Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر پیشین ایران در فرانسه گفت: نخست‌وزیر اسلوونی به دلیل عقب‌افتادگی ذهنی و سیاسی در دام اطرافیان نادان و توصیه‌های غلط آن‌ها قرار گرفته که مورد استهزا برخی اروپایی‌ها نیز واقع شده است. ابوالقاسم دلفی در گفت‌وگو با میزان، درباره سیرک گروهک نفاق و حضور ورشکستگان غربی در این گردهمایی، اظهارداشت: روابط نامناسب و تعریف نشده ایران و اروپا و به خصوص فرانسه که تحت‌الشعاع بسیاری از تحولات و به ویژه مذاکرات هسته‌ای و برجام دچار افت و خیز‌هایی است که بعضا فرصت‌هایی را برای سوء استفاده دشمنان یجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سفیر پیشین ایران در فرانسه ادامه داد: گروهک‌های بی‌هویت و منفوری همچون فرقه تروریستی منافقین که با سرشکستگی تمام از عراق اخراج شده‌اند، سعی می‌کنند برای بقای انگلی خود در غرب و اروپا به عنوان ستون پنجم علیه ایران فعالیت و به میزبانان خود را که مغایر با تمامی عرف و مقرارت بین‌المللی به آن‌ها فرصت و اجازه اقامت و فعالیت خرابکارنه علیه روابط و منافع کشور می‌دهند، خوش خدمتی داشته باشند.   سفیر پیشین کشورمان در اتحادیه اروپا تصریح کرد: لذا طبق یک روال هرساله فرقه نفاق جلسه‌ای را در اواخر تیرماه در پاریس و تحت حمایت پلیس فرانسه برگزار می‌کند که ظاهراً امسال به صورت غیر حضوری برپا شده بود، علیه جمهوری اسلامی ایران به دروغ پراکنی می‌پردازد. این گروهک بعد از اینکه از عراق اخراج شد و به اروپا رفت، به گونه‌ای فعالیت‌های تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران را محور تحرکات خود قرار داده و متاسفانه از حمایت‌های مالی مرتجعین منطقه‌ای و رژیم صهیونیستی و پوشش‌های امنیتی و حفاظتی اروپایی‌ها نیز برخودار می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور‌های اروپایی به طور عام و فرانسه به طور خاص به انحا، مختلف این حرکت نفاق را تحت حمایت قرار می‌دهند، اضافه کرد: به این صورت که گروهک منافقین که تا چند سال پیش در لیست گروه‌های تروریستی اروپا و آمریکا قرار داشت؛ در یک گردش سیاسی بین اروپا و آمریکا از لیست گروه‌های تروریستی خارج و همین امر عاملی می‌شود که ظاهراً بر اساس قوانین کشور‌های اروپایی اجازه فعالیت پیدا کنند.

سفیر پیشین ایران در اتحادیه اروپا ادامه داد: در حالی که کشور‌های اروپایی مخصوصاً فرانسه موظف هستند که در چارچوب مقررات بین‌المللی و آنچه که در مورد پناه دادن به مخالفین دیگر کشور‌ها باید رعایت کنند این است که اجازه هیچگونه حرکت و فعالیتی از ناحیه این گروه‌ها که خلاف منافع کشور مورد هدف آن‌ها باشد انجام ندهند اما عموما به تعهدات خود در این زمینه هم وقعی نمی‌نهند و مثل همیشه به برخورد دوگانه در قبال ج اسلامی ایران متوسل می‌شوند.

دلفی با تاکید براینکه اروپایی‌ها مثل همیشه در موضوعات مختلف یک بام و دو هوا هستند، ابراز داشت: آن‌ها ادعا دارند که در مبارزه با تروریسم جدی هستند در حالی که تروریست‌ها را در خاک خود پناه داده و علاوه بر آن امکان فعالیت‌های مغایر با چارچوب‌های بین الملل و منافع جمهوری اسلامی ایران برای آن‌ها مهیا می‌کنند.

وی تصریح کرد: وقتی هم که فرانسه با اعتراضات جمهوری اسلامی ایران روبرو می‌شود مدعی می‌گردد که افراد در داخل فرانسه و اروپا هیچ اقدام منافی با مقررات این کشور‌ها انجام نداد‌ه‌اند و نمی‌توان با آن‌ها برخورد کرد. گویی که اعمال و فعالیت‌های فرقه تروریستی نفاق علیه سایر کشور‌ها مجاز است و اگر علیه کشور آن‌ها اقدامی انجام ندهند، موردی ندارند.

سفیر پیشین کشورمان در بلژیک با تاکید بر اینکه فرانسوی‌ها از زمانی که منافقین را در فرانسه مستقر کردند؛ همواره مورد اعتراض جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند که حضور نفاق در فرانسه مغایر با حسن روابط دوجانبه و مغایر با روابط بین‌الملل است، افزود: متاسفانه فرانسوی‌ها همواره این توجیه را دارند که دولت در راس کار فرانسه هیچ ارتباطی با این گروهک و افراد آن ندارد. این ادعا در حالی است که در جلساتی که منافقین برگزار می‌کند بسیاری از شخصیت‌های سیاسی پیشین فرانسه و حتی اعضای ائتلاف سیاسی و حزبی حاکم در فرانسه در این جلسات شرکت می‌کنند و هیچ معنی از طرف دولت فرانسه برای آن‌ها به وجود نمی‌آید.

دلفی ابراز داشت: اگرچه مقامات فرانسوی مدعی هستند که به شرکت کنندگان در این نشست‌ها تذکر می‌دهیم که شرکت نکند، ولی حضور ان‌ها همواره در این مناسبت‌ها به چشم می‌خورد؛ چراکه این سیاستمداران از کار افتاده بشکلی مواجب بگیر فرقه نفاق هستند و برای شرکت در این مراسم سالانه، پول نقد و سایر خدمات دریافت می‌کنند.

سفیر پیشین کشومان در فرانسه گفت: بر اساس آماری که در رسانه‌های فرانسه از طرف منابع فرانسوی منتشر شده هرکدام از این افرادی که از اروپا در مراسم شرکت کنند ۱۰ هزار یورو به اضافه هزینه اقامت و پذیرایی و کسانی که از خارج از اروپا و آمریکا در این مراسم شرکت می‌کنند ۲۰ هزار یورو به اضافه همه هزینه هایشان را دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: کسانی هم که امسال در مراسم مجازی پاریس شرکت کردند همچون سال‌های گذشته از بین ورشکستگان سیاسی سابق کشور‌های مختلف هستند. با تفاوت که امسال نخست وزیر اسلوونی هم در یک حرکت عوامانه در این جلسه شرکت کرده و اظهارات نامربوطی در مورد جمهوری اسلامی ایران گفته است. البته همانگونه که گفته می‌شود نخست وزیر اسلوونی بدلیل عقب افتادگی ذهنی و سیاسی در دام اطرافیان نادان و توصیه‌های غلط آن‌ها قرار گرفته که مورد استهزا برخی اروپایی‌ها نیز واقع شده است.

دلفی گفت: این حرکات و اقدامات مسلما مغایر با قوانین و مقررات روابط دوجانبه و خلاف مقررات بین‌المللی و ناقض اصل بی‌طرفیِ ادعایی اروپایی‌ها در دفاع از حقوق بشر است.

سفیر پیشین کشورمان در اتحادیه اروپا اضافه کرد که چند سالی است که یکی از دیپلمات‌های شاغل ما را در اتریش که مصونیت سیاسی هم داشته است، توسط مسولین امنیتی آلمان بدون توجه به مقررات مصونیت دیپلماتیک، و به بهانه واهی و بدرخواست بلزیک در خاک خود دستگیر و تحویل بلژیک داده است. فرانسوی‌ها نیز طاهرا مدارکی را در اختیار مقامات پلیسی بلژیک علیه دیپلمات کشورمان قرار داده مبنی بر اتهام واهی اینکه دیپلمات یاد شده قصد داشته در یکی از این مناسبت‌های سالانه پاریس اقداماتی علیه فرقه نفاق انجام دهد.

وی گفت: در حالی که اولاً ایشان دیپلمات بوده و دارای گذرنامه سیاسی است. دوم اینکه ادعا‌هایی که علیه او صورت گرفته واهی بوده و در دادگاه بی‌طرفی مورد رسیدگی واقع نشده است. ولی به هرحال فرانسوی‌ها، بلژیک، آلمان و اروپا با تمام توان همکاری خود را علیه ادعای واهی خود بکار گرفتند و این دیپلمات را در دادگاه تشریفاتی و بدون حضور متهم به بیست سال حبس محکوم کردند.

دلفی ادامه داد: در حالی که فرقه نفاق در طول سال‌های گذشته هزاران نفر از مردم بی‌گناه و مسولین جمهوری اسلامی ایران را به شهادت رسانده و مسولیت آن را هم به عهده گرفته‌اند آزادانه در اروپا جولان می‌دهند و دادگاه‌های فرانسوی نیز به‌رغم شکایت‌های بسیار از طرف خانواده‌های داغ‌دیده هیچ‌گونه رسیدگی لازم به این شکایت‌ها نمی‌دهند.

سفیر پیشین ایران در فرانسه گفت: در مقابل ما طی سال‌های گذشته در قبال این وقایع سیاست مشخصی را داشتیم که بعد از برگزاری این جلسات سفیر فرانسه و  یا کشور‌هایی که مقامات آن‌ها در مراسم منافقین شرکت کرده‌اند را احضار و اعتراض می‌کنیم. اگر چه این اعتراضات که لازم و ضروری هم هستند نباید در همین سطح باقی بماند و باید با تدبیر مدون مورد پیگیری تا دست یابی به نتیحه معقول پیگیری شود. تا زمانی که این اعتراضات در همین حد است طبیعتاً اثر گذاری آن‌ها هم در حد محدود بوده و ادامه این جلسات و فضا سازی منفی علیه کشور ادامه خواهد داشت.

دلفی یادآور شد: گروهک نفاق با همه سوابق تروریستی و با همه اعمالی که علیه مردم ایران و به شهادت رساندن بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم بی‌گناه و مسئولین بلندپایه کشور همچون رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه، نخست وزیر، وزرا و نمایندگان مجلس را به شهادت رساندند و مسئولیت آن را نیز به عهده گرفته‌اند. با این وجود، آزادانه در خاک اروپا فعالیت می‌کنند و هیچ اقدام عملی در قبال آن‌ها از طرف کشور‌های پذیرنده آن‌ها هم صورت نمی‌گیرد.

سفیر پیشین کشورمان در بلژیک تاکید کرد: به نظر می‌رسد برای حل این مشکل بیش از آنچه که تا به امروز انجام داده ایم باید انجام شود و یک اراده ملی وسیع و مسئولانه می‌طلبد که بتوان با این پدیده شوم که با حمایت و برخورد دوگانه اروپایی با مسائل تروریسم فرقه نفاق مواجه است برخورد و با تدارک بهتر و مناسب‌تری استمرار یابد و تنها به احضار سفیر و اعتراض به وی و دریافت پاسخ‌های کلیشه‌ای خلاصه نشود.   بیشتر بخوانید: دورهمی نسل‌کشان در سیرک منافقین/ اروپا پاسخ‌گوی تروریسم‌پروری و پیامد‌های آن برای امنیت جهانی باشد   انتهای پیام/ برچسب ها: گروهک منافقین ابوالقاسم دلفی تروریست ترور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گروهک منافقین ابوالقاسم دلفی تروریست ترور سفیر پیشین کشورمان جمهوری اسلامی ایران سفیر پیشین ایران نخست وزیر اسلوونی فرانسوی ها اروپایی ها فرقه نفاق کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز

اسپانیا در سایه اتهامات فساد مالی علیه همسر نخست وزیر این کشور در معرض خطر بحران دولتی بعد از کناره گیری احتمالی نخست وزیر قرار گرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اس ار اف سوئیس در مطلبی نوشت: افکار تحسین برانگیز پدرو سانچز برای استعفا از نخست وزیری در سایه تحولات داخلی سوالاتی را در این کشور ایجاد کرده است.

"پدرو سانچز"، نخست وزیر اسپانیا روز چهارشنبه در نامه‌ای که در سرویس پیام کوتاه X منتشر شد، اعلام کرد که برای بررسی استعفای خود، کار رسمی خود را برای چند روز به حالت تعلیق در می آورد. دادگاه منطقه‌ای مادرید قبلاً تحقیقات مقدماتی علیه بگونیا گومز، همسرش را به اتهام فساد مالی اعلام کرده بود. این سوسیالیست 52 ساله همه انتصابات خود را لغو کرد و از حملات جدی اردوگاه جناح راست علیه او و همسرش که سه سال از او کوچکتر است انتقاد کرد. این شکایت از اتحادیه «مانوس لیمپیاس» («دست‌های پاک») است که به مبارزه با فساد متعهد است و از اهداف جناح راست حمایت می‌کند.

