Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت بازافرینی شهری ایران از افزایش ۴.۲ برابر تولید مسکن در بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت:برای اولین بار پس از انقلاب در مرادآباد چابهار مسکن به صورت رایگان در حال ساخت است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهدی عبوری در مراسم بهره‌برداری از 51 هزار واحد مسکن مهر و طرح ملی مسکن اظهار کرد:‌ از مجموع 28هزار واحد مسکونی طرح  اقدام ملی مسکن که امروز افتتاح شد، بیش از 11 هزار و 633  واحد مسکونی مربوط به 2هزار و 757 پروژه شرکت بازآفرینی شهری ایران در 31 استان و 179 شهر کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مجموع 2 هزار و 757 پروژه ؛ 11 هزار و 633 واحد مسکونی تولید شده و افزایش 4.2 برابری تولید مسکن را در بافت‌های فرسوده شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان این که تکلیف شرکت بازآفرینی شهری ایران برای نوسازی و تولید 145 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری ذیل برنامه طرح ملی مسکن تولید مسکن  شامل دو قسمت است، تصریح کرد: این تکالیف عبارتند از تولید 45 هزار واحد مسکونی در اراضی تحت مالکیت شرکت و نیز حمایت از نوسازی مردمی به میزان 100 هزار واحد. شرکت بازآفرینی شهری ایران تمام اراضی خود را برای اجرای این طرح به میدان آورده و تاکنون حدود 40 هزار واحد تعریف پروژه شده است.

وی با اشاره به این که تخصیص اعتبار به شرکت بازآفرینی شهری ایران در بخش حمایت از نوسازی مردمی تاکنون 40 هزار واحد بوده است، عنوان کرد: این شرکت کل سهمیه اختصاص یافته را به بانک جهت دریافت تسهیلات ارزان قیمت معرفی کرده است.

به گفته دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، از واحدهای معرفی شده به بانک 6 هزار و 782 واحد در آبان ماه 1399 توسط رییس جمهور افتتاح شد که بیشترین سهم در واحدهای افتتاح شده در این مراسم بود.

عبوری با اشاره به تسهیلات تخصیص یافته برای نوسازی بافت‌های فرسوده اظهار کرد:  با مصوبه هیات وزیران در اردیبشهت سال جاری سقف تسهیلات در تهران و کلانشهرها 2.5 برابر افزایش یافت و اکنون به توسعه‌گرانی که از فناوری‌های نوین استفاده کنند، 300 میلیون تومان تسهیلات تعلق می گیرد،  همزمان 50 تا 100 درصد عوارض پروانه ساختمانی از مالیات معاف است و در برخی از شهرها مانند تهران نیز شهرداری‌ها 50 درصد سهم خود را نیز رایگان کرده‌اند و این موضوع ظرف یک سال گذشته در تمام شهرهای کشور در حال گسترش است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: علاوه براین 50 درصد تخفیف به اولین نقل و انتقال در بافت‌های فرسوده و50 درصد تخفیف هزینه‌های طراحی و نظارت و اجرا نیز توسط سازمان نظام مهندسی ارایه می شود و پکیج مناسبی برای نوسازی بافت‌های فرسوده فراهم شده است.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات ودیعه مسکن برای کسانی که در طی دوره ساخت نیاز به جاب جایی دارند،توضیح داد: با تصویب هیات وزیران در تهران و کلانشهرها 60 میلیون تومان و در سایر شهرها 45 میلیون تومان با سود 4 درصد و قرض الحسنه در اختیار متقاضیان طرح خود مالکی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ادامه داد: ارایه خدمات روبنایی و زیر بنایی در محدوده‌ها و محلات هدف نیز در دستور کار شرکت بازآفرینی ایران در سال‌های اخیر بوده است و هم اکنون پروژه های بسیاری در همین ارتباط تعریف شده است که در سال‌های 1398 و 1399 شاهد افتتاح بسیاری از این پروژه‌ها بودیم.

عبوری با بیان این که یکی از بزرگترین پروژه‌های تولید و عرضه مسکن کشور در زمینی به مساحت 3.5 میلیون متر مربع توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران در بندرعباس در دست ساخت است، در خصوص فعالیت‌های انجام شده در زمینه سکونتگاه‌های غیررسمی نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت: متاسفانه در مرادآباد چابهار زاغه‌نشینی داریم و برای اولین بار بعد از انقلاب  1000 واحد مسکونی به شکل رایگان در حال ساخت است و تا پایان تابستان جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین در محله منبع آب اهواز 811 واحد فرسوده در دست تخریب و نوسازی است، در محله سپیدار اهواز نیز پروژه هزار و 680 واحد مسکونی در دست احداث است و بعد از اتمام جا به جایی ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی انجام می‌گیرد.

به گفته وی، در مشهد یک میلیون و 200 هزار نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند و برای رفع این معضل در اسفند سال گذشته و در آخرین مصوبه هیات وزیران 138 پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار 4 هزار میلیارد تومان در مشهد تعریف شد.      

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در خصوص پروژه خیابان تختی در منطقه 12 تهران گفت: در این پروژه که از سال 1398 کلید خورد، 50 پلاک ریزدانه به متراژ 2 هزار و 737 متر مربع، تجمیع و تبدیل به 137 واحد مسکونی شده است که اقدام مشترک بین توسعه‌گر، شهرداری تهران و شرکت بازآفرینی شهری ایران بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت بازآفرینی شهری ایران بافت های فرسوده واحد مسکونی تولید مسکن هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۰۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید

براساس تصمیمات کلان دولت در زمینه زنجیره فولاد در سال 1368، هفت طرح ملی فولاد در 7 منطقه کشور راه‌اندازی شد که شرکت فولاد بافت، یکی از پروژه‌های این طرح بزرگ ملی است.

فاز اول شرکت احیا استیل بافت

طرح فولاد بافت شامل دو فاز 1 و 2 می‌شود. تاکنون در فاز یک، موفق به احداث واحد تولید آهن اسفنجی با ظرفیتی معادل 800 هزار تن در سال و با کمک فناوری احیای مستقیم PERED به روش ایرانی (افتتاح‌شده در آبان 1398) شده است.

ارزش فاز یک شرکت احیا استیل بافت، بالغ بر 120 میلیون یورو است. با تولید ویژه خود نه‌تنها موفق شده اقتصاد و تولید کشور را متحول کند، بلکه صدها نیروی جوان را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به سرکار آورده است.

همان‌طور که اشاره شد، محصول شرکت احیا استیل بافت، آهن اسفنجی است. گندله سنگ آهن ماده اولیه کارخانه فولاد بافت است و توسط مجموعه‌های داخلی تامین می‌شود. این محصول واسطه‌ای بوده که پس از تولید، به‌عنوان ماده اولیه توسط کارخانجات تولیدکننده شمش آهن به مصرف می‌رسند.

شرکت احیا استیل بافت، تنها در 4 سال فعالیت خود نه‌تنها به ظرفیت اسمی خود دست پیدا کرده، بلکه موفق به تولیدی تا 4% بیش از ظرفیت پیشین شده است. فولاد بافت هم‌اکنون نیز، در پی راه‌اندازی فاز دوم تولیدات خود است.

فاز دوم شرکت استیل بافت

فاز دوم این شرکت، مطابق با روند فاز یک متمرکز بر تولید آهن اسفنج با 800 هزار تن ظرفیت خواهد بود. سرمایه‌گذاری این فاز، چیزی در حدود 4 هزار میلیارد تومان برآورده شده و همان‌طور که در گذشته وعده داده شده بود، فاز دوم تولید آهن اسفنجی این شرکت در اردیبهشت ماه سال 1403 آغاز به کار خواهد کرد.

همان‌طور که در فاز یک، تولید خیره‌کننده و درخشانی از این شرکت فولادی در اقتصاد و تولید کشور دیدیم، پیش‌بینی می‌شود در فاز 2 نیز نتایج مثبت و شایان‌توجهی را شاهد بوده و جوانان مستعد و تحصیل‌کرده بیشتری را در سراسر کشور، مشغول به کار ببینیم.

سخن پایانی

شرکت احیا استیل فولاد بافت، یکی از 7 شرکت فولادی برتر کشور است که تنها در فاز اول تولیدات خود توانسته به ظرفیت 800 هزار تن در سال دست پیدا کرده و چیزی در حدود 4% بیشتر از ظرفیت ازپیش‌تعیین‌شده نیز تولید کند.

فاز دوم تولید آهن فولاد نیز، به‌زودی در زمینه تولید آهن اسفنجی با ظرفیت اسمی 800 هزار تن در سال، با پشتوانه 4 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی خواهد شد. تولیدات این شرکت فولادی را می‌توان نقطه عطفی در رشد اقتصاد، تولید و اشتغال‌زایی در کشور دانست. با افتتاح فاز دوم فولاد بافت اشتغال‌زایی این پروژه به 5500 فرصت مستقیم و غیرمستقیم افزایش خواهد یافت.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

دیگر خبرها

  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی