Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@20:21:00 GMT

عوارض آزادراه‌های الکترونیکی مختل نشده است

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۰۷۹۸

عوارض آزادراه‌های الکترونیکی مختل نشده است

تین نیوز

درپی بروز اختلال و مطرح شدن احتمال حمله سایبری در مجموعه راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت مجری عوارض الکترونیکی آزادراهی اعلام کرد: رانندگان نگران امنیت اطلاعات تردد در آزادراه‌ها و پرداخت عوارض نباشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، طی روزهای گذشته دو اختلال در حوزه بازرگانی شرکت راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی رخ داد که با وجود طرح مسئله احتمال حمله سایبری، دلیل بروز این دو اختلال در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادق سکری –مدیر کل روابط عمومی شرکت راه‌آهن- در این باره به ایسنا گفت: گرچه هیچ اختلال یا حمله سایبری به حوزه مسافری، باری یا ایستگاه‌های قطار بین شهری صورت نگرفته اما اختلالاتی در حوزه بازرگانی به وجود آمده که هنوز منشا آن مشخص نیست.

بیشتر بخوانید:

حمله سایبری به راه آهن/ تعویق حرکت قطارها + اطلاعیه راه آهن ختلال سایبری وزارت راه و شهرسازی در حال بررسی است

فردای این اتفاق، سایت وزارت راه و شهرسازی از دسترس خارج شد و این وزارتخانه اعلام کرد : پیش از ظهر امروز اختلال سایبری در سیستم های کامپیوتری کارکنان ستاد این وزارتخانه ظاهر شد که در پی آن پورتال وزارتخانه و سایت‌های زیر پرتال آن از دسترس خارج شد.

بنابراین گزارش کارشناسان فنی در حال بررسی موضوع هستند و در صورت در دسترس قرار گرفتن پورتال و سامانه های زیر مجموعه این پورتال به اطلاع خواهد رسید.

امین فرج اللهی - مدیرعامل شرکت مجری اخذ عوارض الکترونیکی در آزادراه‌ها در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه با وجود اختلال‌های به وجود آمده، آیا مشکلی در زمینه پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی و سیستم‌های آنلاین و برخط آزادراه‌های کشور به وجود نیامده است؟ اظهار کرد: از ابتدای شروع عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها، حملات متعددی به شبکه الکترونیکی این پروژه شده که در چند روز اخیر شدت یافته است. اما به‌دلیل لحاظ نمودن پروتکل‌های مناسب و به کارگیری برترین فناوری‌های اطلاعاتی، تاکنون هیچ خطری برای سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ارایه کننده خدمات عوارض الکترونیکی رخ نداده و اطلاعات شهروندان در فضایی بسیار امن نگهداری می‌شود.

وی افزود: فضای تولید و تبادل اطلاعات از زمان شناسایی تردد در آزادراه‌ها تا صدور قبض الکترونیکی و وصول آن از طریق ابزارهای متنوع، به‌طور مرتب توسط سیستم‌های آنلاین پایش می‌شود و ارگان‌های مختلفی بر این موضوع نظارت می‌کنند.

فرج‌اللهی گفت: عوارض آزادراه‌های الکترونیکی مختل نشده است و رانندگان نگران امنیت اطلاعات تردد در آزادراه‌ها و پرداخت عوارض نباشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: عوارض الکترونیکی آزادراهی عوارض الکترونیک آزادراه ها حمله سایبری به شرکت راه آهن وزارت راه و شهرسازی عوارض الکترونیکی آزادراه ها حمله سایبری راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۰۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش روز جهانی اتیسم در رشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان ؛ داوود قیصر نژاد رییس هیات مدیره انجمن حامیان اتیسم گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه ۳۵۰ کودک اتیسیمی تحت پوشش این انجمن هستند گفت: به این کودکان در ۲۰ رشته ورزشی، هنری و آموزشی خدمات ارائه می‌شود.
وی بیشترین چالش خانواده‌های اتیسمی را کمبود امکانات آموزشی برای کودکان اتیسم و نبود مجتمع نگهداری از این کودکان و مشاغل برای بزرگسالان اتیسمی عنوان کرد.
اتیسم یا اختلال خود درماندگی نوعی اختلال روانی – ذهنی است که بعد از ۱۲ ماهگی قابل تشخیص است.
اگرچه عوامل ژنتیکی، ازدواج خانوادگی، سن بالای مادر و مشکلات دوران بارداری در ابتلا به اتیسم موثر است، اما هنوز علت اصلی ابتلا به اتیسم مشخص نیست.
در گیلان بیش از ۷۰۰ کودک و بزرگسال مبتلا به بیماری اتیسم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟
  • تخریب پل سید کلاته رامیان رفت و آمد را مختل کرد
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • چه کسانی باید جراحی برداشتن لوزه را انجام دهند؟
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور