Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@12:03:08 GMT

چطور یک وب سایت حرفه ای بسازیم

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۰۱۴۰

چطور یک وب سایت حرفه ای بسازیم

شما برای ساخت یک وب سایت، ابتدا باید تصمیم بگیرید، هدف خود را مشخص کرده و آگاهی پیدا کنید که ساخت سایت چگونه است.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام فروشگاه ساز اینترنتی کاریک ، با این فروشگاه سایت خود را در 1 دقیقه بسازید ، امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گستردگی فضای وب، داشتن وب سایت فقط مختص شرکتها و یا ارگان‌های بزرگ نیست شما با داشتن یک کسب و کار کوچک و یا حتی برای به اشتراک گذاشتن خاطرات روزمره خود می‌توانید یک وب‌سایت داشته باشید و با افراد بیشتری تعامل کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه راه هایی برای ساخت سایت وجود دارد؟

برای ساخت سایت ابتدا باید تصمیم بگیرید که با استفاده از چه بستری می‌خواهید وب‌سایت خود را ایجاد کنید. در گذشته بیشتر سایت‌ها برای توسعه وب از کدهای HTML  و PHP و CSS  استفاده می‌کردند. اما یادگیری هر یک از اینها زمان زیادی را صرف می‌کرد و تسلط بر آنها دشوار بود. به همین دلیل است که اکثر افراد هنوز فکر می‌کنند راه‌اندازی وب‌سایت از ابتدا دشوار است یا به مهارت‌های کدنویسی و طراحی زیادی نیاز دارد اما این موضوع دیگر درست نیست. شما با استفاده از نرم افزار طراحی سایت می توانید خیلی راحت به هدف خود برسید.

شما با انتخاب یک پلتفرم متناسب با دانش خود می‌توانید برای ساخت سایت اقدام کنید. منظور از "پلت فرم" چیست؟ در سال های اخیر، نرم افزار طراحی سایت و سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس ایجاد یک وب‌سایت را برای همه قابل‌دسترسی کرده است. به بیان ساده، CMS  یا بستر ساخت وب‌سایت، به‌جای ایجاد یک وب‌سایت با استفاده از HTML ، PHP و سایر زبان‌های برنامه‌نویسی، یک پلتفرم کاربرپسند برای ساخت وب‌سایت‌ها و مدیریت محتوای آنلاین خود است. پلتفرم های دیگری نیز وجود دارند که به آنها اشاره خواهیم کرد.

1. استفاده از سایت‌سازها مانند wix.com  وkarikweb.com

2. استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند  wordpress.com

3. طراحی سایت با کدنویسی

4. برون‌سپاری ساخت سایت به شرکت‌های طراحی سایت

چطور یک وب سایت حرفه ای بسازیم

سیر تکاملی سازندگان وب‌سایت، شما را قادر ساخته تا بتوانید یک وب‌سایت حرفه ای طراحی کنید و کسب‌وکار خود را به‌ صورت آنلاین گسترش دهید. با استفاده از نرم افزار طراحی سایت و ویژگی‌های حرفه‌ای طراحی وب، می‌توانید درآمدزایی خود را افزایش دهید، طرف‌داران زیادی را برای خود جمع کنید و نام تجاری خود را به صورت آنلاین تبلیغ کنید. برای این کار تنها کافی است هدف خود را مشخص کرده و شروع به راه‌اندازی سایت دلخواه خود کنید.

برای ساخت سایت، باید مشخص کنید که سایتی که می‌خواهید راه اندازی کنید، در چه زمینه‌ای باشد، مثلاً یک فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات شما باشد و یا یک وب‌سایت رزومه و نمونه کارها و یا یک وب‌سایت تجاری و شاید هم یک وب‌سایت تناسب اندام و یا یک وب سایت رستوران، بعد از اینکه در این راه قدم گذاشتید، هدف اصلی خود را در ذهن داشته باشید و به این فکر کنید که طراحی چگونه به اهداف شما کمک می‌کند. اگر می‌خواهید از ابتدا شروع کنید، ممکن است بخواهید قبل از شروع، طرح وب‌سایت خود را روی کاغذ ترسیم کنید.

استفاده از سایت‌سازها برای طراحی سایت

ده‌ها سیستم‌عامل و نرم افزار طراحی سایت در بازار موجود است. اما از این میان  Wix.com  سایتی شناخته شده در این زمینه است. همچنین سایت ساز های ایرانی خوبی نیز در این زمینه وجود دارند یکی از آنها سایت کاریک به نشانی اینترنتی https://karikweb.com است، در این سایت ساز ایرانی می‌توانید با چند کلیک به سادگی وب‌سایت دلخواه خود را طراحی کنید. این سایت در قبال گرفتن مبالغی سایت شما را طراحی کرده و آن را راه‌اندازی می‌کند و به شما تحویل می دهد. کار با سایت ساز ها بسیار آسان است. سیستم های مدیریت محتوا شامل سایت سازها نیز می‌شود.

 استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا برای طراحی سایت

سیستم‌های مدیریت محتوا (Content mangement System) یا به اختصار CMS و نرم افزار ساخت سایت، نرم‌افزارهایی تحت وب هستند که امکان طراحی و پیاده‌سازی وب سایتهای مختلف بدون داشتن هیچ‌گونه دانش کدنویسی را بسیار آسان کرده‌اند. یک نمونه از این سیستم‌ها می‌توان به سایت وردپرس wordpress.com  اشاره کرد که در سال‌های اخیر رواج بسیاری پیدا کرده با رفتن به این سایت و استفاده از الگو و قالب‌های آماده می‌توانید یک سایت حرفه‌ای ایجاد کنید. تفاوت آن با سایت سازها امکان تعویض قالب سایت و طراحی آن است.

طراحی سایت با کدنویسی

این کار وقت زیادی لازم دارد و اگر دانشی در این زمینه ندارید اصلاً پیشنهاد نمی‌شود. این کار احتیاج به دانش برنامه‌نویسی و کدنویسی دارد. با این حال اگر فرصت زیادی دارید و بودجه کافی هم برای ساخت سایت ندارید می‌توانید خودتان دست‌ به‌ کار شوید و با یادگیری مهارت‌های برنامه‌نویسی وب، سایت خود را طراحی نمایید. شما با انجام این کار هم مهارت‌های بسیار پول‌سازی را کسب کرده‌اید و هم با صرفه‌جویی در هزینه‌ها، طراحی سایتتان را به‌دلخواه خودتان انجام داده‌اید. اما بهتر است از یک مشاور باتجربه و نرم افزار طراحی سایت در این زمینه کمک بگیرید.

برون‌سپاری ساخت سایت به شرکت‌های طراحی سایت

شرکت‌های بسیاری در این زمینه فعالیت می‌کنند و شما با سرچ کردن می‌توانید بهترین قیمت و بهترین ارائه‌دهنده سرویس‌ها را برای ساخت سایت خود انتخاب کنید. این شرکت‌ها در قبال گرفتن پول برای شما سایتی حرفه‌ای و تخصصی طراحی می‌کنند، اما مشکلی که وجود دارد این است که این سایت‌ها گاهی مبالغ خیلی زیادی از مشتری دریافت می‌کنند و برای ایجاد تغییرات در آینده نیز پول دریافت می‌کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ساخت سایت وب سایت حرفه ای سیستم های مدیریت محتوا نرم افزار طراحی سایت برای ساخت سایت سایت حرفه ای سایت خود سایت سازها راه اندازی یک وب سایت سیستم ها سایت ساز شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بیگلریان بعدازظهر شنبه در گفت وگو با خبرنگاران به جمعیت ۱۱ هزار نفری شهر اشاره و اضافه کرد: این درحالی که شمار جمعیت شناور آن بیش از این میزان است.

وی نداشتن طرح هادی را مهمترین مشکل شهر بیان کرد و گفت: از سال ۱۳۹۶ تهیه طرح هادی در دستور کار قرار گرفت و ۸۴۰ هکتار محدوده شهری درنظر گرفته شده است.

وی با عنوان این که ۶۱۷ هکتار مربوط به طرح‌های ۱۳ روستای منطقه است، گفت: بازنگری و تصویب این طرح سال‌های سال در دستور کار قرار دارد.

بیگلریان ترافیک هسته مرکزی شهر را از دیگر دغدغه‌ها برشمرد و گفت: به عنوان شورا و شهرداری کار تملک واحدهای تجاری در مسیر را انجام دادیم و امسال نیز هشت دهنه مغازه تملک می‌شود.

رئیس شورای شهر هچیرود گفت: برای ساخت پل مرکزی شهر نیازمند اعتبار هستیم و پیگیری‌های زیادی برای تحقق آن انجام دادیم.

وی با اشاره به پروژه‌های ساحلی در ساحل کیاکلا، دوجمان و مرکز شهر اشاره و اضافه کرد: اجرای دیواره سنگی برای ساخت بوستان و فضای سبز صورت گرفته است.

وی پیاده راه سلامت مدبون را از دیگر طرح‌ها ذکر کرد و گفت: این پیاده راه به طول ۲.۵ کیلومتر اجرا می‌شود و در این راستا قراردادی با آب منطقه‌ای استان داشتیم و حریم آن را به مدت ۱۰ سال اجاره کردیم و این پروژه در قالب چهار فاز انجام می‌شود.

بیگلریان با اظهار این که در حال تملک دو هزار مترمربع زمین آتش نشانی شهرداری هستیم، استیجاری بودن شهرداری را از جمله مشکلات ذکر کرد و گفت: برای نجات شهر هچیرود نیازمند ایجاد دو راه دسترسی هستیم و باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای شهر هچیرود راه دسترسی ۲۴ متری سالار را از جمله طرح‌های برای گره گشایی ترافیک بیان کرد و گفت: در سال جاری در زمینه تملک املاک واقع در مسیر خیابان‌ها و طرح‌های عمرانی چهار پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان تعریف شده است.

وی گفت: در زمینه هدایت آب‌های سطحی، لایروبی انهار و رودخانه و غیره ۴۳ پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان طراحی شده است و برای احداث پارک‌ها، میادین، فضای سبز، نصب المان، مبلمان شهری، زیباسازی شهری و غیره نیز ۲۷ پروژه با ۲۷ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته است.

وی شمار پروژه‌های عمرانی شهرداری را ۱۲۳ پروژه با اعتبار ۴۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بودجه شهرداری در سال جاری ۵۹۴ میلیارد تومان است.

کد خبر 6090130

دیگر خبرها

  • چگونه یک تخت خواب دنج برای چیدمان رویایی بسازیم
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه ای خود رسید
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • ساعت پخش زنده بازی النصر و الخلیج + پخش آنلاین
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی
  • ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور