Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه اقدامات دولت ترکیه علیه مخالفان و پاکسازی این کشور از اعضای گروه وابسته به «فتح‌الله گولن» واعظ و اپوزیسیون آمریکانشین، ۱۲۵ نفر امروز (دوشنبه) بازداشت شدند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» دادستانی ازمیر امروز برای ۲۲۹ نفر از مظنونان به همکاری با سازمان گولن و دست‌داشتن در کودتای نافرجام پانزدهم جولای ۲۰۱۶ حکم بازداشت صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد به استفاده از نرم‌افزار «بای‌لاک» - برنامه‌ مورد استفاده عوامل گولن در شب کودتا – متهم شده‌اند. مقامات ترکیه‌ می‌گویند عوامل کودتای سال قبل پس از آنکه گروه‌های ارتباطی آنها در شبکه اجتماعی «واتس‌آپ» لو رفته بود، از نرم‌افزار بای‌لاک برای هماهنگی استفاده کردند.

عملیات امروز نیروهای امنیتی ترکیه به صورت همزمان در ۴۷ شهر استان ازمیر انجام گرفت که از میان مظنون‌هایی که برایشان حکم بازداشت صادر شده بود، ۸۶ نفر سرباز فعلی ارتش و ۱۴۳ نفر دانشجوی دانشگاه افسری بودند.

آنکارا سازمان گولن را - که به گفته دولتمردان این کشور، اعضای آن به صورت مویرگی در بیشتر نهادها و سازمان‌های دولتی ترکیه نفوذ کرده بودند - تروریستی و عامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ می‌داند و از آمریکا خواسته که او را به ترکیه بازگرداند. در جریان این کودتا که توسط تعداد زیادی از نظامیان ترکیه و با توسل به ادوات ارتش مانند تانک، جنگنده و بالگرد انجام شد، حدود ۲۵۰ نفر کشته و بیش از دو هزار نفر زخمی شدند.

هفته قبل از نیز نیروهای امنیتی ترکیه یک داعشی را که قصد داشت در استان آدانا عملیات تروریستی انجام دهد، بازداشت کردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه بازداشت پلیس ترکیه کودتای نافرجام فتح الله گولن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۹۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که پلیس این کشور بیش از ۲۰۰ معترض که به مناسبت روز جهانی کارگر در استانبول جمع شده بودند را بازداشت کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه در این باره گفت که درگیری زمانی رخ داد که تظاهرکنندگان از موانع پلیس برای رسیدن به میدان تقسیم عبور کردند.

بنا به گزارش‌ها، پلیس استانبول تنها در محله بشیکتاش دست کم ۳۰ تظاهرکننده را بازداشت کرده است. ۳۰ معترض نیز در منطقه شیشلی بازداشت شده‌ اند.

پلیس ترکیه برای متفرق کردن معترضان در میدان تاریخی تقسیم به استفاده از گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی روی آورد.

تعداد ۴۰ هزار نیروی امنیتی و پلیس در استانبول مستقر شده و خیابان‌های فرعی را با قرار دادن موانعی مسدود کرده بودند.

گفتنی است که آنکارا برگزاری تظاهرات در میدان تقسیم استانبول را ممنوع اعلام کرده بود.

کد خبر 6094655

دیگر خبرها

  • مردی که قصد حمله به نتانیاهو را داشت بازداشت شد
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • ۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند
  • بازداشت ۴۱ داعشی دیگر در ترکیه
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی
  • انتقاد سازمان دفاع از کودکان از بازداشت کودکان فلسطینی به دست ارتش صهیونیست
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا