Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - سند چشم انداز و برنامه های عملیاتی محله دوستدار کودک محله کشاورز در منطقه 6 توسط مدیر کل اداره آموزش های شهروندی شهرداری تهران به شهردار منطقه 6 تحویل داده شد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 6، تورج فرهادی شهردار این منطقه در نشستی که در راستای پیشبرد اهداف طرح محله دوستدار کودک، تحت عنوان ارزیابی و ارایه برنامه عملیاتی مصوبه دوستدار کودک با حضور مجتبی دانشور مدیر کل آموزش های شهروندی تشکیل شد، گفت:قاعدتا ما باید در شهر فضاهایی ایجاد کنیم که کودکان بتوانند، زمانی که در آن فضاها قرار می گیرند آن داشته های بالقوه ایی که دارند زمینه بلوغ و ظهورش ایجاد شود و پتانسیل های بالقوه بتواند به بالفعل تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار منطقه 6 با تاکید بر تسریع در اجرای برنامه های عملیاتی شهری مناسب با نیاز کودکان گفت: مبحث کودکان و کیفیت زندگی آن ها یکی از شاخص های مهم توسعه پایدار شهری است، برهمین اساس می بایست در مباحث کالبدی به کودکان توجه شود وایجاد محله دوستدار کودک حرکتی تاثیر گذار در این بخش است.
فرهادی ادامه داد: فضایی که کودک بتواند با شهر ارتباط برقرار کند و شهر هم بتواند مخاطب خود را جذب کند،ما نیز باید تلاشمان در این زمینه باشد، چون ظرفیت های آینده هر جامعه، کودکان آن جامعه هستند.
فرهادی با تأکید بر ایجاد ارتباط بین کودکان با شهرخاطرنشان ساخت: این نیاز به شناخت درست به خواسته های کودکان دارد و کسانی که میخواهند این کار را انجام دهند باید روانشناسی و جامعه شناسی دقیقی از جامعه کودکان داشته باشند و بتوانند بر اساس این مشخصات شهر را برای کودکان آماده کنند به نحوی که کودکان آن شهر را دوست داشته باشند.
براساس این گزارش، برنامه های پیشنهادی منطبق با شاخص های بین المللی شهرهای دوستدار کودک توسط مشاور و مجری طرح برنامه عملیاتی محله کشاورز تشریح و تبیین شد.
در ادامه این نشست مجتبی دانشور مدیرکل آموزش‌ های شهروندی شهرداری تهران تلاش های انجام شده از سوی معاونت های تخصصی در انتخاب محله کشاورز به عنوان بوستان ها و اماکن امن برای بازی کودکان، فراهم کردن وسایل بازی متناسب با مراحل رشد کودکان، ایجاد محل‌های عبور و مرور امن در خیابان ها، نصب مبلمان شهری مناسب و دسترسی به امکانات ورزشی مناسب و مراکز خدماتی به کودکان، شاهد اجرای اقدامات موثری در زمینه آشنایی و تامین نیازهای کودکان در محله کشاورز باشیم.
این نشست با حضور معاونین منطقه و مدیران هر دو مجموعه با رعایت پروتکل های بهداشتی در منطقه 6 برگزار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: محله دوستدار کودک محله کشاورز منطقه 6

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۲۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان با بیان این خبر گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگی است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده و در نوبت کاشت حلزون در این بیمارستان قرار دارند.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های هنگفت را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • «وعده صادق»؛ عملیاتی که نباید فراموش شود
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»