سانچز سوسیالیست از ژوئن 2018 نخست وزیر اسپانیا است. از ژوئیه 2023، او یک دولت اقلیت تحت حمایت احزاب منطقه ای را رهبری می‌کند. او می خواهد روز دوشنبه اعلام کند که آیا در سمت خود باقی خواهد ماند یا خیر.

این بیانیه نخست وزیر همه اسپانیا را شگفت زده کرد و واکنش های متفاوتی را برانگیخت. جولیا ماخر، یک روزنامه نگار در بارسلونا در این باره گفت: همکاران حزب سوسیالیست از "ناراحتی مطلق" و "شوک" صحبت کردند. چند ده تن از هواداران در مقابل مقر حزب تجمع کردند تا حمایت خود را از سانچز نشان دهند. حزب محافظه کار خلق PP، بزرگترین حزب اپوزیسیون، نخست وزیر را متهم کرد که خود را قربانی نشان می دهد و تنها می خواهد رای دهندگان خود را قطبی و بسیج کند. به گفته وی رفتار سانچز "کودکانه و خودشیفته" بود.

این پرونده توسط کارشناسان حقوقی اسپانیایی از نظر حقوقی نسبتاً ضعیف ارزیابی می شود. بگونا گومز متهم است که از نفوذ خود به عنوان همسر نخست وزیر برای کمک به شرکت ها برای دریافت پول عمومی استفاده کرده است. مقالاتی از رسانه های آنلاین اسپانیایی و راستگراتر به عنوان مدرک ذکر شده است. از جمله صحبت از توصیه نامه‌ای است که گومز برای یک شرکت صادر کرده است. اکنون دادگاه تحقیقاتی مادرید تحقیقات اولیه را آغاز کرده و تا کنون نویسندگان مقالات را به عنوان شاهد احضار کرده است. هنوز مشخص نیست که آیا پرونده کیفری باز خواهد شد یا خیر.

در ادامه این مطلب آمده است: هنوز نمی‌توان پیش‌بینی کرد که در روز دوشنبه، پنج روز پس از اعلام این خبر، چه اتفاقی خواهد افتاد. روزنامه نگار ماچر تخمین می زند که پنج روز در سیاست زمان زیادی برای اعلام بازگشت به کار است. در صورت کناره گیری سانچز، پادشاه باید نامزدی جدیدی را به پارلمان پیشنهاد کند یا معاون سانچز می تواند تا زمان برگزاری انتخابات جدید مسئولیت را بر عهده بگیرد. این امر تا یک سال پس از آخرین انتخابات ممکن نخواهد بود. این هم بعید نیست که سانچز روز دوشنبه از پارلمان درخواست رای اعتماد کند، که با این حال این یک مانور بسیار تاکتیکی خواهد بود.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، با توجه به اتهامات فساد علیه بگونیا گومز، همسرش، در حال بررسی استعفای خود است.

نخست وزیر سوسیال دموکرات اسپانیا شامگاه چهارشنبه در پلت‌فرم ایکس نوشت: من باید کمی درنگ کنم و فکر کنم.

دادگاه مادرید پیشتر اعلام کرده بود که بگونیا گومز، همسر نخست وزیر اسپانیا به "اعمال نفوذ و فساد در تجارت" در ارتباط با کمک‌های مالی کرونا متهم شده است.

سانچز و گومز از سال 2006 ازدواج کرده‌اند و دو دختر دارند. همسر نخست وزیر اسپانیا کارشناس بازاریابی است که از جمله در بانک‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد کار کرده است.

در نامه سانچز آمده است که جناح راست و راست افراطی او را با هر وسیله ممکن مورد آزار و اذیت قرار دادند. وی افزود: من باید فوراً به این سؤال پاسخ دهم؛ آیا با وجود باتلاقی که جناح راست و راست افراطی در تلاش برای سیاست‌گذاری ایجاد کرده‌اند آیا ادامه کار ارزشش را دارد؟

کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد