Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – یکی از به یاد ماندنی‌ترین دربی‌های تاریخ فوتبال ایران همان دربی معروف سال ۱۳۵۲ است که پرسپولیس توانست با ۶ گل استقلال را شکست دهد و زنده یاد محمود خوشخوان کمک داور آن بازی بود. این بازی را یک داور رومانیایی قضاوت کرد.

محمود خوشخوان رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال که حدود ۱۰ سال بر این مسند تکیه زده بود خاطره جالبی از آن بازی معروف داشت که خواندن آن پس از سال‌ها خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* بهترین خاطره داوری‌ام مربوط به همان بازی معروف سال ۵۲ یعنی دربی «شش تایی‌ها» است. در آن بازی پرسپولیس موفق شد با ۶ گل استقلال را که آن زمان تاج نامیده می‌شد، شکست دهد. دیدار عجیبی بود. داور آن دیدار نیکولای پریجیانو رومانیایی بود و من نیز کمک داور او بودم.

* آن زمان مثل الان نبود که هر تیمی باختش را بر گردن داوری بیاندازد. استقلالی‌ها با وجود باخت سنگین و ناراحت بودن از این شکست هیچ گونه حرف ناراحت کننده‌ای به داوران نزدند.

* در آن طرف نیز پرسپولیسی‌ها به شدت خوشحال بودند.

* زمانی که استقلال ۳ بر ۰ عقب بود هواداران استقلال شروع به ترک استادیوم کردند که در این حین پرسپولیس سه گل دیگر نیز به ثمر رساند و توانست استقلال را «شش تایی» کند.

* در دربی شش تایی‌ها داور تاثیری در نتیجه نداشت چون فقط حساسیت این بازی برای او تعریف شده بود و او شناختی از تیم‌ها نداشت. آن دربی، یکی از سالم‌ترین بازی‌های زمان قضاوت من بود.

* داوران هیچ موقع نمی‌گویند که طرفدار کدام تیم هستند اما می‌شود از روی قضاوت و اعمال آنها فهمید که دوست دارند کدام تیم برنده شود.

* بیشتر داوران زمان ما پرسپولیسی بودند. من خودم هم طرفدار شاهین بودم. البته در دربی شش تایی‌ها داور تاثیری در نتیجه نداشت چون فقط حساسیت این بازی برای او تعریف شده بود و او شناختی از تیم‌ها نداشت.

* آن دربی، یکی از سالم‌ترین بازی‌های زمان قضاوت من بود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کمیته داوران خبر ویژه دربی شهرآورد کمیته داوران شش تایی تایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۹۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست عذرخواهی وحید امیری از پرسپولیسی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، وحید امیری، کاپیتان پرسپولیس پنالتی هفتم پرسپولیس در اراک را خراب کرد تا با گل شدن توپ نقی‌زاده آلومینیوم صعود کند.

حالا ساعتی پس از این مسابقه جذاب، امیری در اینستاگرامش از هواداران و اعضای تیم پرسپولیس عذرخواهی کرد.

امیری نوشت:"سلام بر هوادارانِ عزیز تیم پر افتخار پرسپولیس. از اینکه امروز باعث حذف تیم شدم بسیار ناراحتم و همینجا از همه شما هوادارانِ عزیز ، هم تیمی ها و تمام عواملِ باشگاه بزرگِ پرسپولیس عذرخواهی میکنم، امیدوارم بنده رو ببخشید و از این تیم مثل همیشه حمایت کنید چون چیزی که ماندگاره پرسپولیسِه که با پشتوانه ی شما قوی و بزرگ تا همیشه می مونه.

من هم تمام سعی و تلاشم رو میکنم که در ادامه و در مسابقات پیشِ رو جبران کنم سلام بر هوادارانِ عزیز تیم پر افتخار پرسپولیس."

دیگر خبرها

  • هوادار خاص استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • پرسپولیسی ها ما را مسخره کردند | مشکل بازیکن استقلال بود که بی دلیل در زمین ایستاده بود
  • پست عذرخواهی وحید امیری از پرسپولیسی‌ها
  • سکوت پرسپولیسی‌ها بعد از شکست دوباره در اراک
  • مهدی شیری: هواداران مقابل استقلال ورزشگاه را پر کنند
  • رجائیان: در جایگاه CIP پرسپولیس را تشویق می‌کردند!
  • رجاییان: عده‌ای در جایگاه ویژه پرسپولیس را تشویق کردند/ بردن استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد+فیلم
  • ویدیو/ خروج پرسپولیسی‌ها از هتل در میان تشویق هواداران