Web Analytics Made Easy - Statcounter

 بیت کوین در مسیر رسیدن به اهداف قیمتی بالا و پنج رقمی شدن (100 هزار دلاری شدن) ناکام ماند و از سقف تاریخی خود یعنی 65 هزار دلار نزدیک به 50 درصد سقوط کرد. اگرچه ممکن است عده‌ای بازار رمز ارز به خصوص BTC را غیر قابل پیش بینی و فاقد روندی مشخص تصور کنند، اما باید بدانید سقوط و ریزش قیمت بیت کوین قبلا توسط عده‌ای هشدار داده شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته اینجاست که سقوط قیمت بیت کوین در این پیش بینی‌ها، یک حرکت رو به عقب موقتی قبل از جهش شدید رو به بالا بیان شده است. در ادامه، به بررسی دو پیش بینی بدبینانه و در عین حال خوشبینانه درباره Bitcoin خواهیم پرداخت.

پیش بینی درست اسکات ماینرد از سقوط بیت کوین

اوایل اردیبهشت سال جاری، وقتی قیمت اولین رمز ارز دنیا بالای 50 هزار دلار در نوسان بود، گفتیم بیت کوین قبل از صعود تا ۶۰۰هزار دلار احتمالا یک ریزش سنگین خواهد داشت. این ادعای سکات ماینرد (Scott Minerd)، مدیر سرمایه‌ گذاری ارشد گوگنهایم پارتنرز (Guggenheim Partners)، تقریبا درست از آب درآمد؛ در حالی که عده زیادی تصور می‌کردند BTC با زدن سقف‌های تاریخی جدید در مسیر رسیدن به قیمت 100 هزار دلار است، ارزش آن ناگهان نزدیک به 50 درصد افت کرد. این تحلیلگر حدود دو ماه و نیم پیش مدعی شد احتمالا شاهد سقوط سنگین بیت کوین تا مرز 20 هزار دلار باشیم.

تصور اسکات ماینرد این بود که با توجه به حرکت قوی بازار بیت کوین طی کوتاه مدت، همه چیز بی‌معنی شده است و حتما باید یک اصلاح بزرگ در این ارز دیجیتال رخ بدهد. به عبارتی او معتقد به حباب‌دار شدن قیمت Bitcoin بود. گفتنی است اولین مرتبه که مدیر سرمایه گذاری ارشد گوگنهایم پارتنرز سقوط قیمت بیت کوین را پیش بینی کرد، ابتدای سال 2021 یعنی سه ماه قبل از اردیبهشت ماه سال جاری بود.

ریزش قیمت بیت کوین تا 20 هزار دلار، پیش بینی اسکات ماینرد در اردیبهشت ماه بود، وقتی ارزش هر واحد این رمز ارز بالای 50 هزار دلار نوسان می‌کرد. او ابتدای تیر ماه نظرش را به‌روز و اعلام کرد کف قیمت BTC در روند نزولی کنونی 10 هزار دلار است! البته او چنین افتی را افراطی دانست، به همین دلیل با یک پیش بینی محتاطانه‌تر، رقم 15 هزار دلار را کف اعلام کرد.

تبدیل شدن پیش بینی اسکات ماینرد درباره سقوط قیمت بیت کوین به واقعیت، برای هولدرهای این رمز ارز، مخصوصا افرادی که در قیمت‌های بالا اقدام به خرید کرده‌اند، ناراحت‌کننده است. با این حال نباید فراموش کرد دیدگاه بلند مدت این تحلیلگر نسبت به BTC بسیار امیدوارکننده است؛ او در بلند مدت، مارکت کپ اولین رمز ارز را مساوی طلا می‌داند. در صورتی که ارزش هر BTC به 600 هزار دلار برسد، ارزش کل بازار آن تقریبا برابر 11.5 تریلیون دلار، مارکت کپ طلا، خواهد شد.

پیش بینی رابرت کیوساکی درباره ریزش قیمت بیت کوین

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب پرفروش «پدر پولدار پدر بی‌پول» (Rich Dad Poor Dad)، مدعی است بزرگ‌ترین سقوط در تاریخ جهان به زودی اتاق می‌افتد. یکی از نتایج این اتفاق، سقوط ارزش بیت کوین تا 24 هزار دلار خواهد بود. اواخر بهار سال جاری، او با انتشار یک توئیت بیان کرد «بزرگترین حباب تاریخ همینطور  بزرگ‌تر می‌شود، به همین دلیل طلا و نقره بیشتری می‌خرم. انتظار دارم قیمت بیت کوین به 24 هزار دلار برسد. ریزش‌ها، بهترین فرصت برای پول‌دار شدن هستند»

از این صحبت می‌توان برداشت کرد، رابرت کیوساکی، منتظر ریزش قیمت بیت کوین است تا بلکه در کف اقدام به خرید کند. به عبارتی او نیز همانند اسکات ماینرد به آینده اولین رمز ارز دنیا امیدوار است، اما می‌خواهد در کف خریدش را انجام بدهد. نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول، اردیبهشت سال جاری، وقتی BTC وارد روند نزولی شده بود، به دنبال‌کنندگانش در توئیتر گفت «بیت کوین دارد سقوط می‌کند اما این خبر خوبی است! شانس در خانه شماست! آموزش ببینید و رمز ارزهایی با عملکرد بهتر نسبت به بیت کوین خریداری کنید. اگر قبل از این اقدام به سرمایه گذاری نکردید و پشیمان هستید، دست از غر زدن بردارید و اقدام کنید»

رابرت کیوساکی ضمن پیش بینی سقوط شدید قیمت بیت کوین آینده بسیار روشن‌تری برای این ارز دیجیتال متصور است. او سه ماه قبل گفته بود طی 5 سال، قیمت BTC به 1.2 میلیون دلار خواهد رسید، چرا که دولت‌ها با چاپ بی‌رویه پول سبب کاهش ارزش ارزهای فیات می‌شوند. این دقیقا دو برابر قیمت پیش بینی شده توسط اسکات ماینرد است.

پربیننده ترین قیمت رمز ارزها "در خطر" است! / دامپینگ استخراج کنندگان چین چه بر سر بازار می‌آورد؟ احتمال سقوط بیت کوین به علت های باورنکردنی حمایت مجدد ایلان ماسک از دوج کوین / سرعت معاملات بیت کوین و اتریوم کند است؟ ترمز ارزهای دیجیتالی کشیده شد خطر بزرگ برای معامله گران ایرانی ارزهای دیجیتالی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۹۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی ۱.۷ درصد کاهش یافت و در کانال ۲ هزار و ۳۰۰ دلار فرود آمد. بر همین اساس، اونس طلا در بازار جهانی ۲ هزار و ۲۹۴ دلار قیمت دارد که کاهش ۴۲ دلاری را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نزول سنگین قیمت طلا و ارز

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، قیمت طلا در طول یک هفته گذشته افت ۲۶ دلاری و به عبارتی ۱.۱ درصدی را تجربه کرده است. اما همچنان عملکرد بازار جهانی طلا در طول یک ماه گذشته، افزایش ۶۲ دلاری قیمت اونس طلا را نشان می‌دهد.

بنا به این گزارش، تحلیلگران پیش‌بینی‌های خود را در مورد قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ افزایش دادند و انتظار داشتند که مشکلات ژئوپلیتیکی تدریجی برای سرمایه‌گذاران به پناه بردن به دارایی‌های امن و افزایش قیمت‌های رکورددار بیشتر با تقویت ذخایر بانک‌های مرکزی افزایش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229097 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار