Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس  با بیان اینکه خدمت رسانی به مناطق محروم در اولویت شوراهای شهر باشد، گفت: وحدت عمل و نظر شرط موفقیت شوراهای شهر و روستا است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یزد، محمدصالح جوکار با اشاره به اینکه حضور در شورای شهر فرصتی بسیار مغتنم برای خدمت به مردم است اظهار داشت: شیرینی حضور در شورای اسلامی شهر قطعا غیر از خدمت به مردم چیز دیگری نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ممکن است در طول این چند سال اعضای شوراهای شهر با برخی حوادث تلخ و ناخوش‌آیند روبرو شوند و انتظارات، خواسته‌ها و مطالبات مردم و محدودیت‌های منابع و دسترسی‌های اعضا، عدم پاسخگویی به برخی از مطالبات که عمدتا به حق هم هست روبرو شوند ولی باید همه این سختی‌ها را با توکل به خدا و با هدف خدمت به مردم تحمل کرد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: خیلی از مسئولان رای مردم را می‌گیرند ولی بر اساس رسالت و وظیفه عمل نمی‌کنند و به همین دلیل نارضایتی در بین مردم ایجاد می‌شود.

جوکار گفت: در وهله اول از اعضای منتخب شوراهای اسلامی شهر میخواهم که از رای مردم حراست و پاسداشت کنند و وظیفه خود را به درستی انجام دهند تا این رای مردم به دو برابر و سه برابر افزایش پیدا کند و کسی از دست آنها در پایان دوره ناراضی نباشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد خاطرنشان کرد: مردم دقیقا وقتی به ما رای می‌دهند به درستی ارزیابی رای ما را انجام می‌دهند و همه کارهای ما زیر نگاه جامعه است و مردم به خوبی ما را رضد می‌کنند.

وی تاکید کرد: کشور ما پس از انقلاب در حوزه‌های بسیار زیادی توانسته به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کند ولی اگر در حوزه اقتصاد و ارائه خدمات به مردم کوتاهی کنیم، نارضایتی گسترده‌ای در جامعه ایجاد می‌شود و کار نکردن مسئولان واقعا خیانت بسیار بزرگی به خون شهدا است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز هیچ بهانه‌ای برای کار نکردن وجود ندارد گفت: باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهیم و در طول چهار سال آینده با احیای سرمایه‌های اجتماعی از دست رفته، مشکلات موجود را برطرف کنیم.

صلاحیت تعدادی از منتخبان شورای شهر در برخی استان‌ها دوباره بررسی می‌شودفراخوان مردمی اعلام ویژگی‌های شهردار اصفهان از سوی منتخبان شورای شهر/ ورود به مصادیق از هفته آیندهبرخی تغییرات در انتخابات شورای شهر استان اردبیل اعمال می‌شود

جوکار با تاکید بر اینکه ما نمی‌توانیم مدام بگوییم گذشته این کار اشتباه را کرده و این کار درست را نکرده گفت: تا کجا می‌خواهیم این موارد را بگوییم؛ مسئولان باید به آینده هم نگاه داشته باشند و در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، دینی، هنری و در مجموع تمام بخش‌ها، با برنامه دقیق وارد شده و برای بهبود وضعیت تلاش کنیم.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مدت زمان باقی مانده تا شروع به کار شوراهای ششم افزود: این مدت فرصت بسیار خوبی است که شوراهای اسلامی شهر یزد جلسات و نشست‌های هم اندیشی برگزار کنند تا به یک گفتمان مشترک دست پیدا کنند.

وی وحدت نظر و وحدت عمل را شرط موفقیت شوراهای شهر و روستا دانست و گفت: در هر منطقه‌ای یک سری اولویت‌هایی وجود دارد که اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید در نشست‌هایی به این اولویت‌ها رسیده و برنامه‌ریزی خود را مبتنی بر آن انجام دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه مناطق محروم باید در اولویت کاری شوراهای شهر و روستا باشد تصریح کرد: متاسفانه برخی نقاط شهر با مشکلات بسیار جدی روبرو هستند و مردم نسبت به این محدودیت‌ها و کمبودها گلایه‌های بسیاری دارند.

جوکار کنار مردم و همراه آنها بودن را مهم دانست و گفت: شاید برخی مسئولان تلاش بسیاری برای رفع مشکلات مردم داشته باشند ولی با مردم همراهی و هم صحبتی نداشته باشند؛ چنین مسئولی از دید مردم تلاش‌گر نیست و لازم است حتما مسئولان با مردم در ارتباط بوده و به نوعی گوش شنوای آنها باشند.

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی شوراهای شهر شهر و روستا اسلامی شهر شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۲۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل دربانی عصر سه شنبه با اشاره به فعالیت ۳۲ شهر از ۱۶ شهرستان استان تهران، در حوزه معاینه فنی، اظهار کرد: مجموعاً ۶۳ مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمات رسانی می کنند.

دربانی با بیان اینکه طی سال گذشته سه میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو توسط مراکز معاینه فنی پذیرش شده اند، گفت: از این تعداد ۷۳.۳ درصد موفق به دریافت گواهینامه، حدود ۲۵.۷ درصد برای اصلاح نواقص رد و مشمول آزمون مجددو یک درصد نیز ابطال پذیرش شده اند.

دبیر شورای ترافیک استان تهران مشکلات در بخش های ترمز، آلایندگی، وضعیت ظاهری خودرو، وضعیت کمک فنرها و انحراف محور را از موارد عمده ایراد خودروها عنوان کرد و افزود: به طور میانگین بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار عیب در خودرو مشاهده شده است.

وی بیشترین حوزه ایرادات را با ۳۱ درصد فراوانی در تست آلایندگی خودروها اعلام کرد و گفت: وضعیت ظاهری اعم از شکستگی شیشه و یا موارد مرتبط با برف پاکن و چراغ خطر با ۳۰ درصد فراوانی مقام دوم ایرادات را کسب کرده است.

دربانی بیان کرد: مقام سوم ایرادات به تست ترمز با ۱۹ درصد فراوانی و مقام چهارم و پنجم به ترتیب به انحراف خودروها با ۱۲.۵ درصد و تست کمک محورها با ۷.۵ درصد تعلق گرفته است.

دبیر شورای ترافیک استان تهران به انجام آزمون های چشمی در حوزه خودروهای دوگانه سوز در استان تهران اشاره و بیان کرد: در ۱۴ شهرستان و ۴۷ مرکز، این خدمت ارائه و طی سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ هزار و ۷۵۸ پذیرش انجام و ۷۹ درصد قبول و مابقی مردود شده اند و مقرر شد، مخازن سوخت و موار ارتباطی با آنها تعویض شود.

کد خبر 6093501

دیگر خبرها

  • شوراها روزنه‌ها و منافذی که به رانت اطلاعاتی برای عده‌ای خاص می‌انجامد را مسدود کنند
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم