Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@23:02:32 GMT

برکات زکات شامل حال همه جامعه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۰۸۵۷

برکات زکات شامل حال همه جامعه می‌شود

رئیس شورای زکات استان خراسان شمالی گفت: برکات پرداخت زکات به دلیل گستردگی هزینه کرد آن می‌تواند شامل حال همه محرومان جامعه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری در آیین خدا قوت کشاورز و برگزاری شورای زکات افزود: بر اساس دستورات دینی منابع مالی زکات می‌تواند در بخش‌های ساخت مسکن و پروژه‌های عام‌المنفعه، معیشت نیازمندان، اهدای جهیزیه و سایر بخش‌های نیازمندی جامعه هزینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی متولی زکات را دبیرخانه شورای زکات استان مستقر در کمیته امداد عنوان کرد و گفت: کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه شورای زکات تاکنون توانسته برکات بسیاری را شامل حال محرومان کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری زکات را یکی از صدقات واجب و لازم برشمرد و افزود: دو هزار حدیث و 60 آیه در قرآن کریم در خصوص زکات وجود دارد که نشان‌دهنده اهمیت این موضوع از دیدگاه خداوند تبارک‌وتعالی است.

وی در ادامه به برکات پرداخت زکات در زندگی و جامعه اشاره کرد و افزود: برکت در زندگی، دفع بلا و برکت در مال از مزایای توجه به این واجب الهی است.

رئیس شورای زکات استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نماز و زکات در قرآن در کنار هم ذکرشده است و شرط قبولی نماز پرداخت زکات است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری تصریح کرد: توجه به پرداخت زکات در بین مردم عاملی مهم در افزایش محبت بین مردم و رفع محرومیت از جامعه است.

وی از زکات به‌عنوان مالیاتی ثابت در درآمد کشاورزان نام برد و گفت: هزینه کرد زکات در بین نیازمندان و ایتام بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: زکات از ریشه زکوه است به معنی بیشتر شدن و هرقدر از مال انسان که درراه زکات هزینه شود چندین برابر به فرد بازمی‌گردد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زکات برکت محرومان معیشت برکات پرداخت زکات شورای زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۰۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست

حسینعلی حاجی‌ دلیگانی در گفت‌وگو با خانه ملت با تاکید بر اینکه حقوق کارگران و کارمندان با توجه به تورم نیاز به تجدیدنظر دارد، گفت: اگرچه شورای عالی کار براساس ماده 14 قانون کار مکلف است حقوق کارگران را اضافه کند، در این قانون آمده این افزایش حقوق باید براساس هزینه سبد خانوار باشد بنابراین درصورت استعلام میزان هزینه خانوار شامل مسکن، خوراک و پوشاک و... متوجه عدد قابل‌ملاحظه‌ای خواهیم شد که هیچ تناسبی با حقوق مصوب شده ازسوی شورای عالی کار برای کارگران ندارد، درواقع شورای کار به این مسئله توجه نکرده و حتی هزینه‌های مهمی همچون حق مسکن و پایه سنوات کارگر به افزایش اندک هم نداشته است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش حقوق کارکنان نیز مشمول قانون دائمی می‌شود، افزود: همچنین اگرچه افزایش حقوق کارکنان باید براساس قانون مدیریت خدمات کشوری و موادی از قانون بازنشستگی و تامین اجتماعی صورت می‌گرفت اما مسئولان طبق قانون عمل نکردند اما اکنون نیز امکان اصلاح وضعیت کنونی و تجدیدنظر در اعداد در نظر گرفته شده برای حقوق کارمندان و کارگران وجود دارد.

دیگر خبرها

  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست