Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@16:21:29 GMT

ورق استیل ۴۱۰

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۹۲۹۰

آیا تاکنون از خود پرسیده اید که فلز به کار رفته در استخراج معادن چیست و چه تفاوتی با فلز به کار رفته در سایر موارد مانند خودروها دارد؟ استیل زنگ نزن که با نام فلز استیل نیز شناخته می شود، در گریدهای گوناگونی تولید می شود. شباهت تمامی گریدهای به کار رفته در صنعت، مقادیر بالای نیکل و کروم در آن ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قیمت ورق استیل نیز با توجه به درصد گرید و مقادیر عناصر به کار رفته در آن تعیین می شود. اما جالب است بدانید که با توجه به میزان آهن و کربن به کار رفته در هر فلز، میزان گرید آن ها می تواند متفاوت باشد و کاربرد آن ها نیز متفاوت خواهد بود.

ورق استیل 410

حضور دو عنصر آلیاژی نیکر و کروم در ترکیب شیمیایی فولاد ایجاد خاصیت مقاومت به خوردگی کرده و در مقابل آلیاژ آهن و کربن میزان گرید آن ها را تعیین می کند. استیل ۴۱۰ از خانواده مارتنزیت ها بوده و به علت آلیاژ نیکل و کروم بالا، مقاومت به خوردگی بسیار عالی دارد و استحکام و سختی بالایی را برای خریداران فراهم می کند. از سوی دیگر ورق استیل ۴۱۰ گستره وسیعی از خواص مکانیکی را برای شما فراهم می کند که در ادامه این مطلب به معرفی و بررسی ورق استیل 410 و قیمت ورق استیل می پردازیم.

درباره ورق استیل 410 در صنعت بیشتر بدانیم

آهن یکی از مهم ترین عناصری است که در ساختار استیل ها باید به کار رود. به عبارتی دیگر وجود آهن در ساختار استیل الزامی است؛ انواع مختلفی از استیل های ضد زنگ که دارای خصوصیات مختلفی هستند، در بازار وجود دارند. لازم به ذکر است که ویژگی معناطیسی بودن استیل ضد زنگ، دقیقا بستگی به میزان و نوع عنصر و درصدی دارد که به آلیاژ اضافه شده است. نوعی از استیل ها با نام مارنزیتی تبدیل شده و اغلب در ساخت چنگال ها و کاردها مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی دیگر از مهمترین عناصر به کار رفته در استیل ها که آن را در برابر خوردگی و زنگ مقاوم می کند، همان عنصر کروم است. ورق استیل بگیر یا همان ورق استیل 410 زمانی که در مجاورت هوا قرار می گیرد، کروم موجود در آن اکسید شده و این ورق توسط لایه ای از اکسید کروم پوشانده می شود.

ورق استیل بگیر و انواع آن

ورق استیل بگیر که نام دیگر آن «فولاد ضد زنگ» است، دارای خاصیت جذب آهن بوده و به دلیل خواص بسیاری که دارد، در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و در دنیای امروزه کاربرد بسیاری دارد. انواع ورق استیل بگیر به شرح زیر است:

گرید ۴۰۹، ۴۳۰، ۴۳۹ که جزو ورق های استیل فریتیک است. گرید ۴۱۰، ۴۲۰، ۴۴۰ که جزو ورق های استیل مارتنزیتی است. گرید ۲۲۵ که جزو ورق های استیل ضد زنگ دوتایی است.

همان طور که مشاهده کردید، گرید 410 نیز در دسته استیل های بگیر است.

ورق استیل ۴۱۰ هنگامی که تحت عمل حرارتی قرار می گیرد، مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد. همچنین در هوای عادی آب و برخی از اسیدهای شیمیایی ضعیف مانند اسید نیتریک، اسید سولفوریک و استیک اسید، نسبت به خوردگی، مقاومت بسیار عالی دارد. توجه داشته باشید که استیل گرید ۴۱۰ در شرایط آنیل، مقاومت به خوردگی ضعیفی دارد. سایر خواص مکانیکی این ورق استیل را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

خواص مکانیکی ورق استیل 410

سختی (راکول B)

ازدیاد طول Elongation (%)

استحکام کششی نهایی

استحکام تسلیم YS (MPa)

96

34

510

290

 

از سایر عملیات هایی که می توان بر روی ورق استیل 410 اجرا کرد، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

عملیات آنیل

حرارت دهی آرام تا دمای 899-816 درجه سلسیوس، کاهش دما تا 593 درجه سلسیوس در کوره، سپس سرد کردن در هوا.

عملیات سخت کردن

حرارت دهی تا 1010-927 درجه سلسیوس، سرد کردن در هوا یا روغن که لازم است بعد از آن عملیات حرارتی تنش گیری یا تمپر انجام گیرد.

عملیات تنش گیری

حرارت دهی تا 427-149 درجه سلسیوس به مدت 1 تا 2 ساعت، سپس سرد کردن در هوا.

عملیات تمپر

حرارت دهی تا 760-593 درجه سلسیوس به مدت 1 تا 4 ساعت، سپس سرد کردن در هوا.

ترکیب شیمیایی ورق استیل 410

ورق استیل ۴۱۰ درصد کربن پایینی دارد و به دلیل داشتن خاصیت مغناطیسی، با نام ورق استیل بگیر نیز شناخته می شود. ورق استیل ۴۱۰ از انواع استیل ضد زنگ است که به دو صورت مات و براق در بازار تولید و عرضه می شود. این ورق در حرارت پایین، به خوبی شکل می گیرد و به دلیل عناصر ترکیب با عناصری مانند کروم، دارای چگالی نسبتاً بالایی است. ترکیب های شیمیایی این ورق استیل را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

 

کروم

نیکل

مس

کربن

منگنز

فسفر

سولفور

سیلسیم

آهن

11.5-13.5

0.75

3-5

0.08-0.15

1

0.04

0.03

1

balance

قیمت ورق استیل ۴۱۰

این استیل در ضخامت و اندازه های متفاوتی تولید می شود و بر این اساس، قیمت ورق استیل 410 نیز می تواند متفاوت باشد. در این خصوص بهتر است بدانید که ورق استیل بگیر ۴۱۰ در ابعاد 1*2، 1.5*6 و 2*6 و در ضخامت های 0.3 تا 100 میلی متر تولید و عرضه می شود.

این روزها با توجه به نوسانات ارزی و تورم در کشورمان، قیمت ورق استیل گرید ۴۱۰ مدام در حال تغییر است. بنابراین قبل از خرید بهتر است قیمت ها را بررسی کنید. توجه داشته باشید که قیمت ورق استیل ۴۱۰ با توجه به کشور تولید کننده، می تواند متفاوت باشد.

خرید ورق استیل ۴۱۰

یکی از مجموعه های معتبر عرضه کننده ورق استیل ۴۱۰ در ایران، شرکت «فلز کالا» است که با بیش از ۲۵ سال تجربه در زمینه واردات، فروش، خدمات، برش و بسته بندی انواع ورق های استیل، مشغول به فعالیت است. همان طور که گفتیم قیمت ورق استیل بستگی به عوامل بسیاری دارد اما شما می توانید از این وبسایت قبل از خرید، قیمت ورق استیل را استعلام بگیرید. شرکت فلز کالا با هدف تامین نیاز مشتریان و صنعتگران فعالیت می کند و اعتبار بسیار زیادی در مجامع بین المللی دارد. شما می توانید برای مشاهده محصولات و خرید ورق استیل ۴۱۰ به وبسایت فلز کالا مراجعه کنید.

منبع: الف

کلیدواژه: سرد کردن در هوا قیمت ورق استیل کار رفته ورق های استیل درجه سلسیوس ورق استیل 410 حرارت دهی استیل ها ضد زنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۹۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ اتحادیه طلا و سکه رشت اعلام کرد: سکه و طلا هم اکنون در بازار رشت با این قیمت‌ها معامله می‌شود.

تمام سکه بهار آزادی ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان             - ۱۰۰ هزار تومان

نیم سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان               - ۲۰۰ هزار تومان 

ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون تومان                               بدون تغییر 

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان          - ۴۰ هزار تومان

دیگر خبرها

  • تعریف حباب قیمت به زبان ساده + فیلم
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • قیمت قورمه سبزی نجومی شد
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • قیمت دلار امروز 8 اردیبهشت 1403
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۱:۰۰