Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجید افتخاری امروز در نشست خبری اظهار داشت: قطعی بدون برنامه طولانی و مدت برق کمر تولید را می‌شکند. تولیدکننده نمی‌داند چه مدت زمانی برق ندارد. در چنین وضعیتی جهش تولید رخ نمی‌دهد و این موضوع یک چالش در صنعت است که نه تنها باعث کم شدن ساعات کاری بلکه باعث کاهش راندمان نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه گذشته بسیاری از واحدهای صنعتی پنج تا شش روز مشکل برق داشتند. از سال قبل می‌دانستیم که در موضوع برق به میزان ۱۵ هزار مگاوات مشکل داریم ولی وقتی در مورد آن فکری نکردیم به همین جا هم باید می‌رسیدیم، کدام کشور پیشرو در حوزه پوشاک مشکل برق دارد؟ اگر حتی برای خاموشی‌ها هم مدیریت صحیحی وجود داشت امکان برنامه‌ریزی بود. بسیاری از این مشکلات با تعامل قابل حل است اما متأسفانه صنعت تبدیل به آتش نشانی شده که هر روز باید یک آتش را خاموش کند.

عضو هیأت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک تهران افزود: قطعی برق، قاچاق، گسترش بی‌رویه مناطق آزاد و … همه مشکلاتی هستند که صنعت پوشاک امروز با آن مواجه است. بخش عمده‌ای از بازار خود را در اختیار کشورهایی قرار داده‌ایم که ما را در کشورشان راه نمی‌دهند و حتی نمی‌توانیم در کشور آنها LC باز کنیم. بانک‌ها نیز مشکلات دیگری ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد این دولت اعتقادی به تولید ندارد، گفت: پنج سال پیش رئیس جمهور شهر پوشاک را کلنگ‌زنی کرد، شهر پوشاک منطقه ویژه مخصوص پوشاک بود که مسئولیت آن به شهرک‌های صنعتی سپرده شده بود اما تاکنون این پروژه پیش نرفته است. در کرونا نیز بخش خصوصی کار خود را رها کرد و به مشکلات پیش آمده مانند تأمین ماسک، لباس بیمارستان و … پرداخت ولی در مقابل جنس درجه دو و سه از چین وارد کردند و همه این شبکه را از بین بردند. موانع تولید هر روز رو به افزایش است اگر حمایتی هم وجود داشته، ناخواسته و به خاطر شرایط حاصل از تحریم‌ها بوده است.

افتخاری اضافه کرد: هیچ تشکلی با واردات رسمی مشکل ندارد تنها خواسته ما این است که در عرضه رقابت شفاف باشد حتی زمانی که واردات پوشاک به کشور آزاد بود تنها یک تا دو درصد از پوشاک‌های وارداتی به کشور به صورت رسمی وارد می‌شدند.

وی گفت: قاچاق می‌تواند به علت سهولت در حمل، اختلاف قیمت یا دیگر عوامل باشد اما باید در مورد آن فکری شود. آقای ربیعی میزان قاچاق در پوشاک را در جلسه‌ای که با رهبر داشتند هشت میلیارد دلار اعلام کردند اما شخص دیگری از دولت این رقم را یک میلیارد دلار اعلام کرد یعنی اجماعی حتی روی این اعداد وجود ندارد علت این امر آن است که آماری ندارند.

افتخاری با اشاره به مشکل مواد اولیه در این صنعت بیان کرد: وزارت صمت محدودیت‌های غیرکارشناسانه‌ای برای مواد اولیه اعمال کرد که باعث شد حتی مواد اولیه ایرانی هم ۳۰ تا ۴۰ درصد گران شوند. از طرف دیگر با شیوع کرونا در سطح جهانی کالاهایی که روی دست کشورهایی مانند چین و بنگلادش مانده بود، آماده عرضه شدند.

وی با انتقاد از عدم وجود مبنای دقیق برای محاسبه قاچاق گفت: اگر شکاف عرضه و تقاضا را مبنای محاسبه قاچاق قرار دهیم لاجرم باید آمار دقیقی از عرضه و تقاضا وجود داشته باشد اما چنین آماری وجود ندارد حتی دیده می‌شود که برای اندازه‌گیری لباس بر مبنای تُن آمار می‌دهند که این امر در حوزه پوشاک معمول نیست.

