Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - شاید برای عده‌ای قابل درک نباشد که بی‌توجهی از عده‌ای مسئول باعث شده است منطقه "شوارز" لردگان از آب، جاده، اینترنت و مدرسه بی‌بهره باشد، محرومیتی که طعم تلخی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   شهرکرد  ، به منظور ایجاد امکانات و زیرساخت که لازمه توسعه است باید دستگاه‌‌های متولی قدم‌های درست و محکمی بردارند تا خدمات ارزشمندی به مردم ارائه شود، خصوصاً آنکه توسعه متوازن از جمله مطالبات تمام مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه‌ای که گاهی نیاز به یک تصمیم کوچک یا پیگیری چند روزه است. شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا از جمله مناطق محروم در سطح کشور هستند که بسیاری از روستاهای این شهرستان‌ها از امکانات اولیه هم بی‌بهره‌اند.

30 فروردین‌ماه بود که خبرنگار تسنیم در گزارشی با عنوان "روایت تسنیم از محرومیت منطقه "شوارز" در لردگان/ اینجا نه آب هست، نه جاده، نه اینترنت، نه مدرسه" به بیان مشکلات بسیار و ابتدایی‌ترین نیازهای هر جامعه در منطقه شوارز لردگان پرداخت.

شاید برای عده‌ای قابل درک نباشد که بی‌توجهی عده‌ای مسئول باعث شده است یک منطقه از آب، جاده، اینترنت و مدرسه بی‌بهره باشد، محرومیتی که طعم تلخی دارد.

روایت تسنیم از محرومیت منطقه "شوارز" در لردگان/ اینجا نه آب هست، نه جاده، نه اینترنت، نه مدرسه محرومیت 24 روستای بویراحمد از ابتدایی‌ترین امکانات / مدیران "تنگ تامرادی" را فراموش کرده‌اند گرد محرومیت بر چهره بلوط بلند/ روستایی که در دو کیلومتری خط انتقال آب تشنه مانده‌اند

اینجا بغض‌های نادیده‌ای گم شده است و تاکنون کمتر رسانه‌ای به آن پرداخته است، شاید بتوان اوج بی‌تدبیری را  در محرومیت این منطقه دید، وقتی فرزندان ساکنانش برای تحصیل در دوران کرونا مجبورند راهی طولانی بپیمایند یا در خانه‌ای بدون اینترنت، فقط با کتاب و چند جزوه، آموزش را سر کنند.

یا آب شربی که این مردم از آن محروم‌اند نمونه دیگری است که باید مسئولان با اهتمام بیشتری به حل مشکلات بپردازند، نه اینکه صرفاً توجیهی برای کارهای نکرده خود ارائه دهند.

یکی از اهالی روستای میانجوب سابقاً به خبرنگار تسنیم گفته بود:  یکی از مهمترین مشکلات این منطقه، آب شرب است که نزدیک به 700 متر از این آب شرب منطقه شوارز متأسفانه سرباز است و از حوضچه‌ای که لوله‌کشی شده برای آب آشامیدنی به منطقه شوارز می‌رسد که انواع و اقسام حیوانات وحشی و محلی از آن استفاده می‌کنند و همین آب مورد استفاده مردم نیز قرار می‌گیرد که مشکلات زیادی به‌وجود آورده است.

این مشکل آب شرب اما سر دراز دارد، باید دید جواب مسئولان این حوزه چیست؟ آیا تمهیداتی اندیشیده‌اند؟ آیا مشکلی برای تامین آب شرب پیش پای آن‌ها است؟

   چشمه روستای شوراز کم‌آب شده است   

یوسف حسنی رئیس آبفا شهرستان لردگان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در   شهرکرد  ، اظهار داشت: روستای شوارز جزو روستاهایی است که جابجا شده و بیشتر مردم آن اکنون در شهرک شوارز زندگی می‌کنند.

وی افزود: برای شهرک شوارز، خط انتقال، شبکه و مخزن ایجاد شد و برای افرادی که همچنان در روستا ماندند با اینکه باید جابجا می‌شدند، حدود دو سال گذشته با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون تومان خط انتقال ایجاد کردیم و اکنون مخزن و خط انتقال درست است ولی با وجود خشکسالی، چشمه روستا کم آب شده است.

حسنی تصریح کرد: این چشمه با این وجود هم از نظر استاندارد جوابگوی نیاز مردم است ولی الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند به نحوی کنتور نداشته و مشترک شرکت آبفا نیستند، آنان حتی شیر آب ندارند و حاضر نیستند برایشان کنتور و شیر آب نصب شود.

وی ادامه داد: از مردم خواستیم مشترک شرکت آبفا شوند تا در مقابل خدماتی که به آنان می‌دهیم پاسخگو باشیم اما وقتی آن‌ها حاضر به این کار نباشند، ما چه اقدامی برای آن‌ها انجام دهیم؟

حسنی با بیان اینکه چشمه روستا از نظر دبی جوابگوی روستا است و حتی از سرانه مصرف‌شان بالاتر است، افزود: افراد روستا حتی یک چشمه دیگر برای مصرف خودشان اضافه کردند که مورد تایید ما نیست.

وی با اشاره به اینکه جلسات مختلف با مسئولان متولی برگزار کردیم اما مردم حاضر به مشترک آبفا شدن نیستند، عنوان کرد: شهرک شوارز حدود ده کیلومتر با روستای شوارز فاصله دارد و برای مردم در شهرک خط انتقال وجود دارد اما آنان هم حاضر نیستند.در شهرک شوارز به سختی از مردم خواستیم کنتور خریداری کنند که حدود 70 درصد مردم کنتور خریداری کردند اما پول آب پرداخت نمی‌کنند در حالیکه دولت هزینه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: قول می‌دهیم اگر مردم روستای شوراز و شهرک شوارز مشترک شرکت آب و فاضلاب شوند هر گونه مشکلی داشته باشند، پاسخگو هستیم.

  آب منطقه به‌صورت سرباز منتقل می‌شود 

حجت الاسلام و المسلمین ستارمقدم، یکی از اهالی روستای شوراز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، بیان کرد: آب منطقه شامل شهرک شوراز، روستای بزرگ میانجو ( شوارز اصلی) و روستای ده اشکن از یک لوله تامین می‌شود.

وی ادامه داد: آب از یک لوله بالا می‌آید و در منبع بین این سه قسمت تقسیم می‌شود، و در مسیر حدود 800 متر از آب سر باز بوده که حیوانات اهلی و وحشی از آن استفاده می‌کنند و مانند اکنون که فصل بارش نیست مزه آب تغییر می‌کند و بهداشتی نیست و مردم دچار سنگ کلیه شدند.

ستارمقدم تاکید کرد: من بارها با فرماندار، بخشدار و دستگاه متولی صحبت کردم قرار شد بخشی از هزینه لوله را مردم پرداخت کنند تا درست شود اما محقق نشد، آقایان دنبال توجیه هستند.

  لوله فراهم شود‌؛ مردم مابقی امور را انجام می‌دهند

وی خاطرنشان کرد: مردم می‌گویند وقتی آب نباشد کنتور فایده ای ندارد و ما هزینه پرداخت نمی‌کنیم، من به عنوان یک روحانی به عهده می‌گیرم که اگر لوله فراهم شود مردم مابقی امور را انجام دهند.

ستارمقدم تصریح کرد: برای جابجایی به شهرک شوارز هم اصلاً زمین‌ها کم است و در طرح هادی دیده نشده، قدمت روستا بیشتر است و تمام مردم کارهایشان در روستا است و امکانات روستای شوارز بیشتر است.

انتهای پیام/7540/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خبرنگار تسنیم خط انتقال آب شرب عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۹۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره

جمعی از مسئولان، قضات و بازپرسان دادگستری استان قم با هدف آشنایی هرچه بهتر با وظایف و شرایط کاری محیط بانان به عنوان ضابطان خاص قضایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زیست محیطی استان، از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بازدید کردند.

 محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر زیست محیطی در مناطق و زیستگاه های طبیعی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و مشارکت تمامی نهادهای ذیربط بتوانیم با هرگونه تعدی و تخلف که موجب تخریب و از بین رفتن محیط زیست می‌شود، به خوبی مقابله کنیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • قطعی ۱۷ ساعته آب منازل شهرک سازمانی والفجر در پرندک
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد