Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@11:21:08 GMT

بارش باران در چندین استان تا پایان هفته

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۲۰۶۲

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از چهارشنبه تا پایان هفته شدت بارش‌ها در مناطقی نظیر سواحل خزر، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات تهران، خراسان شمالی و خراسان رضوی افزایش می‌یابد از کاهش متوسط یک تا 2 درجه‌ای دما در اغلب شهرها خبر داد. ناطقان: صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز و فردا بارش پراکنده در سواحل خزر داریم و از چهارشنبه 23 تیر تا پایان هفته بر شدت بارش‌ها در این منطقه افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: روز آینده 22 تیر در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، اردبیل، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های تهران و سمنان بارش پراکنده داریم که از چهارشنبه تا پایان هفته بر شدت‌ بارش‌ها در این مناطق افزوده می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: دمای هوا از چهارشنبه تا پایان هفته به طور میانگین یک تا 2 درجه در سطح کشور کاسته می‌شود.

ضیائیان ادامه داد:‌ از چهارشنبه در مناطقی از هرمزگان، جنوب کرمان، شرق فارس و جنوب شرق این استان خصوصاً در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار رعدوبرق و وزش باد شدید موقت داریم که این وضعیت تا پایان هفته تداوم دارم و روز جمعه 25 تیر در این مناطق تشدید می‌شود.

وی گفت: در پنج روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شد.

ضیائیان گفت: از امروز تا چهارشنبه سرعت وزش باد در جنوب سمنان، جنوب تهران، قم، اصفهان، خوزستان، ایلام، بوشهر و استان مرکزی افزایش می‌یابد که در برخی ساعات وقوع گردوخاک محتمل است

وی افزود: در پنج روز آینده دریای خزر، خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف در بعدازظهر قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود و وزش باد نیز روز آینده در تهران محتمل است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 38 و 23 درجه خواهد بود

ضیائیان اضافه کرد:‌ روز آینده اهواز با بیشینه دمای 49 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 14 درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود. منبع: فارس برچسب ها: بارش باران ، چندین استان ، پایان هفته

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بارش باران چندین استان پایان هفته تا پایان هفته روز آینده پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری

مؤسسه تحقیقات آب اعلام کرد: در هفته جاری بارش‌ها در غرب، شمال‌غرب، شمال و شمال‌شرق کشور پیش‌بینی شده است.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از از مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در غرب، شمال‌غرب، شمال و شمال‌شرق کشور پرخ خواهد داد که در این مناطق مقادیر تجمعی بارش ۷۵ تا ۱۰۰ میلیمتر بارش پیش‌بینی شده است.

بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه یک کشور، حوضه آبریز دریای خزر با مقدار میانگین ۲۹.۳ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۱۰۰ میلیمتر پرباران‌ترین حوضه در هفته جاری خواهد بود.

همچنین حوضه آبریز مرزی شرق با مقدار میانگین ۰.۴ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۹ میلیمتر کم‌باران‌ترین حوضه درجه یک کشور است.

بر اساس این گزارش، از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه تالش، مرداب انزلی با متوسط بارش ۵۳.۴ میلیمتر و بیشینه بارش ۱۰۰ میلی‌متر و هراز و قره‌سو با مقدار میانگین ۲۷.۲ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۹۵.۷ میلیمتر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو هستند.

استان‌های شمال‌غربی و حاشیه دریای خزر با بارش تجمعی معادل ۷۵ تا ۱۰۰ میلیمتر در هفته جاری پربارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

دیگر خبرها

  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • بارش باران از امشب در لرستان
  • پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • بارش باران نقاط مختلف استان زنجان را فرا می گیرد
  • تداوم بارش باران بهاری در همدان تا اواسط هفته آینده
  • بارش‌ باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد
  • تداوم بارش باران تا روز شنبه در آذربایجان ‌غربی
  • بارش باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد