Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : بیش از ۷۰ درصد واحد‌های صنعتی به بهره برداری رسیده مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز ممیزی ایمنی شده و نقاط تأثیرگذار در راستای کاهش آمار حوادث به آن‌ها مشاوره داده شده است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شاتا، علی رسولیان در نشست شورای هماهنگی کارگروه‌های مدیریت بحران شرکت‌های استانی تابعه اظهار داشت: حوادث به وقوع پیوسته در واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶۳ درصد و نسبت به سال ۱۳۹۶، ۷۷ درصد کاهش داشته و روز‌های بدون حادثه نیز از ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد به ۳.۲ روز افزایش پیدا کرده است.

وی دلیل این امر را اهتمام به ممیزی ایمنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بیش از ۷۰ درصد واحد‌های تولیدی به بهره برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی عنوان کرد و افزود: اصل پیشگیری از وقوع حوادث و کنترل از مبداء همواره ملاک و هدف برنامه‌های درنظر گرفته شده این سازمان بوده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تجزیه و تحلیل حوادث شغلی و ترویج درس آموزی از حوادث برای واحد‌های تولیدی، ارزیابی ریسک واحد‌های کوچک و متوسط در راستای کاهش هزینه‌های آن‌ها و ارائه نتایج در قالب مشاوره به منظور پیشگیری از حوادث، ممیزی ایمنی واحدها، آموزش‌های علمی و کاربردی گسترده، تجهیز و توسعه ناوگان خدمات ایمنی و آتش نشانی و شبکه شیر‌های آتش نشانی را به‌عنوان اهم فعالیت‌های انجام شده در حوزه ایمنی و بهداشت شغلی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش این سازمان برشمرد.

رسولیان اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد واحد‌های صنعتی به بهره برداری رسیده مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز ممیزی ایمنی شده و نقاط تأثیرگذار در راستای کاهش آمار حوادث به آن‌ها مشاوره داده شده است.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۳۹۹ بیش از یک میلیون و ۴۴۷ هزار نفر ـ ساعت دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی برگزار و سعی شده که هر سال میزان آموزش‌ها با رشد خوبی همراه باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کر‌د: تعداد خودرو‌های عملیاتی امداد و نجات و اطفای حریق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز تا پایان سال ۱۳۹۹ به ۳۲۷ خودرو در ۲۷۴ ایستگاه رسیده، به‌طوری که اکنون ۷۹ درصد از واحد‌های تولیدی مستقر و ۸۴ درصد از اشتغال موجود تحت پوشش خدمات آتش نشانی هستند.

شایان ذکر است، مجموعه اقدامات انجام گرفته در حوزه ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور منجر به انتخاب سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان سازمان برگزیده و فعال در حوزه بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی در میان سازمان‌های وابسته و تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت شد و تقدیر وزیر صنعت، معدن و تجارت را درپی داشت.       بیشتر بخوانید: وزیر صمت: واگذاری قانونی و شفاف ۶ هزار معدن انجام می‌شود

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی واحد صنعتی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی واحد صنعتی شهرک ها و نواحی صنعتی واحد های تولیدی معدن و تجارت ممیزی ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۸۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی استان کارگری است و بیش از ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان از کارگران هستند. - اخبار استانها -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص الائمه ظهر امروز در جشنواره امتنان استان مرکزی (تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه)، اظهار داشت: استان مرکزی استان کارگری است و بیش از 60 درصد بیمه شدگان اجباری استان از کارگران و حداقل 650 هزار نفر در استان مرتبط با بخش کارگری هستند که این مهم حساسیت استان را ویژه می‌کند، در حال حاضر وضعیت استان در حوزه کار و تولید در یک ثبات مبتنی بر امنیت قرار دارد و نرخ بیکاری در این استان کاهش قابل توجه و نرخ مشارکت اقتصادی افزایش داشته است که نشان از موفقیت جامعه کار و تولید دارد.

وی افزود: برخی شهرستان‌های استان در گذشته با مشکل بیکاری مواجه بودند، اما اکنون با مشکل کمبود نیروی کار مواجه هستند، تولید جزو لاینفک نظام کارگری به شمار می‌رود، تلاش دولت سیزدهم در کشور و استان بر این بوده که نامگذاری سال‌های اخیر را به عنوان فرمان رهبری به شایستگی پیاده کند که توفیقات خوبی نیز در استان رقم خورده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در بخش دولتی تلاش شده نسبت به بررسی مسائل کارگری و واحدهای دارای حقوق معوق بررسی لازم صورت گیرد، عنوان کرد: سال گذشته نسبت به سال ماقبل واحدهای دارای حقوق معوق 50 درصد کاهش  داشته است. سال گذشته 550 مصوبه در حوزه‌های مختلف بانکی، تامین اجتماعی؛ گمرک و غیره در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجرایی و پیگیری شده است. همچنین سال 1401 به میزان  223 و در سال گذشته نیز 497 واحد اقتصادی با اشتغال نزدیک 2 هزار نفر به مدار تولید برگشتند و اکنون موضوع حادی در این خصوص وجود ندارد.

مخلص‌الائمه ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن در شهر اراک حدود یک هزار واحد مسکونی در حال ساخت است در حالی که در مسکن مهر اراک 1400 واحد مسکونی ساخته شده بود که این اقدامات نیازمند نیروی کار است که متاسفانه نیروی کار به ویژه نیروی متخصص وجود ندارد و این مهم سبب چالش شده است.بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری تولید، مادر حل بسیاری از مشکلات از جمله معیشت، اشتغال و بیکاری است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: نامگذاری برای هر هفته سه محور دارد مبنی بر اینکه در این روز فرصتی ایجاد می‌شود که ابتدا آن قشر معرفی و سپس از فعالان آن عرصه تقدیر شود و در نهایت نیز فرصتی برای بیان مشکلات و چالش‌ها حوزه مربوطه است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است