Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: کرونا ویروس دلتا به عروق و بافت‌های بدن آسیب می‌زند.

دکتر محمدرضا ناظر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر در گزارش‌هایی که داده شده سرعت واگیر و سرایت کرونا دلتا نسبت به کرونا آلفا ۶۰ درصد بیشتر است.

وی ادامه داد: وقتی که سرعت سرایت بالا می‌رود خودبخود میزان مرگ و میر افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: در اکثر افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند احتمال درگیری آنها با این بیماری بیشتر می‌شود و خود به خود میزان مرگ و میر افزایش پیدا می‌کند.

ناظر اضافه کرد: ویروس کرونا هیچ جایی برای علائم نگذاشته است و این ویروس خود را در قالب عوارض قلبی، کلیوی، ریوی و ... نشان داد.

در کرونای نوع دلتا گرفتگی و آبریزش بینی، گلودرد و سردرد بیشتر است

وی گفت: برخلاف کرونای آلفا که گفته می‌شد علائم به صورت سرفه‌های خشک است در کرونای نوع دلتا گرفتگی و آبریزش بینی، گلودرد و سردرد بیشتر است.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه علائم درگیری دستگاه تنفسی فوقانی در کرونا ویروس نوع دلتا بیشتر است، گفت: ضمن اینکه گزارش شده در این نوع  نیز درگیری علائم گوارشی و شکمی نظیر تهوع، استفراغ، اسهال و یبوست نسبت به نوع‌های دیگر بیشتر است.

ناظربا تاکید براینکه کرونا ویروس همه ارگان‌های بدن را می‌تواند درگیر کند، اضافه کرد: هنگامی که این ویروس جهش پیدا می‌کند چندین علائم جدید را با خود به همراه دارد.

وی عنوان کرد: به علت پیشرفت ناگهانی ویروس کرونای نوع دلتا، افراد دچار کمبود اکسیژن شده واین مهم سبب سردرد می‌شود.

ابتلا به کرونا برخی افراد را دچار دیابت یا بیماری کلیوی کرده است

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه در بیماری کرونا ویروس عروق درگیر می‌شود و این درحالیست که ۸۰ درصد بدن انسان از عروق تشکیل شده و این ویروس می‌تواند به بافت‌ها آسیب بزند به گونه‌ای برخی از افراد دچار دیابت یا بیماری کلیوی شدند، تاکید کرد:مجموع عوامل باعث آسیب به بافت‌ها و ارگان‌های بدن شده است.

ناظر گفت: درمان این نوع بیماری با نوع آلفا متفاوت است و افراد باید مورد درمان موثر تخصصی ضد ویروس قرار گیرند.

وی اظهار کرد: این بیماری نوجوانان و کودکان را نیز درگیر کرده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: افرادی که واکسن فایزر و جانسون تزریق کردند کرونا ویروس نوع دلتا در آنها به صورت خیلی خفیف بروز کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی اسهال دیابت واکسن فایزر کروناویروس کرونا دلتا همه باهم علیه کرونا ویروس کرونا درمان درمان کروناویروس دکتر متخصص عفونی متخصص بیماری های عفونی کرونا ویروس نوع دلتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۸۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

این نوع سردرد‌ها که به "سردرد‌های خوشه‌ای" معروف هستند، بسیار دردناک بوده و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت در هر بار طول بکشند. این مطالعه جدید نشان داد افرادی که به این نوع سردرد مبتلا هستند ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند.

«کارولین ران»، نویسنده این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد، می‌گوید: «در سرتاسر جهان، سردرد تأثیر بسیار منفی بر کیفیت زندگی افراد، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای با افزایش خطر ابتلاء به سایر بیماری‌ها مواجه هستند.»

این مطالعه شامل بیش از ۳۲۰۰ سوئدی ۱۶ تا ۶۴ ساله بود که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند. بیشتر آن‌ها مرد بودند، زیرا مردان بیشتر در معرض سردرد‌های خوشه‌ای هستند. محققان آن گروه را با ۱۶۲۰۰ نفر بدون سردرد مقایسه کردند که از نظر سن، جنسیت و عوامل دیگر مشابه بودند.

محققان سوابق کاری افراد را بررسی کردند تا مشخص کنند که افراد چند روز در سال به دلیل بیماری و ناتوانی از کار غیبت می‌کنند.

یافته‌ها نشان داد افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای به طور متوسط ۶۳ روز به دلیل بیماری و ناتوانی غیبت از محل کار داشتند درحالیکه افراد بدون سردرد خوشه‌ای ۳۴ روز غیبت از محل کار داشتند.

به گفته محققان، حدود ۹۲ درصد از افرادی که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند حداقل یک بیماری دیگر هم داشتند و حدود ۷۸ درصد از افرادی که سردرد خوشه‌ای نداشتند، دو بیماری دیگر داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • متولدین کدام ماه‌ها از همه آسیب‌پذیرترند!
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