افتخاری با اشاره به آمار اعلام شده از طرف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر کاهش میزان قاچاق از ۱.۸ میلیارد به ۶۰۰ میلیون دلار گفت: حجم بازار شامل تولید و واردات است که واردات نیز به دو بخش رسمی و قاچاق تقسیم می‌شود، واردات رسمی امروزه ممنوع است و آنچه می‌ماند تولید و قاچاق است.

عضو هیأت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک تهران افزود: اگر واقعاً میزان قاچاق به یک سوم کاهش پیدا کرده است باید تغییری در اشتغال دیده می‌شد، این تغییر کجا است؟ آقای مویدی (رئیس ستاد مبارزه با قاچاق) خود غیرعلمی صحبت می‌کنند برای مثال می‌گویند ببینید پوشاک‌های خیابان جردن چگونه است در حالی که خیابان جردن ۲۰ سال پیش بورس پوشاک بود و امروز کل واحدهای فروش پوشاک در این خیابان به قدر یک طبقه یک مال نیز نیست. اگر قاچاق یک سوم شده چرا آن را در اشتغال نمی‌بینیم هر کسی که در مقابل این صحبت‌ها می‌ایستد، می‌گویند اینها کارشناس نیستند.

افتخاری گفت: برخی به جای برداشتن موانع تولید، آنها را پنهان کردند. واقعاً غیر از اینکه به چند مغازه اخطار دهیم چه کاری کرده‌ایم؟ برآورد من این است که امسال نسبت به چهار سال اخیر با میزان قاچاق بیشتری نیز مواجه باشیم.

وی اضافه کرد: با چند نفر تماس می‌گیرند تا ادعاهای خود را ثابت کنند اما این چگونه مبنای تصمیم‌گیری است کجای قانون صنفی به اتحادیه اجازه محاسبه قاچاق و دیگر مسائل مرتبط را داده است؟ هر دو تشکل به ستاد نامه زده‌اند و گفته‌اند حرف‌های آقای مویدی غیرکارشناسی است. هنوز هم بزرگترین تهدید برای این صنعت قاچاق است و بهتر است دوستان در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه تخصصی خود بهتر عمل کنند.

افتخاری تصریح کرد: اشتغال در صنعت پوشاک همه ساله حدود ۳۰۰ هزار نفر بود و تقریباً همان باقی مانده است مدلی که برای اندازه‌گیری قاچاق در پوشاک دارند همان روش است که در مورد سیگار یا دیگر کالاها پیش می‌گیرن.د در گزارش وزارت صمت هم در مورد تولید، اشتغال، تعداد فعالان، وارد کنندگان و … ابهام وجود دارد تنها چیزی که روی آن اتفاق نظر دارند این است که قاچاق کاهش پیدا کرده است من حاضر هستم در این مورد با آقای مویدی مناظره کنم.

کد خبر 5256351

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت پوشاک قاچاق پوشاک مجید افتخاری رونق تولید اتحادیه پوشاک کشور قیمت دلار قطعی برق وزارت نیرو قطع برق وزارت راه و شهرسازی شاخص کل بورس بانک مرکزی ایران ویروس کرونا قیمت نفت طرح ملی مسکن وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت جهاد کشاورزی مصرف برق قیمت جهانی طلا محاسبه قاچاق میزان قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۱۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محاسبه هزینه حمل بار بین المللی

تین نیوز

در کل دنیا برای محاسبه هزینه حمل بار بین المللی یکسری عوامل مشترک را بررسی میکنند تا بر اساس آن قیمت حمل کالاها را محاسبه نمایند.

نحوه محاسبه اضافه بار هواپیما محاسبه هزینه حمل بار بین المللی

فرمول ثابتی برای محاسبه هزینه حمل بار بین الملی وجود ندارد و بایستی بر اساس عوامل مختلفی قیمت بدهیم.

هزینه های حمل بر مبنای ابعاد(طول، عرض، ارتفاع به سانتی متر)، وزن(به کیلوگرم) کشور مقصد تعیین میگردد.یعنی هم وزن واقعی بار ( همان چیزی که روی ترازو نشان داده می شود) و هم وزن حجمی معیار محاسبه قرار می گیرد.

به گزارش تین نیوز، بهترین راهکار برای اینکه بتوانید در سریع ترین زمان استعلام قیمت داشته باشید این است که اطلاعات بار را به کارشناسان فروش ما اعلام کنید تا شما را راهنمایی کنند. اما در ادامه یک سری فاکتورها آورده شده است که می توان با استفاده از آنها درک بهتری از قیمت های اعلامی داشته باشیم.

برای پیدا کردن قیمت بار اضافه همراه مسافر به صفحه نحوه محاسبه اضافه بار هواپیما مراجعه نمایید.

عوامل تاثیر گذار در قیمت

قیمت حمل به چندین عامل مختلف بستگی دارد و‌ بطور کلی فرموله کردن این عوامل در حال حاضر غیر ممکن است. و شما باید شرایط فیزیکی/ ‌زمانی بار و نوع حملتان را به ما اطلاع دهید تا بتوانیم قیمت دهیم.

اما برای اینکه قیمت حمل و نقل بین المللی تعیین شود به اطلاعات زیر نیاز داریم:

ادرس دقیق مبدا ادرس دقیق مقصد نوع بار وزن بار حجم بار نوع حمل

این موارد جز عوامل تاثیرگزاری برای تخمین زدن هزینه های حمل می باشند.

سایر عوامل موثر در محاسبه هزینه حمل

زمان آماده شدن بار و هزینه سوخت از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت می باشند.مثلا نزدیک به سال نو میلادی یا شمسی معمولا قیمت افزایش پیدا می کند و یا مواقعی که قیمت سوخت بنا به هر دلیلی(جنگ، کمبود منابع و … ) افزایش پیدا می کند، نه تنها هزینه های حمل به شکل عجیبی بالا می رود بلکه اسپیس گرفتن هم کار سختی می شود.

محاسبه هزینه حمل برای بارهای بزرگ و سنگین(پروژه)

کلیه ی عواملی که برای تعیین قیمت در بالا از آنها یاد شد برای بارهایی است که وزن و ابعاد و مقدار نرمالی دارند. اما سوالی که مطرح می شود این است که به چه باری نرمال و به چه بارهایی بزرگ یا پروژه گفته می شود؟

در حمل دریایی بارهای نرمال معمولا در کانتینرهای ۲۰ و ۴۰ فوت قرار گرفته و جابجا می شوند.

به بارهایی که از لحاظ ابعادی در هیچکدام از کانتینرهای یک کشتی جا نشود یا اینکه وزن بار به قدری باشد که در یک کانتینر (حداکثر وزن ۲۰ تن)قرار نگیرد و یا اینکه محموله بیش از ۱۸ هزار تن باشد و به چارتر کردن کشتی نیاز داشته باشیم بارهای پروژه می گویند.

پس در حمل دریایی برای بارهای پروژه باید کشتی را اجاره کرد و بدست اوردن کرایه حمل برای چنین بارهایی دشوار است و به اطلاعاتی فراتر از انچه در بالا گفته شد نیاز است.

چارتر کردن هواپیما هم برای بارهایی که زمان تحویل آنها دچار محدودیت است و وزن و حجم بالایی دارند استفاده می شود که معمولا هزینه های بالایی هم دارند.

برای بارهای دریایی پروژه به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟ مدت زمان بارگیری یعنی تعداد روزهایی که برای انتقال بارها به کشتی لازم است. مدت زمان تخلیه یعنی تعداد روزهایی که لازم داریم تا بار را از کشتی خارج کنیم. و‌ اینکه ایا برای حمل بار کشتی کرین دار(جرثقیل) میخواهید یا بدون کرین. تاریخ آماده بودن بار تاریخ توافقی بین صاحب شناور و صاحب بار برای شروع بارگیری

این شرایط برای بارهای هوایی هم صادق است.چنانچه بارتان حدود ۷۰ -۸۰ تن است و میخواهید در یک لگ و با یک بارنامه حمل شود لاجرم بایستی بار را چارتر کرده و با یک هواپیما حمل کنید.در این شرایط هم حداقل به یک پکینگ لیست درست و دقیق نیاز است.اما بطور کل حمل چارتری هوایی کمی راحت تر از چارتر کردن کشتی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضائیه: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
  • یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود
  • هدف‌گذاری تبدیل یزد به قطب تولید ماشین‌آلات نساجی
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • دولت جمع‌گرا؛ مبنای اقتصاد دستوری
  • مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند
  • محاسبه هزینه حمل بار بین المللی
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • کشف ۲۴ میلیارد پوشاک قاچاق در رودبار