Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-30@12:21:38 GMT

بهترین مناطق برای سفر یک روزه اطراف تهران

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۰۰۳۳

بهترین مناطق برای سفر یک روزه اطراف تهران

فرهنگ ما ایرانی‌ها با دورهمی‌های خانوادگی در منزل بزرگترهای فامیل عجین شده اما خوب بد نیست گاهی همین جمع را در جایی بیرون از چهاردیواری خانه‌هایمان ببینیم.

مناطق ییلاقی اطراف تهران با آب‌و‌هوای فوق العاده‌ای که دارند می‌توانند میزبان لحظات شادمان باشند. طالقان، دماوند و لواسان تنها چند نمونه از این مقاصد برای سفرهای یک روزه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب هومسا بهترین مقاصد گردشگری برای سفر یک روزه اطراف تهران را بر حسب محدوده دسته‌بندی کرده تا شما بتوانید با بررسی مسافت و امکاناتی که دارند راحت‌تر تصمیم بگیرید.

هزار راه نرفته در طالقان

طالقان به گفته کسانی که از آن دیدن کرده‌اند، یکی از زیباترین مناطق ییلاقی اطراق تهران با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان است. این ناحیه مملو از چشمه‌های جوشان، یخچال‌های طبیعی، کوه‌های سر به فلک کشیده، آبشارهای خروشان، غارها و باغ‌های حاصلخیز است. طالقان سالهاست که در ایام بهار و تابستان تعداد زیادی گردشگر خارجی و ایرانی را به مهمانی طبیعت فرا می‌خواند. وقتی در طالقان قدم می‌زنید دوست دارید از تمام چشم‌اندازهای آن عکاسی کنید.

طالقان و کوه‌های سر به فلک کشیده‌اش

علم کوه برای بسیاری از سنگ نوردان و دیواره نوردان ایرانی و خارجی نامی آشنا است. دیواره دامنه شمالی این کوه 4850 متری، فنی‌ترین و در عین حال سخت‌ترین مسیر پیمایش برای این دو رشته ورزشی محسوب می‌شود. 

روستای ایستا جایی که خانم ها حق ورود به آنجا را ندارند

یکی از عجیب‌ترین روستاهای طالقان، جایی است به نام ایستا. اهالی این روستا دارای سبک زندگی و فکری کاملا متفاوتی هستند. وسایل نقلیه، آب لوله کشی، گاز و برق، وسایل ارتباط جمعی و به طور کلی ابزار الکترونیک جایی در زندگی آن‌ها ندارند. علم را به شیوه نیاکان خود فرا می‌گیرند و به لحاظ اعتقادی خود را اهل توقف می‌دانند. هرچند ورود خانم‌ها به این روستا ممنوع است اما مردمانی شریف و مهمان‌نواز هستند. طبیعت زیبای این روستا در کنار رمز و رازهایش مکانی دیدنی برای اهالی طبیعت گرد و ماجراجو خواهد بود.

در اطراف دریاچه سد طالقان روزی آرام را سپری کنید

این دریاچه که به واسطه احداث سد بر روی رود طالقان ایجاد شده تاثیر زیادی بر طبیعت منطقه داشته است. دشت‌های سرسبز اطراف دریاچه محل مناسبی برای سپری کردن یک روز دل‌انگیز هستند. البته قبل از رفتن به دریاچه حتما مسیرهای ورودی به دریاچه را بررسی کنید.

چشمه همیشه خروشان اورازان

این چشمه که در روستایی به همین نام واقع شده است با تمامی چشمه‌هایی که تاکنون دیده‌اید یک تفاوت  اساسی دارد. این چشمه همیشه جوشان است حتی در زمان‌هایی که بقیه چشمه‌های منطقه به علت کمبود بارش برف و باران خشک می‌شوند. به همین دلیل اهالی روستا اعتقاد خاصی به این چشمه دارند. این پدیده بی‌نظیر، سرسبزی و زیبایی خاصی به روستا بخشیده است.

بر بلندای دماوند

منطقه دماوند به آب‌و‌هوای بسیار مطبوع خود شهره است. وجود چشمه‌ها و دشت‌ها و دریاچه‌های طبیعی مناظری زیبا و لایق ستایش ایجاد کرده‌اند. احتمالا تنها جمله‌ای که بعد از بازدید از تک تک جاذبه‌های دماوند به زبان خواهید آورد این است که " اینجا زیباترین جایی بود که در تمام عمرم دیده‌ام."

دامنه‌های دماوند میزبان شما در فصل تابستان

اولین و پرطرفدارین جاذبه این منطقه، کوه دماوند است. عظمت کوه دماوند بر هیچ ایرانی پوشیده نیست. شاعران بسیاری به توصیف زیبایی‌های دماوند و دامنه‌های آن پرداخته‌اند. اگر می‌خواهید از چشم‌اندازهای زیبای این منطقه دیدن کنید کافی است بعد از گذشتن از آبعلی مسیر پلور را ادامه داده و بعد از دشت لار، به مقصد خواهید رسید. آب‌و‌هوای خنک و دلپذیر این منطقه افراد زیادی را در فصل تابستان و خصوصا آیام آخر هفته روانه این منطقه می‌کند.

دریاچه‌های تار و هویر پدیده‌های زیبای زمین شناختی

 دریاچه‌های تار و هویر که در لیست دریاچه‌های آب شیرین کوهستانی قرار می‌گیرند به دلیل رانش زمین ایجاد شده‌اند و شاید بتوان گفت یکی از زیباترین اثرات رانش زمین را می‌توان در پیدایش این دو دریاچه به نظاره نشست. در اطراف این دو دریاچه که به فاصله 500 متری از یکدیگر قرار دارند، امکانات مختلف تفریحی از قایق‌رانی و غواصی گرفته تا آفرود و پاراگلایدر و چتربازی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرند. برای اقامت شبانه هم می‌توانید از اقامتگاه‌های داخل روستا استفاده کنید. برای اجاره ویلا و اقامتگاه حتما به هومسا سری بزنید.

ناگفته‌های دشت مشا

دشت مشا یکی ازشگفت‌انگیزترین مقاصد گردشگری دماوند است که در کنار جاده دماوند و در نزدیکی پیست اسکی آبعلی قرار گرفته است. یک پیشنهاد برایتان داریم. هر وقت به این دشت قدم نهادید چشمان خود را ببندید و به صدای باد که در بین علف‌ها و بوته‌ها می‌پیچد گوش فرا دهید. یکی از زیباترین موسیقی‌های طبیعت همین موسیقی است.

پیست اسکی آبعلی

در بین علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی کمتر کسی را می‌بینید که حداقل یکبار به این پیست سری نزده باشد. آبعلی از قدیمی‌ترین پیست‌های اسکی ایران محسوب می‌شود و به امکانات مختلفی مانند تله کابین، تله اسکی بشقابی، تله اسکی چکشی، محل مناسب برای پارک خودرو، کلاس‌های آموزشی و اجاره وسایل اسکی، رستوران و هتل مجهز شده است. از اوایل دی ماه تا اواخر اسفندماه می‌توانید از این پیست برای اسکی استفاده کنید.

لواسان نزدیکترین تفرجگاه در مجاورت پایتخت

یکی دیگر از شهرهای استان تهران لواسان است. این شهر به واسطه مسافت کمی که با پایتخت دارد نسبت به بقیه جاهای دیدنی تهران شناخته شده‌تر است. در پایان هفته گردشگران بسیاری برای داشتن یک روز آرام و به دور از شلوغی و آلودگی کلان شهر تهران راهی این منطقه می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی لواسان با ما همراه شوید.

دریاچه سد لتیان مناسب برای پیک نیک آخر هفته

دریاچه سد لتیان همانطور که از نامش پیدا است به واسطه احداث سد بر روی رودخانه جاجرود ایجاد شده است. جمع شدن این حجم از آب در پشت سد، تاثیرات زیادی برمحیط پیرامون آن داشته است. فضای سرسبز اطراف دریاچه سد لتیان برای چادر زدن و گشت و گذار در طبیعت، بهترین گزینه است.

روستای افجه روستایی در دل کوهستان

روستای افجه خود به تنهایی یک منطقه گردشگری است. لطف طبیعت شامل حال این روستا شده و آن را تبدیل به یکی زیباترین و سرسبزترین روستاهای منطقه لواسان نموده است. رودخانه، چشمه، درختان افرا و آبشار پسچویک یا پسکوهک و آبشار موآب هدیه طبیعت به مردمان این دیار بوده است.

و کلام آخر

شما می توانید با برنامه ریزی مناسب پنج شنبه یا جمعه آخرهفته خود را در یکی از مناطقی که معرفی کردیم سپری کنید. اما اگر تمایل داشتید شب را در هر یک از این مناطق سپری کنید سری به وب سایت هومسا بزنید. اجازه ویلا و اقامتگاه مناسب در هومسا تجربه سفر را برای شما دوچندان خواهد کرد. همیشه به باد داشته باشید که طبیعت، هدیه خداوند به تمامی انسان‌های روی زمین است و برای قدردانی از این هدیه باید در حفظ و نگهداری آن کوشید. لواسان و طالقان و دماوند تا زمانی زیبا هستند که عاری از هرگونه زباله باشند.

اخبار داغ 

فیلم قمه کشی دختران وقیح در پارک ! / دختران همدیگر را دریدند! برترین های قرن با حسین گازرانی: قسم خوردم پا در استادیوم نگذارم؛ برخی امروزی ها فقط پول را می شناسند ارسلان مطهری؛ زننده یکی از عجیب ترین پنالتی های تاریخ لیگ برتر حمایت بازیکنان پرسپولیس از یحیی گل محمدی / عکس آخرین ضربه پنالتی بازی انگلیس-ایتالیا و اتمام بازی با گزارش انگلیسی / فیلم درگیری های شدید در لندن پس از فینال یورو 2020؛ پرتاب یک شخص به رودخانه / فیلم

منبع: طرفداری

کلیدواژه: دریاچه سد چشمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۰۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از تشکیل چندین دریاچه‌ شیرابه در تهران؛ وعده مسئولان دروغ شد! | فیلم

ایجاد دریاچه شیرابه ناشی از زباله‌های‌تر، منشا اصلی بوی نامتبوع است. این درحالی است که مسئولان مرکز پردازش آرادکوه سال قبل اعلام کرده بودند که دریاچه شیرابه برای همیشه جمع‌آوری شده است./صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تصاویری از تشکیل چندین دریاچه‌ شیرابه در تهران؛ وعده مسئولان دروغ شد! | فیلم
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • سفر به تهران قدیم؛ ۹۰ سال پیش تهرانی‌ها چه آبی می‌نوشیدند؟ (+عکس)
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • بوی نامتبوع پسماند در منطقه آرادکوه
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود