Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@12:03:54 GMT

آموزش‌های شش ساعته پیش از ازدواج اجباری شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۰۱۵۰

آموزش‌های شش ساعته پیش از ازدواج اجباری شد

 

به گزارش  تابناک، معصومه ابتکار در نشست “آموزش های عمومی ازدواج” که به مناسبت روز ملی ازدواج و با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های علوم، ورزش، آموزش و پرورش و بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: شش ساعت بودن آموزش‌های پیش از ازدواج بسیار مهم است و در لایحه‌ای که دیروز به تصویب کمیسیون فرعی دولت رسید تاکید شده است که این آموزش‌ها باید شش ساعت باشند و پیش از ثبت ازدواج حتما باید گواهی این آموزش‌ها ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: مطابق با بررسی‌های انجام شده حدود ۲۵ درصد از جوانان در بحث آموزش مهارت‌های بهداشت جنسی برای ازدواج احساس نیاز کرده‌اند همچنین زوج‌های جوان اظهار کرده‌اند که در مباحث حقوقی و حقوق زوجین نیازمند آموزش و مطلع شدن از این قوانین هستند که امیدوارم با تمرکز بر این موضوعات بتوانیم به جوانان در این راستا کمک کنیم.

وی با بیان اینکه اختلال ارتباطی در جهان عمومیت پیدا کرده است، تصریح کرد: در بین تمام موضوعاتی که در خصوص ازدواج و تحکیم خانواده مطرح است، معاونت امور زنان به مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های گفتگو و مهارت گفتگوی بین نسلی توجه خاص داشته چراکه رویکردی کاربردی و دقیق نسبت به معضلات جدی خانواده‌ها و نه تنها خانواده ایرانی بلکه تمام خانواده‌ها در جهان است.

ابتکار در ادامه گفت: اختلال ارتباطی آنقدر عمومیت پیدا کرده است که مرکز بین المللی گفت وگوی خانواده به خواست کشور ما شکل گرفت و نشست‌های بین المللی در این راستا انجام و تجربیات کشورمان درباره موضوعات ارتباطی و تحکیم خانواده با جامعه بین الملل به اشتراک گذاشته شد که نشان دهنده فراگیر بودن این مساله‌ است. این مساله موضوعی جهانی است و باید برایش راه حلی متناسب با شرایط کنونی جامعه و کشورمان اندیشید.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه با توجه به آموزه‌های دینی‌ نگاه متعالی به خانواده داریم و با اشاره به تدوین شاخص‌های خانواده در ستاد ملی زن و خانواده ادامه داد: اینکه یک سری اقدامات و سیاست‌ها را مبتنی بر شاخص‌های احصاء شده به دست آوریم، کار بزرگی است که در ستاد ملی زن و خانواده انجام شد. در شاخص‌ها و برنامه ارتقای وضعیت زنان و خانواده ۳۱ استان، موضوعات تحکیم خانواده، ازدواج و فرزندآوری مورد توجه قرار گرفته است. در این اسنادی که دارای برنامه عملیاتی هستند به چنین محورهایی توجه شده است و همین امر اهمیت کارمان را چند برابر می‌کند.

به گفته ابتکار برای نخستین بار است که شاخص‌های خانواده با کاری علمی، آماری و اطلاعاتی و دقیق تدوین و تنظیم شده است که می‌تواند مبانی بسیار از تصمیم گیری‌ها باشد.

وی ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، این روز را بهترین فرصت برای توجه به اهمیت خانواده و ازدواج دانست و اظهارکرد: طبق مصوبه ستاد ملی زن و خانواده، این معاونت در بحث آموزش‌های قبل، حین و پس از ازدواج با دستگاه‌ها همکاری می‌کند چراکه یکی از رویکردهای معاونت زنان در دولت دوازدهم توسعه همکاری‌های بین بخشی بوده است.

معاون امور زنان و خانواده یادآور شد: این معاونت ۲۳۰ موافقتنامه با دستگاه‌های دولتی، دانشگاه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها داشته است که این فعالیت‌ها در راستای موضوعات مختلفی ذیل سیاست‌های اسناد بالادستی و تکالیفمان انجام شده و از جمله موضوعات مورد توجهمان در این همکاری‌ها بحث خانواده و ازدواج بوده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کرونای دلتا هور العظیم قطعی برق 1400 بحران آب طالبان موج پنجم کرونا معصومه ابتکار ازدواج معاون امور زنان و خانواده کرونای دلتا هور العظیم قطعی برق 1400 بحران آب طالبان موج پنجم کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۱۶۰ تن از نمایندگان با موضوع تقدیر و تشکر از فرماندهی محترم فراجا و مردم عزیز ایران اسلامی در همراهی با اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

با سلام و صلوات بر ساحت مقدس شهیدان والامقام

وظیفه خود می‌دانیم از مجاهدت‌های فرماندهی محترم فراجا و نیرو‌های تحت امر در انجام مأموریت‌ها به ویژه حفظ و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و سالم سازی محیط‌های اجتماعی در راستای حفظ کیان خانواده و کرامت زنان، عمیقا تقدیر و تشکر کنیم و ضمن اعلام حمایت برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از کرامت خانواده و زنان، موارد زیر را متذکر می‌شویم:

- انتظار می‌رود مسئولان محترم دولتی و قضایی با هم افزایی در انجام وظایف قانونی خود با حمایت از فراجا در راستای سالم سازی محیط‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اهتمام ویژه داشته باشند.

- انتظار می‌رود اکنون که فراجا با دغدغه مندی در این مسیر گام برداشته است ضمن توجه به ادامه مسیر اصلاح در اقدامات اجرایی با حفظ کرامت زنان، با ایجاد ظرفیت‌های لازم، اقدامات خود را منطبق بر شرع مقدس و قانون و محیط مؤمنانه پیش برده و ضمن تجلیل از نیرو‌های دلسوز تحت امر اقدامات خلاف ضوابط را نیز متذکر شده و اصلاح کند.

- مردم عزیز ایران اسلامی که همواره زیست عفیفانه داشته و نسبت به حفظ بنیان خانواده و کرامت زنان توجه ویژه داشته، همواره در میدان انقلاب اسلامی نقشی ممتاز در دفاع از سبک زندگی ایرانی-اسلامی داشته اند، امروز نیز باید همه با هم افزایی، فضایی مؤمنانه با دلسوزی ضمن تذکرات سازنده و محترمانه با حفظ کرامت، مجریان قانون را مورد حمایت قرار داده و برای آینده این سرزمین با همدلی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از کیان خانواده و کرامت زن ایرانی مسلمان حراست نماییم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد