Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@16:54:12 GMT

شیوع کبدچرب غیرالکلی در ایران حدود ۴۳% است

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۱۶۸۱

شیوع کبدچرب غیرالکلی در ایران حدود ۴۳% است

رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: شیوع ⁧‫کبدچرب‬⁩، ⁧‫سیروز‬⁩ وسرطان کبد درخاورمیانه بالاترین میزان را در سطح جهان دارد. در ایران نیز شیوع کبدچرب غیرالکلی بر اساس مدل‌های آماری حدود ۴۳% برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، باقر لاریجانی در توئیتر خود نوشت:

"‌شیوع ⁧‫کبدچرب‬⁩، ⁧‫سیروز‬⁩ و سرطان کبد در خاورمیانه بالاترین میزان را در سطح جهان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران نیز شیوع کبد چرب غیرالکلی بر اساس مدل‌های آماری حدود ۴۳% برآورد شده است. ازآنجا که ⁧‫دیابت‬⁩ و ⁧‫چاقی‬⁩ عوامل خطر اثبات شده برای کبدچرب می‌باشند، کنترل این بیماری‌ها و ترویج شیوه زندگی سالم بسیار مؤثر خواهد بود. "

کد خبر 506785

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کبدچرب باقر لاریجانی توئیتر سيروز کبدی دیابت خاورمیانه سرطان کبد چاقی سبک زندگی سالم ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۱۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند

معاون اتاق بازرگانی ایران گفت: در مدت ۵ روز نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران از ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی دعوت به عمل آمده است و پذیرای ۲۲ هیئت تجاری از کشورهای مختلف هستیم. - اخبار اقتصادی -

علی چاغروند معاون کمیسیون‌ها، مجامع و شوراهای اتاق بازرگانی ایران و در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: در قانون اتاق ایران به صراحت اشاره شده که اتاق باید در راستای توسعه تجارت خارجی همانند برگزاری نمایشگاه‌های صادراتی نقش‌آفرینی کند. بر این اساس، حضور منسجم و گسترده اتاق ایران در نمایشگاه ایران‌اکسپو 2024 در راستای تکالیف قانونی است که تاکنون انجام نگرفته بود.

وی افزود: 20 اتاق استانی و 18 اتاق مشترک بازرگانی با سایر کشورها، چند تشکل ملی و اعضای اتاق بازرگانی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران حضور دارند.

رئیس ستاد اکسپو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: کمیسیون های اتاق بازرگانی 5 همایش بین المللی در حوزه های انرژی، صنعت، گردشگری و احداث برگزار و سعی می کنند تا توانمندی های صادراتی ایران را به سایر کشور ها معرفی کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس تقسیم کاری که با ستاد ملی اکسپو انجام شد، مقرر شد دعوت از بخش های خصوصی در سطح بین المللی را ما انجام دهیم به طوری که از 30 رئیس اتاق بازرگانی دعوت به عمل آمد و پذیرای 22 هیئت تجاری از کشورهای مختلف در مدت 5 روز نمایشگاه هستیم.

چاغروند  گفت: در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران هیئت های تجاری از کشور های اروپایی آسیایی و آفریقایی حضور دارند  دارند به طوری که در تنها در روز اول نشست های رو در رو با برخی از کشوری های آفریقایی روسیه و چین را داشتیم.

وی اظهار داشت: بر اساس آمارها تا به امروز نسبت به سال قبل رشد خوبی را شاهد هستیم. به عنوان مثال در سال قبل حدود 1300 تاجر خارجی در نمایشگاه حاضر شدند که امسال این رقم به حدود 2500 بازرگان رسیده است.

معاون کمیسیون‌ها، مجامع و شوراهای اتاق ایران خاطرنشان کرد: نکته‌ای که باید در حوزه بازاریابی به آن توجه کنیم این است که تجمع این تعداد تاجر و بازرگان خارجی در یک برنامه چند روزه فرصت خوبی برای تجار ایرانی محسوب می‌شود.

چاغروند  افزود: به عنوان اتاق ایران نیز سعی کردیم با تمام توان خود در این نمایشگاه حاضر شویم. از سوی دیگر، دولت هم سعی کرده از مقامات عالی‌رتبه سایر کشورها دعوت کند. همچنین بالغ‌بر 15 اتاق بازرگانی از دیگر کشورها در سطح روسا و مقامات عالی‌رتبه در این نمایشگاه حاضر هستند که بسیار امیدوارکننده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال فوتسال آسیا
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال/ مورد عجیب تیم ملی ایران
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد