Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با اشاره به برگزاری آزمون‌های این مرکز در شهریورماه گفت: برای هر دو آزمون وکالت و کارشناسی سقف ظرفیت اعلام می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در نشست خبری خود در ارتباط با آزمون وکالت و کارشناسی ۱۴۰۰ گفت: همان‌طور که اعلام کردیم امسال هردو آزمون را برگزار خواهیم کرد و مجری آن‌ها سازمان سنجش است و تاریخ برگزاری هردو اواخر شهریور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اساسا آزمون‌های مرکز سالانه به طور منظم اواخر شهریور برگزار می‌شود مگر آن‌که اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ دهد. امسال هم آزمون وکالت روز جمعه ۱۹ شهریور و آزمون کارشناسی، پنج‌شنبه ۱۸ شهریور در حداقل تمامی مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد و تلاشمان این است در شهرهای بزرگ نیز آزمون برگزار شود.

وی ادامه داد: آزمون کارشناسی امسال را در ۲۵ رشته پرطرفدار برگزار می‌کنیم و اسامی این رشته‌ها در آگهی آزمون اعلام خواهد شد. در این آزمون داشتن سابقه تجربه اجرایی ضروری است که از ۵ تا ۱۵ سال سابقه اجرایی متغیر است و تمامی رشته‌های دانشگاهی به شرط داشتن سابقه اجرایی توان شرکت در آزمون را دارند اما در ۲۵ رشته امتحان می‌دهند.

بهادری جهرمی افزود: ما پیش از این، این روال را داشتیم که ظرفیت آزمون از قبل تعیین میشد و نصاب نمره را نیز تعیین می‌کردیم یعنی حداقل نمره‌ای را قرار می‌دادیم، امسال نیز حداقل نمره برای وکالت و کارشناسی ۱۰ از ۲۰ است و علاوه بر این نمره، سقف ظرفیتی نیز برای مدیریت دوره کارآموزی تعیین می‌کنیم. پس برای هر دو آزمون وکالت و کارشناسی سقف اعلام می‌کنیم که البته هنوز هیئت نظارت سقفی اعلام نکرده اما پیشنهاد هیئت‌های مدیره برای کارشناسی کمتر از ۱۵ هزار نفر است و شورای عالی کمتر از ۷۰۰۰ نفر را تایید کرده و پیش‌بینی من نیز کمتر از ۷۰۰۰ نفر است، در خصوص آزمون وکالت هم سقف ظرفیت ۶۰۰۰ نفر است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده خاطرنشان کرد: کسانی که مشمول سهمیه ایثارگری می‌شوند از همین الان به نهادهای متبوع خود مراجعه کنند و کد ۱۲ رقمی ایثارگری را دریافت کنند زیرا هنگام ثبت‌نام ورود این کد ضروری است، هم‌چنین ثبت‌نام آزمون‌ها نیمه اول مرداد است و به احتمال زیاد اول ثبت‌نام آزمون کارشناسی را شروع می‌کنیم.

بهادری جهرمی با بیان این‌که مجری آزمون سازمان سنجش است گفت: رویه ما این است که سعی کنیم با سازمان سنجش به جهت جایگاه و اعتبارش همکاری کنیم و کل فرایند آزمون با این سازمان است و هرکس اعتراضی دارد باید اعتراض خود را به سازمان سنجش اعلام کند، داوطلبان نباید برای اعتراض به ما مراجعه کنند. آزمون‌های ما نیز شامل دو مرحله کتبی و شفاهی است که آزمون کتبی توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود. این احتمال نیز وجود دارد که آزمون کارشناسی ما و کانون کارشناسان مشترک باشد و همراهی بسیار خوبی از جانب کانون کارشناسان وجود دارد. همانطور که اعلام شده درس حقوق اساسی امسال به منابع آزمون وکالت اضافه شده است که این یک نوآوری است و منبع آن کتاب حقوق اساسی پژوهشگاه شورای نگهبان است.

وی در ارتباط با اقدامات دوساله‌ی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: مرکز در طول این دو سال تحولات چشم‌گیری داشته و از جمله تحولات حوزه دادسرا و دادگاه انتظامی است، از دو سال پیش به تدریج این دادسراها و دادگاه‌ها را در کل کشور ایجاد کردیم و شکایت از وکیل در همان استان پیگیری و رسیدگی می‌شود، الان بیش از ۱۲۰ دادیار انتظامی در کشور داریم که ۱۳ برابر از دو سال پیش رشد داشته است در حوزه دادگاه انتظامی نیز ۳۸ قاضی انتظامی در سراسر کشور داریم که در این دو سال ۹.۵ برابر شده است.

ثبت ۵۰۰۰ شکایت از وکلا و کارشناسان قوه قضاییه در دو سال

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده ادامه داد: در طول این دو سال بیش از ۵۰۰۰ شکایت انتظامی ثبت شده که ۳۰۰۰ مورد مربوط به وکلا و ۱۸۰۰ مورد مربوط به کارشناسان بوده است و در طول دو سال گذشته ۲۶ مورد پروانه وکیل و کارشناس را تعلیق کردیم و از نهاد کارشناسی و وکالت می‌خواهم اگر مورد جدی دیدند حتما برخورد کنند این را هم بگویم آن بازیگر معروف پروانه وکالتش تعلیق شده و خودم درخواست تعلیق را دادم و دو سال است که پروانه ایشان تعلیق است، ایشان یک محکومیت انتظامی هم داشتند و برای یک عنوان دیگر تخلف نیز جلسه حضوری برگزار خواهد شد. تعداد ابطال پروانه‌های وکالت نیز بیشتر از تعداد تعلیق‌ها بوده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده آزمون وکالت و کارشناسی آزمون کارشناسی رئیس مرکز وکلا سازمان سنجش سقف ظرفیت آزمون ها دو سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۸۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی

دکتر محمدمهدی نوروزشمسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: آزمون کتبی پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در صبح روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه های علوم پزشکی محل آزمون برگزار می شود. فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۷:۳۰ صبح آغاز می شود و آزمون ساعت ۹ صبح برگزار می شود.

وی یادآور شد: کارت ورود به جلسه آزمون پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه تا صبح پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی https://www.sanjeshp.ir/ در دسترس داوطلبان قرار می گیرد.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کارت آزمون از یکشنبه ۸ اردیبهشت در اختیار داوطلبان قرار می گیرد فرصتی برای تمامی داوطلبانی که درباره نقص مدرک به آنها اطلاع داده شده، فراهم شده است که از یکشنبه ۹ اردیبهشت تا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت بتوانند با ورود به سایت مرکز سنجش، نسبت به رفع نواقص مدارک اقدام کنند.

وی با اشاره به آمار شرکت کننده در پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی اظهار داشت: تعداد ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر داوطلب این دوره از آزمون دستیاری شده اند.

نوروزشمسی درباره برگزاری آزمون و اعلام کلید آزمون و نحوه اعتراض به سوالات خاطرنشان کرد: پس از برگزاری آزمون در روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه، کلید آزمون در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می شود. از ۸ صبح یکشنبه ۱۶ اردیبهشت تا ساعت ۲۴ سه شنبه ۱۸ اردیبهشت داوطلبان فرصت دارند به صورت اینترنتی اعتراض خود را ثبت کنند.

وی گفت: پیش بینی می کنیم کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی تا یک ماه بعد از آزمون در اختیار داوطلبان قرار گیرد که بتوانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی یادآور شد: امکان انتخاب رشته برای داوطلبانی که بر اساس مفاد راهنمای مربوطه نمره لازم را کسب کرده اند فراهم می شود.

به گزارش مهر، پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، شهرکرد، اردبیل، شیراز، ارومیه، کرمان، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، گلستان، بندر عباس، گیلان، بوشهر، لرستان، بیرجند، مشهد، تبریز، مازندران، همدان، زاهدان، شهیدصدوقی یزد، سمنان، قزوین، کاشان، کردستان، قم و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 6090410

دیگر خبرها

  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود
  • آزمون استخدامی آموزش وپرورش استان در۴۵ حوزه امتحانی برگزار می شود
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی