Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-09@03:32:34 GMT

آخرین وضعیت ذخیره آب سدهای کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۰۷۲۱

آخرین وضعیت ذخیره آب سدهای کشور

کل ورودی آب به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه۹۹) تا پایان ۱۸ تیرماه با کاهش ۴۷ درصدی همراه شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از شرکت مدیریت منابع آب ایران، ورودی آب به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۹) تا پایان ۱۸ تیرماه ۲۷ میلیارد و ۲۹ میلیون متر مکعب بوده و این در حالی است که در سال آبی پارسال (مهرماه ۹۸ تا آخر شهریور ۹۹) کل آبی ورودی به مخازن سدها ۵۱ میلیارد و ۷۰ میلیون متر مکعب بوده که کاهش ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجم خروجی آب از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۸ تیرماه ۲۸ میلیارد و ۸۶ میلیون متر مکعب بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال آبی پارسال که رقم ۴۴ میلیارد مترمکعب ثبت شده از کاهش ۳۴ درصدی برخوردار شده است.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۸ تیرماه به عدد ۲۵ میلیارد و ۵۶ میلیون متر مکعب رسیده و این در حالی است که این میزان در سال آبی پارسال ۳۶ میلیارد و ۱۱ میلیون متر مکعب بوده است.

حجم موجودی آب مخازن سدهای کشور نسبت به سال آبی پارسال ۲۹ میلیارد کاهش یافته است.

کد خبر 506775

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وضعیت ذخیره آب سدهای کشور ذخیره آب سدهای کشور میزان ذخایر آب در سدهای کشور خروجی سدهای کشور آب سدهای کشور بزرگترین سدهای کشور سدهای کشور 1400 سدهای کشور در سال 1400 چقدر اب دارند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ابتدای سال آبی جاری میلیون متر مکعب بوده مخازن سدهای کشور سال آبی پارسال ۱۸ تیرماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ذخیره حدود ۱۲ میلیون متر مکعب آب در ابرکوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محجوبی در دیدار با رئیس دادگستری و دادستان شهرستان ابرکوه که در راستای رویداد آبی این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه ۴ بند تغذیه مصنوعی در این شهرستان قرار دارد گفت: این ۴ بند در شرایط سیلابی توانایی ذخیره نزدیک به ۱۲ میلیون متر مکعب آب را دارند که از نظر حجمی تقریبا معادل ۴۵ درصد ذخیره آب کل بند‌های استان است. 


وی همچنین اظهار داشت: از ۲هزار و ۲۳۲ حلقه چاه کشاورزی در کل استان، ۶۶۴ حلقه در این شهرستان قرار دارد که معادل ۳۰ درصد کل چاه‌های کشاورزی استان است. 


مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در ادامه با اشاره به اینکه ۳۰ فروچاله نیز در این شهرستان وجود دارد، افزود: یکی از دلایل ایجاد آنها برداشت آب بیش از توان سفره‌های آب زیرزمینی است.

دیگر خبرها

  • امکان ذخیره حدود ۱۲ میلیون متر مکعب آب در ابرکوه
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور/ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • تنها ۳۵ درصد سدهای کشور خالی است + جزئیات
  • اوضاع آب کدام استان‌ها خوب نیست؟ 
  • ۱۰ استان کشور از تنش آبی خارج شد
  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سد‌های کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید