Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی هزینه تمام شده ساخت و ساز هر واحد مسکن ملی را با احتساب هزینه ساخت و قیمت زمین ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمود محمودزاده در آئین افتتاح طرح ملی وزارت راه و شهرسازی که صبح امروز دوشنبه ۲۱ تیر با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور به بهره برداری رسید گفت: ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن ۲۰ ماه به طول انجامید و تمام مراحل مورد نظر اعم از برنامه ریزی، پروانه ساخت، نظام مهندسی، تعیین پیمانکار و … در همین ۲۰ ماه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: علیرغم کرونا و مشکلات اقتصادی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در طرح‌ها داریم.

محمودزاده یادآور شد: امروز از یک میلیون و ۲۱۰ هزار واحد برنامه ریزی برای ساخت مسکن، ۵۳۰ هزار واحد مسکونی در دست اجراست که امروز بیش از ۵۱ هزار واحد آن افتتاح می‌شود.

معاون مسکن وزارت راه با تاکید بر اینکه از تجربه‌های قبلی در پروژه‌های ساخت مسکن استفاده کردیم، گفت: به عنوان مثال پروژه‌ای که امروز در پرند افتتاح می‌شود در طول ۱۴ ماه ساخته شده و با کیفیت خوب مراحل ساخت آن از ابتدای سال ۹۹ آغاز شد و امروز به بهره برداری می‌رسد.

محمودزاده به استفاده وزارت راه و شهرسازی از حداکثر توان سازنده‌ها، تعاونی‌ها و واگذاری‌های عمومی اشاره کرد و گفت: در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر واگذاری گروهی زمین به متقاضی را داشتیم تا خود مردم واحد‌ها را بسازند. همچنین با احتساب پروژه‌های مشارکتی ۳۵ درصد بیشتر از ۴۰۰ هزار واحد متعهد شده در حال ساخت است. ساخت ۵۰۰ هزار واحد نیز در حال ورود به پروژه است.

وی یکی از ویژگی‌های طرح اقدام ملی مسکن را تأمین همزمان خدمات روبنایی و زیربنایی دانست و یادآور شد: از توان اقتصادی بخش خصوصی نیز حداکثر استفاده را کردیم به گونه‌ای که ۷۰ هزار واحد مشارکتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال ساخت است.

معاون وزیر راه تاکید کرد: امروز ۱۱ هزار و ۶۳۳ واحد نیز در بافت فرسوده تهران افتتاح می‌کنیم ومجموعا از ۵۳۰ هزار واحد در دست ساخت، ۸۰ هزار واحد به نوسازی بافت فرسوده اختصاص دارد.

به گفته محمودزاده هزینه تمام شده ساخت هر واحد مسکن ملی شامل آورده مردم، تسهیلات بانکی و هزینه زمین ۷۰۰ میلیون تومان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هزینه ساخت مسکن ملی قیمت زمین کرونا راه و شهرسازی وزارت راه هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۹۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند

ایسنا/مازندران سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه، در حال حاضر در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب هستیم، گفت: ساخت مسکن محرومان مازندران باید خیلی جدی گرفته شود، چراکه این مقوله سبب رضایت مردم از نظام می‌شود.

احمد توکلی ۸ اردیبهشت در جلسه شورای مسکن که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کمبود زمین در این استان چالش اساسی در اجرای دقیق تعهدات ساخت خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این استان محسوب می‌شود.

وی افزود: اکنون پس از گذشت ۲ سال کمتر از ۱۰ هزار واحد با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد در مسکن حمایتی عملیاتی شده است.

این‌ مسئول تصریح کرد: تعهد مازندران در ساخت مسکن خود مالکی ۳۱۰۷ واحد است که در این بخش عقب ماندگی ۳۵ درصدی به نسبت زمان برش دو ساله اجرا وجود دارد.

معاون استاندار مازندران بیان کرد: تا کنون ساخت ۱۱ هزار واحد در نهضت ملی مسکن مازندران در بخش خود مالکی قرارداد منعقد شد که پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۷۰ درصدی دارد.

توکلی وضعیت ساخت مسکن روستایی در نهضت ملی مسکن مازندران را مطلوب توصیف کرد و توضیح داد: تا کنون از تعهد ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن وعملیات ساخت ۱۷ هزار واحد شروع شده است که عمده این واحدها پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد دارد.

وی تعهد مازندران در نهضت ملی مسکن در بخش باز آفرینی شهری را ۲۳ هزار و ۲۵۵ واحد اعلام کرد و گفت: در این بخش نیز تا کنون برای ۱۰ هزار و ۲۹۰ واحد پروانه ساخت صادر شده است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران بر لزوم افرایش ساخت واحدهای مسکونی روستایی مازندران در تعداد طبقات با هدف استفاده بهینه از زمین تاکید کرد و گفت: در حال حاضر طبق مقررات ساخت مسکن در روستاها فقط تا چهار طبقه مجاز است که این می‌تواند تا ۱۵ طبقه قابل افزایش باشد.

این مسئول با توضیح این نکته که تا ۹۰ درصد زمین‌های مازندران به عنوان زمین‌های درجه یک و ۲ کشاورزی محسوب می‌شود که طبق مقررات طرح نهضت ملی مسکن محدودیت تامین زمین را در استان بوجود می‌آورد، گفت: باید با اصلاح قوانین مشکلات ساخت مسکن محرومان با تامین زمین حل و فصل شود.

توکلی با اشاره به موضوع حبس زمین در مازندران که می‌تواند در قالب اجرای طرح مولد سازی مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد، اظهارکرد: بررسی ها نشان می‌دهد که حدود ۱۰هزار میلیارد ریال برای زیر ساخت‌های نهضت ملی مسکن مازندران نیاز است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال ۱۴۰۲
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی