Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران درخصوص نحوه توزیع پانسمان های بیماران پروانه ای توضیحاتی داد.

به گزارش برنا؛ سید حسین صفوی، رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در خصوص وضعیت توزیع پانسمان های پروانه ای اهدایی از سوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) به کشورمان، گفت: وظیفه ترخیص محموله اهدایی یونیسف طی نامه ای به مدیرکل محترم امور تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت به هیات امنای صرفه جویی ارزی احاله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه پانسمان اهدایی جزء نیازهای درمانی بیماران EB  بوده و ارتباطی به بیماری کووید 19 ندارد، عنوان کرد: از آنجا که اقلام اهدایی به صورت ماهانه و در چند نوبت توزیع می شود، نگهداشت آن ها در انبار هیات امناء ضروری بوده و امکان توزیع کل موجودی در یک نوبت میسر نیست  در همین راستا معاونت درمان با توجه به دسترسی به آمار و اطلاعات بیماران و تعیین نیاز هر استان، نسبت به تنظیم لیست توزیع ماهانه یا دوماهه اقدام کرده و ضمن مدیریت مصرف پانسمان، بر شیوه استفاده در سطح دانشگاه ها نظارت کافی خواهد داشت .

مهندس صفوی با اشاره به برخی شبهات مطرح شده درخصوص نحوه توزیع پانسمان های بیماران پروانه ای در برخی از رسانه ها تصریح کرد: باتوجه به اینکه روال معمول توزیع پانسمان های پروانه ای قبل از ورود محموله اهدایی یونیسف از طریق دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام می شده و کارشناسان تجهیزات پزشکی این دانشگاه آشنایی کامل با همه کد گروه های این پانسمان ها دارند، ادامه روند توزیع پانسمان های پروانه ای مجددا به این دانشگاه محول شده و حواله های نوبت های بعدی از سوی هیات امنای صرفه جویی ارزی تحویل نماینده دانشگاه علوم پزشکی ایران خواهد شد.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به روند تحویل پانسمان های پروانه ای اهدایی، در حال حاضر از 12 کد گروه تحویلی به هیات امناء، موجودی پنج کد گروه به اتمام رسیده است. لازم به ذکر است مجموعه اقلام باقیمانده پانسمان ها شامل 2 پالت به وزن تقریبی کمتر از 150 کیلوگرم است. پانسمان های اهدایی موجود نزد هیات امناء تا زمان تحویل به نمایندگان مقاصد تعیین شده فاقد هولوگرام وزارت بهداشت هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صرفه جویی سازمان ملل متحد وزارت بهداشت درمان رسانه علوم پزشکی تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی وزن وزارت بهداشت پانسمان های پروانه ای صندوق کودکان سازمان ملل متحد توزیع پانسمان ها توزیع پانسمان های پروانه ای هیات امنای صرفه جویی ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۱۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد

ایسنا/اصفهان معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که مکمل یاری پروبیوتیک همراه با مصرف منظم دارو  می‌تواند شدت صرع در کودکان مقاوم به درمان را کاهش دهد.

غلامعلی حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از آنجا که یک سوم بیماران به درمان‌های دارویی پاسخ مناسب نمی‌دهند و یافتن روش‌های مکمل درمان صرع ضروری است پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کاشان یک مطالعه را با مشارکت ۹ کودک مبتلا به صرع مقاوم زیر ۱۶ سال شروع کردند.

وی افزود: در فاز اول مطالعه، کودکان از نظر فرکانس صرع مورد پایش قرار گرفته و در فاز دوم به مدت دو ماه مکمل پروبیوتیک خاص در کنار داروهای روتین آنها برای درمان صرع تجویز شد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: در این پژوهش، فرکانس صرع و سطح آنزیم‌های  کبدی، کراتینین، سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و قند خون ناشتای آنان قبل و بعد از دریافت پروبیوتیک با هم مقایسه شد. شدت صرع آنان نیز قبل و بعد از دریافت پروبیوتیک، بر اساس مقیاس NHS۳ و HASS سنجش و توسط آزمون آماری ویلکاکسون مورد سنجش قرار گرفت.

حمیدی گفت: صرع یک بیماری مزمن مغزی است و علاوه ‌بر ویژگی‌های ژنتیکی بیمار، عوامل محیطی مانند اختلالات الکترولیتی در عود حملات تشنج، نقش دارند که بر اساس یافته‌های پژوهش، تجویز دو ماه مکمل پروبیوتیک به طرز معنی‌داری فرکانس و شدت صرع را کاهش داده و در برخی مقیاس‌ها نیز بهبود بخشید.

وی افزود: بر اساس آمار یک بررسی ملی که در سال ۲۰۲۱ در نشریه نیچر منتشر شد، شیوع صرع در ایران ۱۶.۶ در ۱۰۰۰ نفر است که میزان ابتلای بیماری در رده سنی ۱۵ تا ۱۹ سال نیز از همه رده‌های سنی بالاتر است و داروهای ضدّتشنج نیز در یک‌سوم این بیماران کارایی کافی ندارند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تأکید کرد: اهمیت انجام این پژوهش در حالی است که تشنج‌های کنترل نشده و مکرر در بیماران مبتلا به صرع علاوه بر تهدید سلامتی بیمار، منجر به کاهش کیفیت زندگی بیماران و خانواده آنان می‌شود.

حمیدی اظهار کرد: این پژوهش توسط فاطمه زارعی، احمد طالبیان، اژدر حیدری، سید محمد اسماعیلی طبا و محمود سلامی، اعضای گروه اطفال دانشکده پزشکی کاشان انجام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید