Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-04@23:29:38 GMT

مینی آیپد‌های جدید اپل با طراحی کاملاً مدرن

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۲۲۲۳

مینی آیپد‌های جدید اپل با طراحی کاملاً مدرن

فرارو- پس از انتشار شایعات متعدد در خصوص نسل جدید مینی آیپد‌های اپل، اکنون گزارش جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد iPad Mini 6 جدید قرار است با تراشه جدید و طراحی مدرن همچون استفاده از نمایشگر بزرگتر Apple iMac، در پاییز امسال روانه بازار شود.

به گزارش فرارو، اپل مدتی است که در حال به روز رسانی دستگاه‌های MacBook و iMac خود با طراحی جدید و همچنین تراشه‌های Apple Silicon ساخت این شرکت است و حتی اخیراً آیپد پرو را که به چیپ ست Apple M1 مجهز است، روانه بازار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع این همان تراشه‌ای است که اکثر رایانه‌های تازه راه اندازی شده این برند قرار است بدان مجهز شوند و این بخشی از تغییراتی جدیدی می‌باشد که اپل در پیش گرفته است. در چنین شرایطی بود که اخیراً مارک گرومن، گزارشگر سرشناس بلومبرگ، اطلاعات جدیدی را در این خصوص منتشر کرد.

گزارش جدید مارک گورمن که از طریق خبرنامه Power On منتشر شده است، ادعا می‌کند غول فناوری مستقر در کوپرتینو در حال آماده سازی برای عرضه نسخه به روز شده iPad Mini در پاییز سال جاری میلادی است. حدس زده می‌شود که iPad Mini 6 آینده همراه با یک نمایشگر بزرگتر Apple iMac به بازار عرضه شود. انتظار می‌رود مدل جدید iPad Mini با بازنگری اساسی در طراحی، از جمله حاشیه‌های نازک تر، همراه باشد. همچنین گفته می‌شود که اپل برای خلاص شدن از شر دکمه Home کار‌هایی را انجام داده که در برخی تبلیغات این شرکت قابل مشاهده است. مارک گورمن در آنچه «بزرگترین طراحی مجدد در طول تاریخ ۹ ساله» این دستگاه اعلام شده، ادعا می‌کند که این اصلاحات مشابه تغییرات انجام شده در iPad Air خواهد بود.

تصاویر فاش شده مربوط به دستگاه نشان داده است که آیپد مینی دارای ردپای مشابه مدل فعلی است و از لحاظ ابعاد تنها دارای اختلاف ۳ میلی متر است. گفته می‌شود ابعاد آن ۲۰۶.۳ میلی متر در ۱۳۷.۸ میلی متر در ۶.۱ میلی متر است و در سه گزینه رنگی نقره ای، مشکی و طلایی در دسترس خواهد بود. پورت Lightning برای پورت USB-C تغییر یافته است و Touch ID به صورت سنسور دکمه پاور بر روی دستگاه باقی خواهد ماند.

اگرچه آیپد پرو از چیپست M1 بهره می‌برد، اما ما انتظار داریم که این سازنده آمریکایی، مدل آینده را با پردازنده‌های سری A اپل تولید کند تا از نظر عملکرد بین مدل‌های Pro و Mini تفاوت ایجاد کند.به گزارش فرارو، همچنین شایعه شده است که اپل مدل جدیدی از iMac را به بازار عرضه می‌کند که دارای نمایشگر بزرگتری در مقایسه با iMac 24 اینچی است که اخیراً معرفی شده است. این مدل جدید احتمالاً دارای صفحه نمایش ۲۷ اینچی یا بزرگتر است و احتمالاً از چیپست M1X یا M2 تغذیه خواهد شد.

مصطفی جرفی

منبع: gizmochina

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: اپل مینی آیپد 6 میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۲۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی/ تراژدی پست مدرن

به گزارش قدس آنلاین، پل استر یکی از نویسندگان محبوب جهان بود و آثار او به بیش از ۴۰ زبان ترجمه شد. نویسنده‌ای که بسیاری او را با شاهکارش «سه‌گانه نیویورک» (شهر شیشه‌ای، ارواح و اتاق دربسته) می‌شناسند و من با رمان‌های دلچسب «تیمبوکتو»، «سانست پارک» و «موسیقی شانس». 
پل استر مثل بسیاری از نویسندگان آمریکایی علاقه‌مندان زیادی در ایران دارد، به طوری‌که ناشرانی مانند نشر افق و چشمه، کتاب‌های او را با رعایت قانون کپی‌رایت و فاصله کمی از انتشار جهانی، در ایران ترجمه می‌کردند و به چاپ می‌رساندند. 
او نخستین کتابش را در سن ۳۵سالگی و در سال ۱۹۸۲ نوشت؛ یک زندگی‌نامه اما با روایت داستانی به نام «اختراع انزوا». دو سال بعد، سه‌گانه نیویورک را نوشت که سبب شد نام پل استر در محافل ادبی انگلیسی‌زبان مطرح شود. پس از انتشار این سه‌گانه، منتقدان و کتابخوان‌ها آثارش را با جدیت بیشتری دنبال کردند. 
سه‌گانه نیویورک، مشهورترین اثر پل استر، از سه رمان به هم پیوسته تشکیل شده است: شهر شیشه‌ای، ارواح و اتاق دربسته؛ داستان‌هایی به‌یاد ماندنی و اسرارآمیز که به شکلی نفسگیر، خواننده را درگیر اتفاقات خود می‌کنند. سه رمان کوتاه معمایی، فلسفی و کارآگاهی که شخصیت هر داستان در شهر نیویورک دچار ماجراهای عجیب و غریبی می‌شوند؛ اتفاق‌هایی که سرانجام آن جنون، سرگشتگی و بحران هویت است. این کتاب‌ها جسورانه نوشته شده و سرشار از پیچیدگی‌های انسانی و عاطفی هستند. 

جهان خاص «پل استر»
در ابتدا برچسب ژانر کارآگاهی را بر آثار استر گذاشتند اما با انتشار آثار دیگرش مشخص شد او نویسنده‌ای است که جهانی مخصوص به خود دارد؛ جهانی که مهم‌ترین مؤلفه‌های آن پرداختن به بحران هویت، فقر، مفهوم انزوا، شکستن فضا و زمان و تأکید او بر پدیده شانس است. 
قهرمان‌های کتاب‌های استر اغلب خود را گرفتار داستان سرنوشت یا نقشه‌های دیگری می‌یابند؛ چیزی فراتر از توان و تصورشان، چیزی که آن‌ها را به این پرسش می‌رساند که 
«من کیستم؟» (این ویژگی در اثر «موسیقی شانس» بسیار مشهود است) او در همه این سال‌ها در آثارش قهرمانی خلق کرده که هر کدامشان می‌تواند آینه‌ای مقابل مخاطب بگذارد و مخاطب با خواندن داستان شخصیت‌ها به کشف خود دست پیدا کند. 
اما یکی ازآثار دلچسب پل استر، رمان «تیمبوکتو»ی او است. یک داستان تمثیلی مدرن که می‌خواهد با بیان ساده، از معانی ژرف صحبت کند. 
قهرمان داستان «تیمبوکتو» سگی به نام آقای بونز است که همراه و همدم همیشگی مردی بی‌خانمان از بروکلین به نام ویلی جی.کریسمس می‌شود. ویلی از نظر جسمانی وضعیت خوبی ندارد و همزمان با وخیم‌تر شدن حالش، به همراه آقای بونز به سوی بالتیمور راه می‌افتد. داستان سفر آن‌ها توسط آقای بونز روایت می‌شود. پل استر با قرار دادن سگ به عنوان یک شخصیت داستانی، موفق شده یکی از غنی‌ترین و هیجان‌انگیزترین داستان‌ها در ادبیات آمریکا را خلق کند. این کتاب از نگاه حیوانات، دنیای انسان‌ها را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. 

نوشتن از جزئی‌ترین خاطرات
پل استر که در سال ۲۰۱۷ نامزد جایزه معتبر بوکر شد جزو نویسندگانی بود که ید طولانی در نوشتن آثار زندگی‌نامه‌ای داشت. او در آثاری مانند «اختراع انزوا»، «بخور و نمیر» و «خاطرات زمستان» با دقت و ریزبینی به بررسی جزئی‌ترین خاطرات خودش دست زده است؛ از سرمای کف اتاق در ۶سالگی گرفته تا تجربه گرسنگی و فقر تا علاقه دیوانه‌وارش به بیسبال و موسیقی. 
آقای نویسنده علاوه بر ورزش و موسیقی با دنیای سینما هم بیگانه نبود. 
او خالق بیش از ۳۰اثر بود که از این میان چندین عنوان به فیلم تبدیل شده‌اند که «موسیقی شانس» از آن جمله است.
استر خودش فیلم‌نامه‌هایی نوشت که با فیلم‌نامه «دود» (۱۹۹۵) با بازی هاروی کایتل، ویلیام هرت و جیانکارلو اسپوزیتو آغاز شد. سپس همراه وانگ به‌طور مشترک دنباله‌ای به نام «آبی در چهره» را کارگردانی کرد. 
سال ۱۹۹۸، آستر همراه کایتل، سوروینو و ریچارد ادسون فیلم‌نامه «لولو روی پل» را نوشت و کارگردانی کرد. او سال ۲۰۰۷ در فیلم «زندگی درونی مارتین فراست» با بازی دیوید تیولیس، ایرنه جاکوب و مایکل ایمپریولی بار دیگر همین وظیفه را انجام داد. 
استر در مورد ورودش به دنیای فیلم‌سازی گفته بود: «من بیشتر یک نویسنده‌ام. نویسندگی کار من است. فیلم‌سازی برای من یک راه دیگر برای قصه‌گویی است». 
پس از کتاب «مردم حمام خون» آخرین کتاب پل آستر که با عنوان «باوم‌گارتنر» منتشر ‌شده، به پروفسوری می‌پردازد که با خاطره تلخ مرگ همسرش مبارزه می‌کند. استر در زمان نوشتن این رمان با بیماری‌اش دست و پنجه نرم می‌کرد و هنگام نوشتن رمان در مصاحبه‌هایش تأکید کرده بود این رمان شاید آخرین اثرش باشد. او گفته بود: «احساس می‌کنم وضعیت سلامتی‌ام آن‌قدر مخاطره‌آمیز است که بگویم شاید این آخرین چیزی باشد که می‌نویسم و اگر این پایان باشد پس با این مهربانی انسانی که به عنوان نویسنده در محافل صمیمی دوستانم احاطه‌ام کرده، باید بگویم ارزشش را داشت».

خدیجه زمانیان یزدی

دیگر خبرها

  • دیگر عادی شده: یک گزینه دیگر به بایرن نه گفت!‏
  • 18 چرخ با ظاهری جدید و مدرن: ببینید چه تغییری کرده‌اند!
  • هرآنچه درباره نسل ششم آیپد ایر می‌دانیم
  • ایجاد نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری در قشم
  • چیلیندری مدرن میراثی از دیتونا : بهترین مثال برای وقتی که درست می سازی و 50 سال بعد هم جوابه! (+تصاویر)
  • آموزش روز دوم، طرز تهیه مرغ خیارشوری
  • سوزوکی هایابوسا: شاهین ژاپنی 25 ساله شد! (اینفوگرافی)
  • سوزوکی هایابوسا ؛ شاهین ژاپنی نسخه بیست و پنجمین سالگرد (اینفوگرافی)
  • مطهری و استفاده بهینه از مطهری!
  • درباره پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی/ تراژدی پست مدرن