Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا جمال شیبه دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: حمایت از جوانان و تسهیل شرایط ازدواج آن‌ها و تشکیل خانواده از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در خصوص تحکیم بنیان خانواده است، به همین منظور هم‌زمان با سالروز پیوند آسمانی امیرمؤمنان حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س) در روز ملی ازدواج ۵۰۰ زوج نیازمند با مشارکت خیرین خوزستانی راهی خانه بخت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اهدای سه هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه و هدیه ازدواج به زوج‌های زیر پوشش کمیته امداد خوزستان در سال گذشته افزود : کمک‌ هزینه جهیزیه به همراه  بسته‌های فرهنگی به خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد که جوانانی در شرف ازدواج دارند اهدا می شود.
شیبه با اشاره به کمک و مشارکت خیران در تأمین جهیزیه زوج‌های جوان زیر پوشش این نهاد و پرداخت وام‌های ازدواج  گفت: نیکوکاران با افتتاح حساب در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت ( صندوق وابسته به این نهاد) نقش بسیار مؤثری در تأمین منابع مالی برای پرداخت وام ازدواج به جوانان داشته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه این تعداد جهیزیه شامل کالای ضروری و خانگی موردنیاز در زندگی از جمله  تلویزیون، فرگاز، یخچال فریزر، جاروبرقی و ماشین لباسشویی است که از تولیدات داخلی کالاهای ایرانی خریداری می شود و  ارزش هر سری جهیزیه تحویل داده شده ۲۵۰ میلیون ریال است.
وی گفت: ارائه خدمات اشتغال به زوج‌های جوان مستعد طرح‌های اشتغال اعم از ارائه مشاوره شغلی، استعدادسنجی، حرفه‌آموزی، کاریابی، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و همچنین در اولویت قرار دادن پرداخت تسهیلات به زوج‌های جوان از دیگر اقدامات این نهاد است.
شیبه با اشاره به اهمیت حمایت از ازدواج جوانان افزود: باهدف افزایش ازدواج‌های پایدار و ترویج سبک زندگی اسلامی و کاهش آمار طلاق، کارگاه های مختلف آموزشی با موضوعاتی چون آیین همسرداری، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی،  سبک زندگی اسلامی، ازدواج سالم، فرزندپروری و اخلاق در خانواده برای زوج‌های جوان به صورت آنلاین برگزار می‌شود.
شیبه گفت: برگزاری کارگاه‌های غیرحضوری و ارائه خدمات مشاوره قبل و بعد از ازدواج باهدف ازدواج آگاهانه و تشکیل زندگی پایدار از دیگر خدمات کمیته امداد برای ترغیب جوانان به ازدواج و تحکیم خانواده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اشاره به طرح کوثر برای کمک به ازدواج جوانان و تأمین جهیزیه دختران تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد و گفت: با توجه به سخت بودن شرایط اقتصادی ، خیران و نیکوکاران می‌توانند با شماره‌گیری #۰۶۱۸۸۷۷ از طریق تلفن همراه ،بخشی از هزینه‌های ازدواج و جهیزیه زوج‌های جوان را تقبل کنند و در این طرح حمایتی سهیم باشند.

۱۳۰ هزار خانوار در خوزستان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران، اول ذیحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به عنوان  روز "ملی ازدواج"نامگذاری شده است.

برچسب‌ها کمیته امداد امام خمینی خوزستان ازدواج ساده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی خوزستان ازدواج ساده کمیته امداد امام خمینی خوزستان ازدواج ساده زوج های جوان کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهرعلیان ظهر یکشنبه در نشست قرارگاه جوانی جمعیت که در فرمانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: متأسفانه نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است و شاهد کاهش جمعیت در شهرستان قزوین هستیم.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین با تاکید بر اینکه باید بحران جمعیت در قزوین را جدی گرفت، افزود: تشویق جوانان به ازدواج در افزایش موالید و رشد جمعیت مؤثر است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اشتباه پیشین تفکراتی مانند «فرزند کمتر، زندگی بهتر» در بین جامعه نهادینه شده و باعث کاهش جمعیت در استان و کشور شده است.

مهرعلیان با بیان اینکه باید از فرصت باقیمانده برای پنجره جمعیت به بهترین شکل استفاده کرد، تصریح کرد: تغییر باورهای فرهنگی مردم و تشویق به ازدواج جوانان و فرزندآوری برای خلق یک زندگی با نشاط می‌تواند رشد جمعیت را در استان باعث شود.

وی بیان کرد: ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان قزوین است و همه باید خود را در این حوزه مسؤول بدانند.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین تاکید کرد: یکی از ابزارهای ازدواج موفق و فرزندآوری آموزش مهارت‌های صحیح زندگی به نوجوانان و جوانان است.

وی در پایان یادآور شد: باید از همه ظرفیت‌ها برای جبران سال‌های از دست رفته در حوزه جمعیت استفاده کرد.

کد خبر 6097442

دیگر خبرها

  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • اهداء بیش از ۴ هزار سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است
  • اهدای ۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هریس