Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - حجم مطالبات معوق موسسه صندوق ذخیره کارکنان از سازمان های و زیرمجموعه های شهرداری تهران در سال گذشته درحال افزایش بود که با پیگیری های جدی و اتخاذ تدابیر سخت گیرانه درصد قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران، یکی از عمده ترین دلایل تاخیرهای طولانی گذشته در پرداخت مطالبات اعضای صندوق ذخیره، عدم واریز درصدهای کسر شده از حقوق کارکنان برخی سازمان ها و زیر مجموعه های شهرداری به حساب صندوق ذخیره است، اقدامی که موسسه صندوق ذخیره را با کمبود منابع نقدی در پرداخت و تسویه مطالبات اعضا رو به رو می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بدهی مراکز هزینه در سال گذشته که روند رو به رشدی را شروع کرده بود و شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، به تنهایی سهمی بیش از 75 درصد از این مطالبات را به خود اختصاص داده است.
معضلی که باوجود میل باطنی، مدیران موسسه صندوق ذخیره را به اتخاذ تدابیری سختگیرانه ناگزیر کرد، از جمله خروج اسامی کارکنان این سازمان ها و شرکت ها از صف پرداخت مطالبات با هدف احترام به حقوق افرادی که واریز سهم شان به درستی صورت گرفته بود ... اعلام و اطلاع رسانی وضعیت بدهکاری سازمان های فوق جهت رفع ابهام کارکنان معترض آنها و سرانجام انتشار نامه نگاری های موسسه با این سازمان ها.
اما با گذشت قریب به یک سال در مورد برخی مراکز، این تلاش های صورت گرفته نتیجه نداد، چنانکه حجم بدهی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) همچنان روند رو به رشد دارد.
اگر با دیده اغماض به دیگر شرکت ها و سازمان های زیر مجموعه شهرداری نگاه کنیم، به جرات می توان گفت شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه هم اکنون بدهکار جدی موسسه صندوق ذخیره کارکنان است که پرداخت مطالبات بازنشستگان و کارکنان آن با دشواری مواجه شده است.
این گزارش حاکی است، همواره یکی از چالش های عمده موسسه صندوق ذخیره در 3 سال گذشته وصول بدهی های معوق از سازمان ها و مجموعه های شهرداری تهران بوده است، در عین حال با به ثمر نشستن تلاش ها، روند پرداخت مطالبات اعضا شتاب قابل توجهی گرفته و دوره انتظار اعضا برای وصول مطالبات به طور چشمگیری کاهش یافته است، به گونه ای که مطالبات بازنشستگان ظرف حداکثر یک ماه و نیم تسویه و پرداخت می شود. شتابی که با وصول بدهی های معوق قابلیت سرعت بخشیدن بیشتر را دارد.
اگر چه تلاش ها و پیگیری های مدیریت در وصول مطالبات موسسه تا حد زیادی به نتیجه رسیده است اما مکاتبات و مذاکرات با شرکت ها و سازمان های زیر مجموعه شهرداری تهران برای حل مشکل باقی مانده یعنی پرداخت مطالبات کارکنان این شرکت ها کماکان در جریان است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: موسسه صندوق ذخیره پرداخت مطالبات شهرداری تهران سازمان ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۹۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد

 به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در نشست کارگران این شرکت ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی کار و کارگر، با بیان این که توجه به نیازهای کارگران باید مورد اهمیت ویژه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: اسلام نگاه ویژه و معنوی به کارگران دارد و در همین راستا ضرورت دارد همه مدیران و کارکنان در راستای دستورات اسلام به کارگران توجه، و نیازهای آن ها را مورد بررسی قرار دهند.  مهندس "حسن چاهی" با بیان این که بخش اعظم فعالیت های اجرایی در صنعت برق در کشور توسط کارگران و سیمبانان انجام می شود، خاطر نشان کرد: در سال گذشته با همت کارکنان این شرکت بیش از 3 هزار بازدید از شبکه برق استان برای ایمن کردن شبکه های توزیع قرار گرفت تا ضمن 100 درصد ایمن کردن شبکه برق استان، از بروز هر گونه حادثه احتمالی پیشگیری شود.  مهندس "حسن چاهی" با اشاره به اقدام جهادی این شرکت در اصلاح و بازسازی شبکه برق روستایی با بیان این که در 2 سال گذشته شبکه برق بیش از 275 روستا به طور کامل بازسازی شد، خاطر نشان کرد: برای این اقدام نیز بیش از 121 میلیارد تومان هزینه شد تا علاوه بر تامین برق 29 شهرک روستایی و 11 روستای بی برق، 99.9 درصد روستاهای استان از نعمت برق برخوردار شوند.  وی افزود: هم چنین در سال گذشته بیش از دو هزار و 740 میلیارد اعتبار برای توسعه صنعت برق استان جذب شد که چهارصد و 80 میلیارد ریال آن به بخش نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.  مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با بیان این که این شرکت در سال گذشته از میان 39 شرکت توزیع برق در ایران، رتبه نخست را کسب کرد، خاطر نشان ساخت: توجه به نیروی سازمانی، به خصوص کارکنان اجرایی که با شبکه‌های برق کار می کنند بسیار اهمیت دارد و همه این کارکنان موظف هستند برای جلوگیری از وقوع از هرگونه حادثه ناگوار استانداردهای ایمنی را رعایت کنند./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • سکوهای ورزشگاه آزادی با هواداران پرسپولیس قرمز شد +فیلم
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور
  • ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • پرداخت ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها