Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان اطلاعات امنیت آلمان از افزایش عناصر تروریستی وابسته به داعش و القاعده خبر داده و خطر این سازمان‌های تروریستی را همچنان بالا دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، بر اساس ارزیابی سازمان اطلاعات امنیت آلمان BND)) تقریبا حدود 20 سال بعد از حملات تروریستی 11 سپتامبر خطر تروریسم داعش و القاعده هنوز برطرف نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برونو کاهل، رئیس این سازمان امنیتی در آلمان  گفت: ما در حال حاضر هیچ دلیلی در این باره که هشدارها را کاهش دهیم نداریم.

وی همچنین گفت: با وجود موفقیت‌های نظامی در مبارزه علیه تروریسم از جمله در عراق و سوریه شمار عناصر ترور افزایش پیدا کرده است. این عناصر ترور امروز نه تنها می‌توانند حملاتی تروریستی را در منطقه انجام دهند بلکه از آنجا بار دیگر بر دیگر مناطق هم تاثیر می‌گذارند.

وی بزرگترین خطر گسترش ساختارهای تروریستی را در هر جا می بیند که اقتدار و ساختارهای دولتی متزلزل شود .

این مقام اطلاعاتی در آلمان، مناطقی در خاورمیانه، کشورهای ساحل آفریقا و آفریقای جنوبی و آسیای مرکزی را در معرض این تهدیدات دانست.

 وی همچنین اعلام کرد که این گروه های تروریستی در این مناطق محبوب هستند و شکاف‌های ایجاد شده را پر می‌کنند و حاکمیتی جدید مطابق با قوانین شریعت و وعده‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند.

یمن|"العجری": آمریکا در کنار القاعده و داعش می‌‎جنگد/ ادامه نقض آتش‌بس از سوی متجاوزانخرابکاری‌های جدید عربستان در عراق با برگ قدیمی داعشجلوگیری از وقوع چند حمله تروریستی توسط داعش در روسیهعملیات نیروهای امنیتی ترکیه علیه عناصر داعش در آنکارا

به گفته کال، تنها یک راه برای جلوگیری از گسترش گروه‌های تروریستی وجود دارد و آن این است که  حضور خود را نشان دهیم. وی همچنین گفت: ما باید به  حمایت از کشورهایی که این فاجعه در آنها آغاز شده است ادامه دهیم.

وی با اشاره به حمله تروریستی اخیر علیه نیروهای مستقر ارتش آلمان  در مالی گفت: بدیهی بود که غرب نمی تواند (بعد از این حمله) از این منطقه محو شود.

این مقام اطلاعاتی در آلمان تاکید کرد که اروپا باید همه اقدامات برای حمایت از کشورهای ساحل آفریقا را در پیش گیرد و بداند که در اینجا مسئله همسایگی اروپا مطرح است که خطرات امنیتی در این مناطق تاثیرات مستقیمی بر اروپا دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اروپا القاعده داعش اروپا القاعده داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۸۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی ترکیه در عملیات «بزدوغان- ۳۱» (Bozdoğan- ۳۱) علیه گروهک تروریستی داعش ۳۸ نفر را بازداشت کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر وزیر کشور ترکیه در این خصوص آمده است که عملیات «بزدوغان- ۳۱» در ۶ استان انجام شده است.

یرلی‌کایا در بیانیه مذکور افزود که ۶ نفر از این مظنونین در آدانا، یک نفر در آیدین، ۱۳ نفر در چوروم، ۲ نفر در غازی‌آنتپ، ۴ نفر در کایسری و ۱۲ نفر در مرسین بازداشت شده اند.

بیانیه دفتر وزیر کشور ترکیه اضافه کرد که در این عملیات همچنین اسنادی نیز در ارتباط با فعالیت های تروریستی آنان کشف و ضبط شده است.

این در حالیست که در بیانیه مذکور اطلاعات بیشتری در خصوص فعالیت های تروریستی بازداشت شدگان یا تصمیم آن ها در این باره ارائه نشده است.

کد خبر 6091352

دیگر خبرها

  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • ترور برای بقا
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد