Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@22:35:53 GMT

۴۲ دستگاه ماینر فعال در یک واحد تولیدی سرخه کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۹۱۸۰

۴۲ دستگاه ماینر فعال در یک واحد تولیدی سرخه کشف شد

به گزارش ایرنا، سرهنگ سید علی میراحمدی روز دوشنبه به رسانه ها اظهار داشت: در پی اشراف اطلاعاتی و اخبار به دست آمده مأموران انتظامی شهرستان سرخه مشخص شد فردی متخلف در حوزه استخراج رمزارزهای دیجیتال فعالیت دارد.
وی با اشاره به کمبود برق در این فصل گرم سال و قطعی پیاپی این انرژی پرمصرف در کشور به خصوص استان سمنان، گفت: اقدامات اولیه و قانونی پلیس برای کشف و جمع‌آوری دستگاه‌های غیرمجاز آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میراحمدی تصریح کرد: تیم مشترک پلیس و اداره برق منطقه‌ای پس از انجام هماهنگی‌های لازم، مکان بهره‌برداری رمزارزها را که یک واحد تولیدی در شهرستان سرخه بود شناسایی کردند.
وی با بیان اینکه فرد متخلف یکی از انباری های این شرکت را به صورت پنهانی و مخفیانه دیوارکشی کرده بود، بیان کرد: ماموران با تخریب دیوار انباری موفق به کشف ۴۲ دستگاه استخراج رمزارز دیجیتال شدند.
جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان ارزش ریالی دستگاه‌های کشف شده را برابر نظر کارشناسان امر هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: همه ماینرها برابر قانون جمع آوری و متهم به مرجع قضایی معرفی شد.
به گزارش ایرنا، هر دستگاه ماینر حدود ۱.۵ کیلووات مصرف برق دارد که حدود مصرف یک خانوار در تابستان است، ماینرهای کشف شده یک سال و نیم گذشته در استان سمنان ظرفیت تولید نیروگاهی حدود ۱۰ مگاوات را مصرف می کردند که معادل ۱۰ هزار خانه یا یک شهرستان کوچک است.

سارق سابقه‌دار باغ های گرمسار دستگیر شد
فرمانده انتظامی گرمسار نیز اظهار داشت: سارق حرفه‌ای با اعتراف به ۱۶ فقره سرقت اماکن خصوصی، خانه باغ و منزل در این شهرستان دستگیر شد.
سرهنگ غلامحسین عرب اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان گرمسار با طرح موضوع در جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت این شهرستان، پیگیری‌های جدی مأموران انتظامی در این زمینه آغاز شد.
وی با اشاره به بررسی های میدانی و تخصصی کارآگاهان پلیس برای کشف سرقت‌ها، گفت: یک دستگاه خودرو ۲۰۶ از جمله سرنخ‌های به دست آمده ماموران در این تحقیقات بود.
عرب بیان کرد: مأموران کارکشته پلیس گرمسار با بهره‌گیری از تجربیات و تجهیزات نوین پلیسی فردی معتاد با سوابق کیفری متعدد را در این زمینه شناسایی کردند.
وی یادآور شد: متهم در یک عملیات غافلگیرانه در پایتخت کشور دستگیر و به اداره آگاهی گرمسار منتقل شد.
فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار گفت: سارق پس از اعتراف به ۱۶ فقره انواع سرقت اعم از سرقت اماکن خصوصی، خانه باغ، منزل و تکمیل پرونده، به مراجع قضایی معرفی شد.

برچسب‌ها پلیس امنیت سرخه سمنان انرژی برق سرقت گرمسار انتظامی ماینینگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس امنیت سرخه سمنان پلیس امنیت سرخه سمنان انرژی برق سرقت گرمسار انتظامی ماینینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۷۹۸ سارق در اسلامشهر

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر از دستگیری ۷۹۸ سارق از ابتدای سالجاری تا کنون در این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمدرضا علیزاده در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و درخواست برای برخورد با پدیده سرقت‌ در شهرستان اسلامشهر، رسیدگی به موضوع در دستورکار تیم‌های ویژه از ماموران پلیس قرار گرفت و در همین راستا نیز چندین طرح برای دستگیری سارقان و مالخران به اجرا درآمد. 

وی افزود: در این راستا با اجرای طرح های انتظامی و امنیت محله محور از ابتدای سال جاری تاکنون با اقدامات انجام شده از سوی ماموران ۷۹۸سارق اماکن خصوصی، محتویات خودرو و قاپ زن  و همچنین مالخر اموال مسروقه دستگیر شدند. 

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه متهمان به صدها فقره سرقت اعتراف کرده‌اند، گفت: برای این افراد پرونده قضایی تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده‌اند. همچنین طرح‌های پلیس برای برخورد با سارقان و مالخران همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت ۱۰۳ گرملاجات
  • سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند
  • کشف پنج دستگاه خودرو سرقتی از مخفیگاه باند سارقان
  • سازمان‌های مسئول باید در مقابله با جرایم کمک کار پلیس باشند
  • سارق احشام در دام پلیس نکا
  • رمزگشایی ۳۹ فقره سرقت کابل‌های برق فشار قوی در مشهد
  • رمزگشایی ۳۹ فقره سرقت کابل های برق فشار قوی در مشهد
  • کشف ۱۰۳ گرم طلا مسروقه از مخفیگاه مالخر/ برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت طلاجات
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • دستگیری ۷۹۸ سارق در اسلامشهر