Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دلیل نگرانی‌ها در خصوص کاهش رشد جهانی که بر چشم‌انداز محدودیت عرضه پس از توقف گفت و گوها میان تولیدکنندگان عمده برای افزایش تولید در ماه‌های آتی سنگینی کرد، قیمت نفت روز دوشنبه کاهش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه سپتامبر 35سنت معادل 0.5درصد کاهش یافت و به 75دلار و 20سنت در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای ماه آگوست، با 33سنت معادل 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4درصد افت، به قیمت 74دلار و 23سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

روسای مالی اقتصادهای بزرگ G20 روز شنبه هشدار دادند که شیوع انواع مختلف ویروس کرونا و دسترسی نابرابر به واکسن، بهبود اقتصاد جهانی را تهدید می‌کند.

بررسی‌های رویترز نشان می‌دهد که موارد جدید ابتلا به کووید-19 در 69کشور سراسر جهان در حال افزایش بوده و نرخ روزانه از اواخر ژوئن روند صعودی در پیش گرفته و در حال حاضر به 478هزار مورد رسیده است.

یک معامله‌گر مستقر در سنگاپور اظهار کرد: "ما هنوز شاهد تاثیر آن نبوده‌ایم، اما با این نرخ، دیر یا زود تقاضا آسیب خواهد دید."

قیمت نفت روز سه‌شنبه گذشته پس از آن که سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس) برای افزایش میزان تولید از ماه آگوست به توافق نرسیدند، سقوط کرد. این امر به این دلیل بود که امارات متحده عربی پیشنهاد تمدید هشت ماهه محدودیت‌های تولید اوپک پلاس را رد کرد.

هووی لی، اقتصاددان در بانک OCBC سنگاپور اذعان داشت: "تا زمانی که این عدم توافق پابرجاست، قیمت‌ها شاهد نوسان خواهد بود."

وی گفت: " به ظاهر به نظر می‌رسد که این موضوع باید از قیمت‌ها حمایت کند، اما این خطر وجود دارد که به هم خوردن کامل توافق منجر به جنگ قیمتی شود که مشابه سال گذشته نخواهد بود."

عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت در جهان، تقاضای قراردادی کامل نفت خام از سوی پنج خریدار را برآورده کرد، اما حداقل دو درخواست برای مقدار اضافی را رد کرد.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با سررسید کوتاه‌مدت، پس از اینکه گزارش اداره اطلاعات انرژی نشان داد موجودی ذخایر نفت خام و بنزین ایالات متحده کاهش یافته، در حالی که تقاضای بنزین به بالاترین حد خود از سال 2019 رسیده، در هفته گذشته، رشد خود را برای ششمین هفته متوالی اعلام کرد.

داده‌های ارائه شده از سوی بیکر هیوز نشان داد که در واکنش به افزایش قیمت نفت، شرکت‌های انرژی ایالات متحده برای دومین هفته متوالی سکوهای نفت و گاز طبیعی را اضافه کردند.

پربیننده ترین کشف مزرعه رمزارز با مصرف برق نجومی + فیلم قبض برق و خدمت بزرگ علی کریمی به شفاف‌ سازی اقتصاد رفع محدودیت کارخانه های فولاد و سیمان با پایداری شبکه برق ایران از سه کشور همسایه برق وارد می کند تقسیم سود ۱۴۲۰ تومانی نوری برای سهامدارانش

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت نفت خام بازار نفت قیمت نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۱۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳

امتداد - وزارت امور اقتصادی و دارائی در نظر دارد به استناد جزء (ت) تبصره (1) ماده واحده قانون بودجه سال 1403 کل کشور (بخش اول)، و مطابق با مفاد جدول شماره‌ی (4) قانون مذکور، اولین مرحله حراج اوراق مرابحه عام در سال 1403 را در روز سه‎شنبه مورخ 11 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری برگزار کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در راستای عرضه‌ی «اوراق مالی اسلامی دولتی» توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (دولت) در تواترهای هفتگی، مرحله اول حراج اوراق مرابحه عام در سال ۱۴۰۳ برای فروش به بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی موضوع بند (۲۱) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار ج.ا.ایران، در روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌گردد. لازم به ذکر است، بانک مرکزی در حراج‌های مزبور خدمات کارگزاری مورد نیاز را به وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ارائه می‌دهد. نحوه برگزاری حراج و اوراق عرضه‌شده مطابق با جداول ذیل خواهد بود:

   


وزارت امور اقتصادی و دارایی الزامی به پذیرش کلیه پیشنهادات دریافتی یا فروش کلیه اوراق عرضه‌شده در حراج را ندارد. بانک مرکزی سفارشات دریافت شده از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی را به منظور تصمیم‌گیری به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال می‌نماید تا نسبت به تعیین و اعلام سفارش‌های برنده اقدام نماید. کارگزاری این بانک ضمن تامین‌زیرساخت معاملات، تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق مالی اسلامی دولتی عرضه و فروخته شده نداشته و اوراق مزبور را در بازار اولیه به منظور تامین مالی دولت خریداری نخواهد کرد.  

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • راهنمایی مدیریت مالی بهتر در «دخل و خرج»
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • نفت در مدار رشد؟
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