگاه های اقتصادی ارائه شود.

علی عبدی اظهار کرد: معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی بر حسب وظیفه باید ضمن در نظر گرفتن منافع شرکت، شرایط را به گونه ای فراهم کند تا با توجه به اوضاع اقتصادی، سیاسی و بین المللی در آینده آسیبی به اقتصاد شرکت فرودگاه ها وارد نشود.

وی با بیان اینکه زیرساخت ها باید به نحوی فراهم شود تا همواره شاهد رشد اقتصادی شرکت فرودگاه ها باشیم، گفت: در حال حاضر عمده تمرکز شرکت بر درآمد ناشی از پروازهای عبوری است اما اعتقاد داریم که این نوع درآمد باعث شده تا از بسیاری فرصت های درآمدی دیگر غافل شویم.

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها با بیان اینکه در آینده ممکن است بحث درآمدهای هوانوردی دستخوش تغییر شود، گفت: این نوع درآمد هیچ گاه درآمد پایداری نیست و باید زیرساخت لازم برای ایجاد درآمدهای ثابت و پایدار ایجاد شود تا شرکت با تحولات سیاسی و بین المللی دچار ضرر و زیان نشود. بنابراین می بایست علاوه بر تلاش برای افزایش درآمد پروازهای عبوری، از ظرفیت های بالقوه موجود در فرودگاه های کشور به نحوی استفاده شود که شاهد افزایش درآمدهای پایدار در سایر حوزه های هوانوردی و همچنین درآمدهای غیر هوانوردی باشیم.

عبدی با بیان اینکه بیم آن می رود؛ با ضربه خوردن به درآمد ناشی از پروازهای عبوری، شرکت فرودگاه ها دچار مشکلات اساسی در پیشبرد طرح های توسعه فرودگاه ها و حتی انجام امورات جاری شرکت همچون پرداخت حقوق و دستمزد شود، گفت: کاپیتان نخجوانی بر مبنای نظر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت ماموریت داده اند که سرمایه گذاری در فرودگاه های سراسر کشور به عنوان یک راهکار اساسی برای ایجاد درآمد ثابت و پایدار در دستور کار قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به شعار امسال که مقام معظم رهبری بر جهش تولید با مشارکت مردم تاکید داشته اند، گفت: بدون شک با مشارکت مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی می توان تمامی فرصت های درآمدی را احصا کرد و جلوه ای تازه از فرودگاه های ایران در جهان به نمایش گذاشت.

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی گفت: در تیر ماه امسال، "نخستین رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران" در سالن اجلاس سران با حضور وزیر راه و شهرسازی، کاپیتان نخجوانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها، مسئولان مربوطه، سفیران کشورهای هدف در ایران و سفیران ایران در سایر کشورها، اتاق های بازرگانی، اتاق های صنعت و معدن، فعالین تجاری و اقتصادی و صاحبان بنگاه های اقتصادی برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  • آمادگی سرمایه گذار برای ساخت مدرن ترین شهربازی در نیشابور
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن در آذربایجان غربی
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • رشد چشمگیر احداث نیروگاه های خورشیدی در استان سمنان
  • برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران