Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها -مسئولان بلند رتبه استان خراسان جنوبی از استاندار تا فرماندهان ارشد نظامی استان از تامین امنیت کامل در داخل و مرزهای استان خبر دادند و تاکید کردند جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و مرز ماهیرود هم همچنان فعال است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، در نقطه صفر مرزی، در جایی که تا چشم کار می‌کند بیابان است و گرمای هوا، گاهی بادهای 120 روزه سیستان با باد داغ بر صورتت برخورد می‌کند، درست در جایی که امیدی برای کشاورزی و دامپروری نیست اما چند سالی است که با راه اندازی مرز و گمرک نان سفره زندگی برای مردمان زیادی شده است که بخشی از آنها را مردمان بومی در آن منطقه شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند سالی است که صادرات و واردات از مرز ماهیرود رونق گرفته و حتی چندین کشور خارجی مقصد صادرات کالاهایی است که از طریق مرز ماهیرود خراسان جنوبی بوده است.

هر چند کار این کارگران سخت است و هر روز بار کامیون‌های زیادی را بر دوش جابه جا کنند اما از اینکه می‌توانند نان سفره زندگیشان را تامین کنند خدا را شاکر هستند که لقمه نانی حلال به خانه می‌برند.

بازارچه مرزی ماهیرود بخشی زیادی از صادرات و واردات کشور از طریق این بازارچه انجام می‌شود، شاهد حضور تعداد زیادی کامیون است و در هر روز خبر از رونق صادرات و واردات از طریق این بازارچه است در چند روز اخیر بود که با توجه به تحرکات در کشور افغانستان به مدت چند ساعت مرز ماهیرود بسته شد اما به گفته مسئولان در حال حاضر مرز ماهیرود باز است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امنیت در مرز و داخل استان پایدار و قوی است و هیچ  مشکل خاصی نداریم و از سوی دیگر هم اکنون مرز ماهیرود هم بسته نیست گفت: امنیت در مرز و داخل استان، امنیتی پایدار و قوی است و در این راستا هیچ مشکلی نداریم.

  مرز ماهیرود بسته نیست  

حمید ملانوری با بیان اینکه  مرز ماهیرود بسته نیست و فعال است تاکید  کرد: امنیت و فعالیت‌های مرزی برای ما مهم است و دولت کشور افغانستان مستقر است و همچنان والی فراه و نیروهای آن فعال هستند و در مراکز و گمرک فعالیت‌ها انجام می شود.

مدیرکل گمرکات استان خراسان جنوبی هم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت تجاری در پایانه مرزی ماهیرود به روال عادی انجام می‌شود افزود: مشکلی از سوی ما برای فعالیت در مرز مشترک با افغانستان وجود ندارد.

رحیمی زاده افزود: خراسان جنوبی دارای 2 گمرک بیرجند و گمرک ماهیرود است و همچنین در مجاورت کشور افغانستان چهار بازارچه مرزی دارد که در حال حاضر فقط بازارچه ماهیرود در شهرستان سربیشه فعال است.

وی بیان داشت: بازارچه مرزی ماهیرود یا میل 78 واقع در شهرستان سربیشه و بخش درح با بیرجند 175 کیلومتر و با ولایت فراه در کشور افغانستان 120 کیلومتر فاصله دارد

وقفه ای در فعالیت مرز ماهیرود وجود ندارد

مدیر پایانه مرزی ماهیرود هم گفت: تحرکات کشور افغانستان باعث نشد تا در روند فعالیت بازارچه و پایانه مرزی ماهیرود خللی ایجاد شود.

مزیدی افزود: عملا هیچ وقفه ای در روند فعالیت‌ها رخ نداده است  و تنها چند کامیون در روزهای گذشته پشت مرز مانده بودند که با بازگشایی مرز در روز شنبه این کامیون‌ها عبور کردند.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه درمجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با خبرنگار ما از تماس خود با معاون وزیر و رئیس کل گمرک ایران خبر داد و گفت: پیرو پیگیری‌های روزهای گذشته از طریق مقامات استانی و شهرستانی و به منظور بررسی آخرین وضعیت مرز ماهیرود با توجه به اتفاقات اخیر در کشور افغانستان، موضوع را طی تماس تلفنی با رئیس کل گمرک ایران پیگیری و ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته، بر برنامه ریزی دقیق جهت استمرار فعالیت‌ها تاکید کردم.

تجارت ایران با افغانستان در مرز ماهیرود ازسرگرفته شد مرز ماهیرود بازگشایی شد/مرز دوغارون همچنان بسته است

نخعی افزود: موضوع ارتقای ساختار اداری گمرک ماهیرود به اداره کل پیرو مکاتبات و پیگیری‌های قبلی، مجددا مورد تاکید قرار گرفت که وی قول مساعد داد که با تلاش‌های صورت گرفته و استمرار پیگیری‌ها به زودی شاهد به ثمر نشستن تلاش ها خواهیم بود.

  جای هیچ نگرانی برای مردم و مرزنشینان وجود ندارد  

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی هم با اعلام اینکه با توجه به تحولات داخلی کشور افغانستان امنیت کامل در نقطه صفر مرزی داخل کشور فراهم است گفت: جای هیچ نگرانی برای مردم و مرزنشینان وجود ندارد.

امیر سرتیپ دوم ستاد محمودی با تاکید براینکه البته در منطقه صفر مرزی داخل کشور افغانستان ممکن است هر اتفاقی رخ دهد و پایگا‌ه‌ها و اماکن توسط طالبان اشغال شود گفت: با مدیریتی که در سطح ملی، منطقه ای و محلی انجام می‌شود این است که با هوشیاری نیروهای نظامی، امنیتی و مرزبانی بدون شک هیچ اتفاقی تاکنون برای مردم و نیروهای مستقر نیفتاده است و نمی افتد.

وی  تاکید کرد: در حال حاضر جنگ یا شرایط جنگی نیست بلکه ماموریت مراقبت از مرز را برعهده داریم که برابر مقررات نظامی، مدت زمان مراقبت از مرز برای هر یگان تعریف شده است.

محمودی تاکید کرد: در منطقه شمال خراسان جنوبی، دُرح سربیشه، نهبندان، درمیان، شاهرخت و سایر مناطق نیز هنوز یگان‌ها حضور دارند و اگر جابه‌جایی مشاهده شود تعویض یگان‌های مستقر و استقرار نیروهای تازه نفس است که لحظه‌ای خلا در ماموریت ما رخ نخواهد داد.

  بیش از 200 کامیون باربری وارد این بازارچه شده اند  

جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز صبح امروز با حضور در بازارچه مرزی ماهیرود در مرز شرقی کشور از وضعیت این بازارچه بازدید به عمل آورد و بیان داشت: بیش از 200 کامیون باربری وارد این بازارچه شده اند.

سردار قاسم رضایی گفت: تبادل تجاری به روال عادی در این بازارچه برقرار است و با تعدادی از تجار افغانستانی صحبت شد که از وضعیت امنیتی راضی بودند و از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران تقدیر کردند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: در کنار روال عادی تجارت در بازارچه مرزی ماهیرود، مرزبانان غیور جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در حال انجام وظیفه هستند و با روحیه بالا و جهادی اوضاع امنیتی را مدیریت می کنند.

سردار رضایی تصریح کرد: اخیرا مشکلات امنیتی در کشور افغانستان به وجود آمده  بود که این مشکلات مرتفع شده و امنیت در مرزهای شرقی کشور برقرار است و هم اکنون حدود 600 کامیون و تریلی باری در بازارچه ماهیرود در حال تجارت هستند.

وی خاطرنشان کرد: با اقتدار پلیس و مرزبانان خاطر مردم بابت امنیت مرزها آسوده باشد و نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با روحیه بالا و نشاط همراه با اقتدار از مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران حراست می کنند و اجازه بی نظمی و بر هم زدن نظم و امنیت عمومی کشور را به دشمنان ایران نخواهند داد.

انتهای پیام/254/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازارچه مرزی ماهیرود جمهوری اسلامی ایران کشور افغانستان خراسان جنوبی انجام می شود مرز ماهیرود حال حاضر وجود ندارد فعالیت ها برای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۸۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| خسارت های شدید بارش تگرگ به خودروها در یک شهر ایران

به گزارش همشهری آنلاین، در پی تغییرات جوی و بارندگی های چند روز اخیر بارش تگرگ به منازل و خودروها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی خسارت زد.

کد خبر 849201 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم طوفان باران استان خراسان جنوبی

دیگر خبرها

  • دانشجویان پرانگیزه؛ اما مسئولان همچنان در خواب غفلت!/ دل نوشته‌های دانشجویی را جدی بگیرید تا مشکلات مملکت حل شوند
  • جزئیات دیدار و گفتگوی گروسی با امیرعبداللهیان
  • رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: ۲۶۵۰۰ خودرو در انبارهای غیررسمی پیدا کردیم / مسئولان از خودروهای شوتی حمایت می‌کنند
  • افزایش جابناختگان در سیل برزیل/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • دست‌کم ۷۸ نفر در وقوع سیل در برزیل جان باختند/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • عکس| خسارت های شدید بارش تگرگ به خودروها در یک شهر ایران
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • روایتی کامل از شب حمله ایران به اسراییل